Hallo allemaal, vandaag een prachtige echo gehad van ons mooie kindje. Maar ze wilde ook even luisteren. Dat vond ik natuurlijk wel heel mooi, tegelijk heb ik ook gevraagt of het geen kwaad kon en geen stress kon geven voor het kindje? Maar dat was niet zo bij dit termijn zei ze wel als je het uren deed maar niet even luisteren. Ze voegde eraan toe als je het te lang zou doen het kindje wel last kan krijgen en de temperatuur kan verhogen. Wie heeft er ook het hartje gehoord op ongeveer dit termijn? En het kan echt geen kwaad he? Sorry voor de vragen maar ben zo onzeker.
Eén keertje kan volgens mij echt geen kwaad hoor! Maar in het AMC laten ze (de gyns die zich aan de regels houden, that is ) standaard geen hartjes horen voor de 10 weken, gewoon voor de zekerheid. Dus ik zou op deze termijn niet zelf met Doppler in de weer gaan (is sowieso moeilijk zo vroeg natuurlijk).
Hier in het emc is het op die vroege termijn not done ivm de warmte die het apparaat uitstraalt later in de zwangerschap is het OF beeld OF geluid , nooit tegelijk , nog steeds niet trouwens en ben al 30 weken onderweg . Heb het wel eerder gehad hoor en het kindje heeft er niets aan over gehouden, niet te druk maken dus