Hoe variabel is eisprong? Nu al weer posi ovu!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bebietje, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Sta wat verbaasd.
    Gedurende mijn vorige cyclus teste ik op dag 20 pas posi met de ovutest.
    Nu meende ik gisteren wat cervix slijm te zien en dus dacht, kom ik doe alvast een ovu test (dag 11). Gezien mijn cyclus van 34 dagen zou ik pas op dag 15 beginnen te testen, maar ik had dus gisteren op dag 11 al een posi ovutest!!

Afgezien dat we gewoon rustig door klussen, vraag ik me af, kan een eisprong zo variabel zijn en de ene cyclus op dag 20 plaats vinden en de andere cyclus op dag 11?:(

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Misschien waren die cyclussen van 34 nog van het ontpillen, of was je niet aan de pil? Het kan varieren met onregelmatige cyclussen, en meestal is je LF wel regelmatig. Die was keurig tussen 12 en 14 dagen (je ei is later dan dag 20 als je toen posi testte). Nu wordt je ws ook een week eerder ongesteld. Of niet, natuurlijk ;)

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hier hetzelfde probleem, had wat buikpijn, ik dacht nou ja we niet waagt wie niet wint, positive ovulatitest, nou ja bijna positief, eergister was de streep amper zichtbaaar, en nu zit er tussen de beide bijna geen kleurverschil. Dus ook maar geklust, maar als ik nu met de eisprong een week eerder ben en dan ook met me ongi, dan heb ik en cyclus van 21 dagen :S

4. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik temp nu alweer zowat 5 jaar via fertilityfriend en gebruik
    ook ovutestjes en bij mij is mijn eisprong meestal rond dag 16
    maar ook wel af en toe eerder of later.Met als vroegst dag 12
    en als laatst dag 19 van mijn cyclus.Het is volgens het VU
    en het AMC zo dat de dag van je ovulatie kan wisselen maar
    het aantal dagen van ovulatie tot menstruatie meestal wel gelijk
    blijft.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Bij mij varieert de eisprong ook vaak een paar dagen. Gister op cd 11 had ik mijn eisprong, ´s ochtends een duidelijk positieve test en ´s avonds voelde ik mijn ei. Mijn ei komt meestal tussen cd 11 en 14.

6. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Meiden, klopt het dan ook dat mijn NOD eerder valt dan na 34 dagen? Ik had posi ovu op 9 juli, zou ik dan op 25 juli kunnen testen (dus 15 dagen na posi ovu?)

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Dat klopt inderdaad, je kan het beste 14 dagen of langer na je eisprong testen.

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mij schommelt mn eisprong ook ergens tussen dag 14 en dag 20, met een lf van 14-15 dagen, dus dat kan zeker! dat is het lastige van een onregelmatige cyclus... maar gelukkig heb ik duidelijk slijm, dan weet ik altijd wanneer mn ei is (tot nu toe goed gegaan tenminste) (onze eerste was in ronde 2 en onze tweede in ronde 1 (helaas mk) nu weer ronde 1 na mk, hopelijk lukt het weer...

Deel Deze Pagina