Onduidelijke echo...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by shushi82, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Gister heb ik m'n eerste (vroege) echo gehad... Naar mijn berekening had ik 7 wkn, 3 dgn moeten zijn (altijd regelmatige cyclus & al 4 dgn voor NOD al positief getest).
    De verloskundige moest echter goed zoeken. Ze vond 3 vruchtzakjes, waar in eentje iets te zien was. Ze kon alleen een kloppend hartje zien. Er viel nog niets te meten, zei ze. Daar was het nog veeeeel te klein voor. Volgens haar pas 5 weken zwanger!
    Huh?! Hoe kan dit..? Voor de rest kon ze er weinig over zeggen, want er viel voor de rest gewoon niets te zien!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik maak me ontzettend zorgen op 't moment! Ben bang dat we, wanneer we de 26e terug moeten komen, niets meer zullen zien.
    Eigenlijk wil ik vandaag gewoon het ziekenhuis bellen (waar ik ook voor onderzoeken gelopen heb ivm langdurige kinderwens) om te kijken of ik deze week nog bij hen terecht kan voor een echo, want ik wil eigenlijk niet nog 15 dagen in zware onzekerheid zitten... Heb al geen oog dicht gedaan vannacht. :(

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    #2 Bloembie, Apr 11, 2012
    Last edited: Apr 11, 2012
    Lieve shushi,

Ik heb het het ook gehad, helaas met een slechte afloop. Wil je niet alle hoop ontnemen maar zoals ik het lees klinkt het niet goed. Bij mijn eerste echo kwam het termijn ook totaal niet overeen. Had net als jij al 4 dagen voor NOD positief getest en liep dus bij de echoscopiste iets meer dan 2 weken achter. Zij wilde ook geen uitspraken doen want het zag er allemaal goed uit voor een beginnende zwangerschap met zelfs nog beginnenden hartactiviteit. Ik wist echter dat dit onmogelijk was omdat ik al zo vroeg positief had getest. De volgende week had ik weer en echo en leefde het helaas niet meer, en was het ook niet verder gegroeid. 2 dagen later ben ik gecuretteerd.

2 weken wachten vind ik wel erg lang, ik wil je alleen aanraden om ook niet te snel een echo te doen want je moet dus genoeg tijd tussen beide echo's laten om te zien of er echt verschil tussen beide echo's zit om te zien of het levensvatbaar is of niet. Misschien kun voor aanstaande maandag een echo laten inplannen?

Ik hoop voor je dat het niet net zoals bij mij loopt. Ga hard voor je duimen. Wil je heel veel sterkte wensen want weet het hoe moeilijk deze onzekerheid is!

3. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    toen ik 6.2 weken zwanger was zag je ook nog helemaal niks alleen ergens onderin de baarmoeder zag je iets knipperen heel klein en was echt bijna niets te te zien, dus maak je nog maar niet teveel zorgen......ik hoop voor je komt vast goed.

4. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    @ Felina...

Ja, maar ik zou nu ruim 7 wkn moeten zijn... En volgens haar ben ik pas 5. Als ik echt 5 weken was, zou het dus wel kunnen kloppen. Maar ik kan nooit pas 5 weken zijn.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier ook met een slechte afloop!
    Maar er zijn ook positieve verhalen hoor.
    Late innesteling ofzo!

6. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    wanneer was je laatste menstruatie en de dag van je eisprong??

7. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Laatste menstruatie was 18 februari... Datum eisprong was altijd rond dag 14.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Als je nu (volgens je vk) 5 weken bent,kan er echt nog geen hartje kloppen hoor! Dus je moet echt al wel verder zijn!

Vind het wel vreemd dat ze gelijk zegt dat ze het niet kon opmeten, want dat kan wel degelijk .. daarvoor zoomen ze het beeld dan in namelijk (heb veel vroege echo's gehad, vandaar dat ik het weet).

Een zwangerschapsduur schatten zo met het blote oog is niet te doen, want zeker in de eerste weken is het milimeter werk ;)

9. Madelyn

Madelyn Actief lid

Dec 1, 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf ben ik bij de eerste echo 4 weken teruggezet.
    Volgens alle berekeningen was ik 10 weken zwanger, maar bij de echo was alleen een klein knipperend dingetje te zien en zeiden ze dat ik nog maar 6+0 was.
    Vorige week een goede 9 weken echo gehad..

Dus ik zou proberen om me niet al te veel zorgen te maken en toch proberen positief te blijven.

Heel veel sterkte!

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Ik vind het ook heel vreemd dat een verloskundige niet kan meten :(. Was het een inwendige of uitwendige echo?

En dan op het oog 5 weken schatten bij een kloppend hartje :(. Die eerste weken telt elke millimeter, knap dat ze denkt te weten dat je 5 weken zwanger bent terwijl ze het niet kan meten.

Ik zou sowieso even het ziekenhuis bellen voor een echo volgende week. Iemand die 2 jaar op een zwangerschap heeft moeten wachten pas na 2 weken laten terug komen :x. 3 vruchtzakjes lijkt me toch ook iets waar je in het ziekenhuis naar wilt laten kijken.

Even heel kort door de bocht, is er geen andere verloskundigen praktijk in de buurt?

11. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik heb inmiddels gebeld naar de vk... Volgende week woensdag mag ik weer komen. Ze begrijpen dat ik er angstig ben.

12. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Jeetje wat n rare verloskundige, zij zou je ook moeten kunnen vertellen dat je bij 5 weken helemaal geen kloppend hartje kan zien, dus jij bent zeker verder! Nou succes in ieder geval, ik duim voor je dat het alemaal goed zit!

13. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Kort door de bocht,...zou het gewoon aan de professional overlaten!! De ntuur laat zich niet dwingen, geduld hebben, hoezeer je anders zou willen!!! Sterkte met wachten...

Share This Page