kun je VOOR NOD testen of je zwanger bent ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by bemy, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Hallo

Vraagje met de test van CLEARBLUE kun je pas testen op je NOD. Maar zijn er testen waarmee je eerder kunt testen? misschien na innesteldag?

Het is nl. zo gister 6 nov. zou mijn innestel dag zijn (mits ei bevrucht is dan) Maar moet aankomende zondag naar een verjaardag waar al mijn vriendinnen zullen zijn. (Dit zou dan 6 dagen na innesteldag zijn). Zij weten natuurlijk niet dat wij bezig zijn om zwanger te worden. (dat wil ik graag zo houden) En aangezien ik normaal best een glaasje wijn lust. Zal ik niet kunnen drinken als ik het niet zeker weet. En ik kan volgens de clearblue test pas woensdag 14 nov. kunnen testen! pfff help!

Groetjes,

2. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Je kunt toch gewoon zeggen dat je geen zin hebt in wijn? Desnoods zeg je erbij dat je je niet zo lekker voelt...

Je zou eerder kunnen testen. Bij sommige vrouwen wordt hcg al heel vroeg waargenomen. Een positieve test kun je ook als zodanig interpreteren. Maar als je test negatief is (en die kans is heel waarschijnlijk aangezien je idd te vroeg test) zegt dat nog niks.

3. Lampie

Lampie Bekend lid

Sep 30, 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Dat was ook wat ik het eerste dacht marb, maar als je het over testen hebt, de meeste vrouwen/meiden testen pas positief na hun NOD. Dus zo vroeg kun je bijna nog geen positieve test hebben omdat er nog niet genoeg HCG in je bloed/urine zit. (dacht ik)

4. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Zou kunnen maar dan ben ik nog niet geloofwaardig !

ik ben iemand die tijdens de carnaval een Paracetamol met een glaasje wijn inneemt ! (ben er niet trots op hoor)

Maar het wordt voor mij wel moeilijk om een smoes te verzinnen. De enigste optie die ik nu heb staan is om: niet te gaan. Maar het is altijd zo gezellig.

5. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Je kunt wel diezelfde ochtend testen, en als ie dan negatief is gewoon drinken. Het is namelijk zo dat de eerste vier weken van de zwangerschap, de baby nog geen schadelijke stoffen van jou binnenkrijgt. Dus die wijn zal nog niet zoveel uitmaken.

6. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    T kan... maar is niet aan te raden...des te eerder je test des te meer kans heb je op nega die later posi is. Daar komt bij, er kan ook iets mis gaan nog na innesteling en dan heb je eerst posi test en wordt je toch ongi.

Trouwens de 1e 4 weken is er dacht ik nog geen verbinding tussen kindje en moeder en zou je wellicht best 1 wijntje kunnen drinken...maar that's up to you! Ik zou t zelf niet doen en zou gewoon zeggen dat je niet zo lekker bent.

Ik bedoel nu ff niet drinken is dan toch t beste ook al ben je niet zwanger. Ik ben gestopt met drinken toen ik stopte met de pil...
    Vragen krijg je toch maar ja geef gewoon aan dat je wat wilt minderen ofzo... :rolleyes: lastig dat wel.

Succes!

7. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    ik drink nooit veel. Als we een feestje hebben een glaasje of 5.

Dan probeer ik zondag gewoon even te rekken met wat thee en daarna 1 wijntje ofzo. Dan voel ik me in ieder geval niet schuldig en mijn vriendinnen hebben niks door! hihihi

Sinds dat we bezig zijn heb ik al verschillende feestje's maar 2 wijntjes gedronken en de rest spa blauw. Dus ik hou er wel degelijk rekening mee.
    Maar het is zo moeilijk iets verbergen voor je vriendinnen. Dit zijn degene die je het beste kennen!

Maar ondanks alles, zou ik het toch wel prettig vinden dat ik zondag-ochtend een test kon doen. Dan duurde het wachten ook minder lang

groetjes,

8. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ik zou niet drinken.
    Gewoon iets verzinnen waarom je geen wijntje wil.

9. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    ik ben al aan het verzinnen . . . .

ik ben allergisch geworden voor drank ?

ik weet echt niet wat 'n goede smoes zou zijn?

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Anti biotica voor een blaasontsteking?

11. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Of je zegt dat het op doktersadvies niet mag. Succes.

12. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    - Inderdaad antibiotica
    - Ik drink niet want morgen moet ik werken?
    - Een andere reden waarom je niet drinkt, hoofpijn,
    last van je maag etc.

Als je er zelf luchtig over doet merkt waarschijnlijk niemand het.

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja gewoon zeggen dat je niet zo lekekr bent ofzo

14. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Er is nog een heel lastig aspect !
    Al mijn vriendinnen hebben al kinderen. En die kennen al veel smoesjes. hoe vaak ik die van die antibiotica al niet gehoord heb.

Ik heb 1 smoes in de ijskast staan maar die wil ik bewaren tot als ik ZEKER weet dat ik zwanger zou zijn.

Iemand nog een goeie smoes of een weet iemand een test die je voor je nod. kunt doen ?

15. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Kun je niet gewoon zeggen dat jullie proberen zwanger te raken? :(

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Zeg gewoon dat je nog niet over je drankgebruik van gisteren bent (oef, gisteren zoveel gedronken, doe mij maar een sapje...) of inderdaad een antibiotica-kuurtje. "Morgen weer vroeg op" werkt ook wel, maar is een beetje suf.

17. Snoopie

Snoopie Lid

Jun 13, 2007
    74
    0
    0
    Daar dacht ik ook aan; gewoon zeggen dat je nog een kater van gisteren hebt en echt niet aan drank moet denken ;)

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Nou,het is echt niet juist om de test te doen voor nod er kan nog zoveel dingen fout gaan....Zelfs daarna (wat je denk ik wel weet) En het niet nemen van de drank is voor je eventuele beeb,dus ik zou het gewoon zeggen: Ik heb mijn eispong weer gehad ik kan nu geen drank nemen En als geintje zeggen Misschien wel 9 maand niet!

;)

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Je kan hier op de site wel testen bestellen die je voor je NOD kan doen, maar het kan ook fout gaan, dan heb je een positieve test en wordt je alsnog ongesteld!
    het beste is toch om af te wachten! ;) Maar op dat advies zit je vast niet te wachten! haha!
    Succes!

20. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Lola1982:

Ik heb ook de test besteld maar kan het dan zijn dan ook dat je positieve test krijgt terwijl het niet zo is. Ik dacht dat de tests negatief zouden zijn als je het te vroeg deed want ze meten toch de hcg in je urine? Hoe kan de test dan eerst positief zijn? Dit is mijn eerste ronde en weet dus weinig hiervan. Maar het lijkt mij erg als je positief kan testen terwijl er niets is.

Share This Page