Dag Vorig jaar heb ik mijn zwangerschap moeten beëindigen omdat mijn kindje het syndroom van Edward had. Het was niet erfelijk en we hebben een gezonde dochter. Ik ben 39 en wil heel graag nog een kindje maar na een jaar zijn we nog steeds niet zwanger, terwijl we de twee vorige keren zo zwanger waren. Kan dit te maken hebben met de curretage. Ben nog steeds elke maand ongesteld met een cyclus tussen de 27 en 30 dagen. We gebruiken nu ovulatietesten. Wat kan ik nog meer doen? Tammydaan
Hoi Tammydaan, als je gewoon een normale cyclus hebt na een curettage verwacht ik niet dat er door de curettage een probleem met het zwanger worden nu. Het zal misschien eerder je leeftijd zijn die mee gaat spelen. Maar ook met 39 jaar heb je net als ieder ander een jaar de tijd om het te proberenen kun je daarna eventueel naar de gyn om te kijken of ze jullie kunnen helpen met zwanger worden. We weten dat jullie het wel kunnen en dat scheelt medisch gezien. Maar voor je geovel maakt dat weinig uit. Je kunt inderdaad ovulatietesten gebruiken, temperaturen. Probeer verder regelmaat in je dag/leven te hebben, gezond te eten, (beiden) niet te roken, genoeg slapen, gezond gewicht. Geen overmatig drankgebruik voor beiden. Geen strakke broeken voor je man. Veel meer kun je niet doen. Slik je foliumzuur? Heel veel succes hoor, de hoop niet opgeven! Groetjes Brigitte