Is dit nou wel of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door juffie76, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal... om maar meteen met de deur in huis te vallen... Ik heb inmiddels bijna alle posts over dit onderwerp al gelezen en foto's vergeleken :) maar ik kom er echt niet uit. Is dit nu wel of niet?

Ik heb mijn laatste ong gehad rond 12 januari (start of eind weet ik niet meer) en sindsdien niet meer ong geweest. Nu had ik zelf het gevoel zwanger te zijn, maar de testen wijzen maar heel vaag iets uit. Er staat wel een lichtgekleurd streepje (bij 2 verschillende merken testen en 2 dagen ertussen) maar het is niet zo duidelijk als bij mijn vorige zwangerschap (2013). Wat moet ik hier nu van denken? Zijn dit indrooglijntjes? Ze stonden er al na 3 minuten. En overal lees ik "een streep is een streep" maar na zo lange tijd na de bevruchting (die zal 23/24 januari zijn geweest als het al zo is natuurlijk) zou de streep toch veel duidelijker zijn? Op de foto lijkt het trouwens wel minder dan in het echt. De foto met de 2 testen is de bovenste test van vrijdagochtend en de onderste test van vanochtend.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Ik zie een heel licht streepje!
    Wanneer zou je het weer moeten worden dan?
    Spannend... voorzichtig gefeliciteerd

3. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Hoi, wat spannend! Mijn menstruatie is rond dezelfde periode geweest als die van jou. Dan had je in de afgelopen week weer ongi moeten worden met een cyclus van 29-35 dagen. Weet jij hoelang je cyclus meestal is? Als die 35 dagen is dan had je vandaag (als je ongi op 12jan begon) pas weer ongi hoeven te worden en dan kan je nog een lichte streep hebben op ne test. Met de testen die jij hebt heb ik verder ook geen ervaring. Bij mij werkt de kv pas wat later en de action is helemaal drama met donkere strepen geven ;)
    het kan ook zijn dat je een late eisprong hdbt gehad.
    Ik zeg wel alvast voorzichtig gefeliciteerd ;) want een 2e streep komt niet voor niets...

4. LM19

LM19 Actief lid

1 feb 2015
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie een 2e streep!
    Gefeliciteerd hoor :)!

5. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties!! Pff het wordt wel heel spannend zo.

Heel slecht maar ben nooit zo bezig geweest met mijn cyclus. Ben ook pas twee keer na de geboorte van mijn dochtertje ongesteld geworden (i.v.m. borstvoeding). Maar het heeft dus niks te maken met het tijdstip van bevruchting. Ik dacht zelf dat ik woensdag ongesteld moest worden.

En een test van de action had ik ook nog gebruikt, maar daar zag ik niks op. Ook superkleine venstertjes!

6. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou zeggen gefeliciteerd!

Maar de test van action die je hebt gedaan bleef die helemaal omo wit?

(Nieuwsgierige vraag omdat ik er nu ook al een aantal van de action heb gedaan en bij mij blijven ze echt omo wit en als ik het zo lees dan zitten wij ongeveer gelijk qua cyclus)

7. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melzoe.. die van de Action waren helemaal spierwit. Ik had de strip helemaal uit elkaar gehaald om het goed te kunnen zien en zag echt niks. Had er een 's avonds gedaan en eentje 's ochtends.

8. Stiefelientje

2 dec 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffffff ... wat spannend he?! Ik duim voor je!!!! Wachten, wachten, wachten en hopen dat je streepjes donkerder gaan worden.

Ik heb inmiddels een grondige hekel opgebouwd aan het streepje-staren van alle verschillende merken, want hoe langer je kijkt hoe meer twijfels je krijgt. Veel meiden raden daarom Clear Blue Digital aan, dan hoef je niet langer te raden en zie je gewoon zwanger / niet zwanger.

Maar dat stelt mij persoonlijk nog steeds niet gerust :)

Wanneer ga je weer testen?

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zou gewoon idd toch gewoon afwachten. digitale is misschien handig, maar veel te duur naar mijn mening. plus hoeveel meiden/vrouwen slopen zelfs die digitale met indicator open om het te checken of het wel echt klopt? en ja dat heb ik ook keer gedaan :)

10. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die Clear blue digital vind ik ook veel te duur. En dat uit elkaar halen wordt dus wel vaker gedaan haha.. ik dacht echt dat ik heel raar bezig was :) ik heb nog 2 testen van de action liggen, maar ik denk dat ik de testen ga bijbestellen van testjezelf en dan ergens over een paar dagen.

11. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik zie zeker wel een streep! Alleen action heeft hier 100% goed zijn werk gedaan. 1 dag na nod een lichte streep (geen tuur) en dag daarna een positieve clearblue..
    Ben benieuwd

12. Kvinne

Kvinne Actief lid

4 nov 2014
    299
    193
    43
    NULL
    NULL
    Ik zie ook een licht streepje hoor!! Spannend allemaal he! Ik zit met hetzelfde dilemma! Nu 7 dagen over tijd en iniminie klein streepje zichtbaar!!

13. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel te spannend, ben afgelopen dagen alleen maar bezig met 100 keer op die testen kijken en twijfelen!

Hier doet de Action test niets.. vanochtend toch eentje gedaan en ik zie helemaal niets. Vanmiddag ga ik de testen van het Kruidvat halen en morgenvroeg proberen..

En gefeliciteerd Joanne92! en ook veel succes Kvinne!

14. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hey Juffie,

Maar hoeveel dagen heeft je cyclus dan?
    Als je die van kruidvat koopt die heeft eerder juiste indicatie dan de action testen.
    Zie verschillende dingen erop staan dat die action testen niet zo betrouwbaar zijn. Gewoon even andere test kopen zou ik zeggen!
    Zo blijf je in twijfel!

Succes

15. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Engeltj, dat weet ik niet. Ik ben altijd aan de pil geweest, totdat we besloten voor een kindje te gaan (in 2013). In januari ben ik gestopt met de pil en niet echt met mijn cyclus bezig geweest, omdat ik dacht dat het vast heel lang zou duren omdat ik al wat ouder was. Maar in maart was het al raak. Daarna ben ik niet meer ong. geworden tot december vorig jaar (door de borstvoeding die ik gaf denk ik) en ben sindsdien dus maar twee keer ong geweest. In januari besloten we voor een tweede te gaan, maar kan haast niet geloven dat het al meteen raak zal zijn.
    Maar ik zal de kruidvattest morgenvroeg proberen!

16. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Even afwachten dus!
    Het zou natuurlijk kunnen hè..
    ben benieuwd hou me op de hoogte!
    Succes:D

17. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Action testen zijn wel betrouwbaar, maar hebben meer hcg nodig, dus daar test je wat later positief mee dan met (sommige) andere testen.
    Kruidvat 2 voor 5 euro zijn wel redelijke testen, zie wel steeds vaker vage strepen voorbijkomen die uiteindelijk niks betekenden.
    Als ik jou was zou ik nog een dagje wachten, (als je dat kunt tenminste :D) hcg heeft altijd wat langer nodig om te verdubbelen.

Veel succes!

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    en nog getest?

19. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Spannend! Nog een testje gedaan?

20. juffie76

juffie76 Lid

13 feb 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend getest met de kruidvat test, maar er kwam maar een heel! licht streepje tevoorschijn. Alleen te zien als je het in het licht hield. Ik had gisteren ook een mailtje gestuurd naar onze verloskundige en die schreef het volgende:

----
    Ik zie inderdaad een lichte streep en dit zou kunnen betekenen dat je pril zwanger bent.Hoe moeilijk het ook is. Soms moet je echt even geduld hebben om nog meer duidelijkheid te krijgen.
    Wat ik je zou adviseren is nog een week aan te wachten. Doe dan nog eens een test als je nog niet ongesteld bent geworden.
    Als ik het zo snel kan beoordelen is het wellicht zo dat je innesteling wat lang duurt/heeft geduurd. Daarom is de test wellicht nog heel erg licht.
    En in sommige gevallen is het zo dat de zwangerschap toch niet goed ontwikkeld dus dat je dan alsnog ongesteld wordt.
    Het HCG hormoon in je urine is redelijk betrouwbaar dus vertrouw erop. In principe betekent een streep een zwangerschap dus er zeker wat gaande in je lichaam.
    -----

Dus de twijfel is er nog steeds, helaas. Ik ga dus aankomend weekend weer testen. Maar door de test van het kruidvat neigt mijn gevoel nu meer naar nee, al is het antwoord van mijn vk wel weer bemoedigend. zucht...

Deel Deze Pagina