Onduidelijkheden uitgerekende datum+nekplooimeting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door willempie, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willempie

willempie Lid

13 aug 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    Hallo

Gisteren heb ik mijn 2e echo gehad en alles zag er prima uit vlgs de GYN.
    Echter ik snap hun berekeningen niet zo goed omdat er nu al 3 verschillende datums zijn genoemd. (12/4-14/4(staat op echo)en 21/4-2007)
    Hun gaan uit vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie (6/7).Echter mijn eisprong & conceptiedag (dit weet ik van beiden zeker) is 22 dagen later.Dus zou naar mijn idee de uitgerekende datum ook 1 week later moeten vallen.(dïe 2 extra weken meeberekend.) Het is toch 38 weken na de conceptie datum?
    Op de echo was het kleintje gisteren 44.3 mm.dat is toch tussen de 10 en 11 weken in,maar vlgs de GYN ben ik 11 weken en 2 dagen.Op zich zou dat allemaal misschien niet uit moeten maken, maar ik heb as vrijdag de nekplooimeting en ik zou dan vlgs de gyn 11W+6DGN dus prima voor de meting,Maar als mijn berekening klopt ben ik nog geen 11 weken en dus te vroeg voor de nekplooimeting.
    Wat is wijsheid?Nekplooimeting een week uitstellen.Toch de berekening van de GYN aan houden.Ik vind het allemaal wel erg verwarrend hoor en heb echt het idee dat ik een week minder zwanger ben als dat hij zegt.

Nou een heel verhaal.SORRY SORRY! Ik hoop dat je me wat duidelijkheid kunt verschaffen,ik hoef pas weer in nov terug te komen dus eerder zie ik hem niet en kan het hem dus ook niet vragen.

Verder slik ik al ruim een jaar foliumzuur en nog steeds.helaas heb ik gisteren geen antwoord gekregen op de vraag wanneer of ik mag stoppen.Weet jij dat?Of moet ik toch de gyn maar even bellen?

bedankt voor het lezen,groetjes ilse

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ilse,

met foliumzuur mag je nu stoppen. Maar het kan ook geen kwaad om ermee door te gaan. In principe neem je het tot 8 weken zwangerschap, maar je kunt bijvoorbeeld het potje opmaken.
    Ik kan niet voor jou bepalen welke datum je aan moet houden. Het is wel van belang voor de nekplooimeting dat je een juiste datum hebt. Dus als je twijfelt zou ik toch die arts bellen en vragen hoe het nu zit.

Mirjam

Een echo moet vrij nauwkeurig weer geven hoe ver je zwanger bent.

Deel Deze Pagina