Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum en geniet al van het meelezen in vele topics! Mijn vraag kan ik helaas nog niet vinden (of ik heb de zoekfunctie niet juist gebruikt) 8 mei ben ik gestopt met de pil, we zouden graag willen gaan voor ons eerste kindje! Maar, de pil heb ik 8 jaar lang doorgeslikt op advies van de gynaecoloog vanwege heftige pijnen in de stopweek, wat het is? Hebben ze me nooit kunnen vertellen. 11 mei begon ik dezelfde heftige pijnen te krijgen, krom lopen van de buikpijn, koorts, misselijk, rug en liespijn en niet kunnen plassen en poepen. Heel herkenbaar en de reden waarom ik toentertijd naar de gynaecoloog ging. Maar geen bloed.. Toen de pijnen stopte was het ook precies 5 dagen later, de tijd die ik, voordat ik de pil zolang doorslikte, ook mijn stopweek had. Na 2 weken kreeg ik kleine steekjes in mijn buik en de week daarna: misselijk, moe, emotioneel en zere borsten, dat is nu zo'n 5 dagen geleden. Dat kan ik me niet meer herinneren van 'vroeger'. Ik ga er dan ook van uit dat mijn lichaam helemaal op de hobbel is door de hormonen. Komende week zou in theorie dan ook mijn eerste menstruatie moeten zijn. Maar eigenlijk is mijn vraag: zijn er meer mensen die na zo lang de pil te hebben geslikt, geen daadwerkelijke bloeding krijgen maar wel alle andere klachten?
Volgens mij kan je menstruatie nog best een paar maanden weg blijven na lang pil gebruik. Dat je lichaam even nodig heeft om op gang te komen. Je bent pas 4 weken gestopt. Dus ik zou het even iets langer de tijd geven om te kijken of je cyclus nu vanzelf op gang komt en of je dan weer hevige klachten krijgt. bij hevige klachten misschien wel goed om het te laten controleren bij de gynaecoloog.
Dankjewel voor je berichtje! Vandaag is de menstruatie begonnen! Gelukkig maar, geeft toch een opluchting als je weet dat alles nog werkt. Bijzonder wel dat ik er pas achterkwam toen ik naar het toilet ging. Ik heb gewoon 0 pijn! Zou de pijn in stopweken dan toch met hormonen te maken hebben? Geen idee.. maar ik ben heel erg opgelucht nu