Hallo damens, op 4 januari 2011 was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb niet echt een regelmatige cyclus dus het was dan ook een verrassing toen ik op 7 februari 2010 een positieve test had. Ik heb inmiddels al een tijdje last van bruin verlies en heb ook wat helder rood bloed verloren. Gister ben ik in het ziekenhuis geweest en heb een inwendige echo gehad. In mijn baarmoeder was niks te zien?! Ze hebben bloed laten prikken en ik had zwangerschapshormoon in me zitten. Nu moet ik as woensdag terugkomen en prikken ze nog een keer bloed. Ik ben heel erg zenuwachtig en weet niet wat me te wachten staat. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Groetjes
Hai, Hoeveel was je HCG waarde? En heb je na de positieve test nog een keer getest? Het kan zijn dat je minder lang zwanger bent.. Maar STEL dat je op 7 februari 4 weken zou zijn.. Dan zou je nu toch al zo'n 7 weken zijn, en dan zou je toch wel een vruchtje en kloppend hartje moeten zien.... Ik hoop op goed nieuws voor jou! Liefs!
In principe hadden ze iets moeten zien ja, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Veel sterkte woensdag!
Ik ging ook de eerste keer met de veronderstelling dat ik 6/7 weken zou zijn. Toen was ook niets te zien op de echo. Toen ook nog niet geprikt of niks, ze hebben me gewoon naar huis laten gaan en moest maar een keer terug komen. Toen ander halve week later ongeveer terug gegaan, toen was alleen het vruchtzakje te zien. Bleek dat mijn eisprong later is geweest waardoor ik dus 3 weken korter zwanger bleek. Toen was ik dus pas 5 weken zwanger. Geen wonder dat ze niets konden zien eerst. En zie hoever ik nu al ben en alles gaat goed. Maar ik heb geen bruin of rood verlies gehad. Succes, hoop dat het goed gaat.
Als je drie weken geleden positief getest hebt, dan moet je rond de 7 weken zwanger zijn. Veel eerder positief testen kan niet. Op een inwendige echo moet je met 7 weken een vruchtje zien van ongeveer 1 cm lang en een kloppend hartje. Als er niks te zien was, dan is dat helaas niet zo'n goed teken. Dat zou wel overeenkomen met het bloedverlies dat je hebt gehad. Er was niks wat op een zwangerschap duidde? Dan denk ik dat het niet goed zit, om eerlijk te zijn... Want een inwendige echo is vrij duidelijk. Ook al zou je minder ver zijn, dan nog zou er een verdikt baarmoederslijmvlies of een vruchtje zichtbaar moeten zijn. Succes!
Als je idd 3 weken geleden positief getest hebt dan zou je nu echt al iets moeten zien op de echo. Maar misschien is het heel vroeg misgegaan en heb je daarom wat bloedverlies gehad. Dan zou je waardes nu moeten zakken. Sterkte meid!
Een goede vriendin heeft dit ook meegemaakt. Ook zij had geen heel regelmatige cyclus en volgens haar berekeningen zou ze vermoedelijk 9 a 10 weken zwanger zijn toen ze de echo kreeg. Hierop was niets te zien, geen vruchtzakje, niets. Ze moest een week later terug komen en er werd haar verteld dat ze er maar vanuit moest gaan dat ze een miskraam had (gehad). Een week later kreeg ze weer een echo. Daarop was een prachtig vruchtje te zien, mét een kloppend hartje! Ze bleek op dat moment krap aan 7 weken zwanger te zijn. Dat ze de vorige week niets hadden gezien was helemaal niet zo raar. Dus laat je niet gek maken voor je iets absoluut zeker weet, de kans is groot dat je de volgende keer een kloppend hartje ziet. Sterkte met de zenuwen!
Wat een onzekerheid meid. En wat spannend morgen. Succes alvast. Maar mijn zwangerschap liep in het begin ook raar. 1 dag voor mijn NOD positief getest. Maar toen ik een echo gehad bleek ik 2 weken korter zwanger te zijn dan ik dacht. Soms weten ze niet hoe het kan dat je minder ver bent. Ik had tenslotte echte 2 positieve testen gehad 1 dag voor NOD. En die gezonde jongen is nu 14 maanden !