Hele onzeker tijd

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Djam, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

Aankomende maandag moet ik voor een vruchtwaterpunctie naar het zh. Ze hebben met de 20 weken echo maar 1 niertje kunnen vinden en 2 navelstrengvaten in plaats van 3. Tevens zagen ze witte vlekjes in zijn darmen die zouden kunnen duiden op eventueel taaislijmziekte. Ook had ze haar twijfels over de dikte van de nek. Nu hebben we besloten om een vwp te laten doen, we willen toch wel weten waar we aan toe zijn. Nu vertelde ze ons ook dat er dan ook maar bloed afgenomen moet worden om te kijken of 1 van ons drager is van eventueel taaislijmziekte. Wij hebben nu zoiets van: we willen eerst de uitslag van de punctie afwachten en mocht daar iets uitkomen dan willen we ons bloed laten onderzoeken. Wie van jullie heeft dit ook gehad? Ik bedoel ik ben panisch voor naalden, maar als ik een vwp heb laten doen dan vind ik het wel even genoeg. Het is toch niet verplicht om naast die vwp ook nog eens ons bloed te laten onderzoeken als daar nog geen aanleiding voor is?

Liefs Mariska

2. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Beste Mariska,

Ik heb zelf geen ervaring met vwp, maar het lijkt mij dat ze je nergens toe kunnen verplichten als jij dat niet wilt... dat is altijd helemaal jouw keuze. Ik vind het vreselijk voor je, dat je in deze onzekerheid moet zitten en wens je heel veel sterkte en een goede uitslag!

3. Niet meer actief

djam;
    echt heel vervelend dat je slecht nieuws te horen kreeg zeg,maar je kan toch goed leven met 1 nier? in een ander stukje schrijf je dat ze misschien de zwangerschap af willen breken?
    waarom willen ze dat doen dan, toch niet i.v.m. 1 niertje?
    dat ene niertje komt dat door die 2 navelvaten?
    en die witte vlekjes heeft dat ook met die navelvaten te maken dan?

ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd!

4. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Je kan inderdaad goed leven met 1 nier, en die witte vlekken kunnen duiden op taaislijmziekte en mocht dit zo zijn dan besluiten we zelf om de zangerschap af te breken omdat het kindje anders niet oud wordt en dan heb je nog veel meer verdriet. Wij willen zeker geen kindje die als een kasplantje zou moeten leven, dat is voor het kind niet leuk en ook voor ons als gezin niet. Het blijft afwachten dus.

Liefs Mariska

5. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Kan uit de vruchtwaterpunctie al gehaald worden of het kindje taaislijmziekte heeft? Als dat niet zo is, dan is het bloed prikken misschien slim. Je kunt een zwangerschap tot en met week 24 afbreken, daarna in Nederland alleen maar als het kindje niet levensvatbaar is. Daar valt taaislijmziekte niet onder.

Succes de komende tijd!

Pechvogel

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

jeetje kan me voorstellen dat je hier behoorlijk van geschrokken bent, maar de gemiddelde leeftijd waarom mensen met taaislijmziekte leven staat momenteel op 40 jaar in die 40 jaar kan volgens mij nog een hele hoop gebeuren qua onderzoeken en medicijnen misschien is dit een beetje kort door de bocht en denk ik er "makkelijk" over maar ken geen kinderen die taaislijmziekte hebben en die leven als kasplantjes

sterkte de komende tijd en hoop dat ze toch nog goed nieuws voor jullie hebben, maar eerlijk gezegd lijkt het mij heel sterk dat ze de zwangerschap afbreken op basis van deze aandoening helemaal omdat ze er best "oud" mee kunnen worden

groetjes nathalie ;)

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik begrijp dat dit moeilijk voor je is, maar mensen die cystic fibrosis hebben leven niet als een kasplantje. Zie voor meer informatie http://www.ncfs.nl

Sterkte!

Deel Deze Pagina