Monnikspeper

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mim89, Aug 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Kun je het ook gebruiken als je wel een regelmatige cyclus hebt?

2. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,895
    18,688
    113
    Female
    Mim89 likes this.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
  4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,895
    18,688
    113
    Female
    Ik had een lorte lf en altijd veel pms klachten en na onderzoek kwam ik bij monnikspeper uit, dus ik dacht laat ik het gewoon proberen.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Ja snap ik. Ik heb dus wel een lf van 12/13 dagen en ook geen last van pms etc. Ben dan bang dat het heel mijn cyclus door de war gaat schoppen, al weet ik niet of dat kan met monnikspeper. Maar in het artikel dat je deelde staat dat je het ook kunt gebruiken bij evt vruchtbaarheidsproblemen. Ik ga het eens onderzoeken.

6. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,895
    18,688
    113
    Female
    Ja lastig dan he.. het is ook zo frustrerend wanneer het maar niet lukt, ik wilde gewoon alles proberen want verder voel je je al zo machteloos. Behalve gezond leven etc. heb je er gewoon weinig invloed op.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Ja het hele traject is zo slopend...

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Heb het ook gebruikt om lf te verlengen. Sws zou het pas na 3 maanden werken. Ik weet niet of ik het zou gebruiken als je lf goed is. Heb je alle andere miskraam en fertiliteits onderzoeken al gehad (in gent)?

9. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Ik heb in December via de huisarts mijn vitamines laten prikken. Die waren goed, alleen vitamine D te laag. En b12 op de ondergrens. Erna doorgestuurd naar het zkh. Daar inmiddels al een paar keer een echo gehad. Baarmoeder en eierstokken zien er goed uit. Baarmoederslijmvlies is elke keer mooi dik rondom eisprong. Progesteron een keer laten prikken en die was toen 20,5. En bloed laten prikken op chlamydia antistoffen en op stollingswaarde. Chlamydia was gelukkig negatief dus arts zei dat kans op verklevingen bij eileiders heel klein is. Stollingswaardes waren goed, behalve factor 8. Die is verhoogd. Daarover gaat de arts overleggen met de internist. Maar ik heb al van andere gehoord die bij klinieken in België en Duitsland zijn geweest dat ze met verhoogde factor 8 meteen bloedverdunners kregen maar dat ze daar in Nederland nogal moeilijk over doen. Volgens mijn arts ziet alles er eigenlijk goed uit en kan het goed gewoon 'pure pech' zijn...

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Hm ik zou eerlijk gezegd niet afgaan op nederlandse artsen die doen er gewoon niet veel mee en gooien get het liefst op pech.
    Hoeveel vitamine d slik je nu? Als je waarde onde de 50 was mag je echt wel 4000 iu p.d. en liefst stootkuur van 10000 iu om te beginneb.
    Als je serum vitamine b12 op de ondergrens ligt dan heb je hele grote kans dat als je actief b12 laat prikken je helemaal te kort hebt, slik je al meer dan 20 rondes gewone foliumzuur of folaat? Dit kan echt een miskraam oorzaak zijn. Ik zou dus sowieso vragen om actief b12 onderzoek (methylmalonzuur of de holotc test) en dan mogelijk b12 spuiten en indien je dit nog niet doet de actieve foliumzuur slikken (folaat).
    Stolling factor 8 is idd vanaf eisprong liefst al bloedverdunners spuiten, gaan ze in NL waarschijnlijk niet doen.
    Eerlijk gezegd zie ik best veel aanknopingspunten voor miskramen dus ik zou een consult in uz gent *arg afdeling, vragen!

11. LSL

LSL Bekend lid

Nov 6, 2020
    511
    470
    63
    Female
    Ik heb het gebruikt met een regelmatige cyclus omdat ik idd dacht, ach, baat het niet schaadt het niet. Nou ik heb het een maand geslikt, en altijd een cyclus van 27-30 dagen met een lf van 13 dagen en ineens had ik pas een eisprong op dag 25, toen ben ik er gelijk mee gestopt omdat ik dat echt sinds mijn allereerste menstruatie nog nooit had gehad dus kon niet anders dan daaraan liggen. Mijn cyclus was helemaal in de war leek het.

Maargoed, er zijn ook genoeg succesverhalen, daarom was ik er ook mee begonnen...

Ik ben nu zwanger geraakt in een cyclus waarin ik alle supplementen links heb laten liggen behalve B6 + B3 en een multi. Ik heb deze keer wel aan seed cycling gedaan. Geen idee of dat meegeholpen heeft, maar tot nu toe plakt dit kindje nog bij me na 3 miskramen :)

Mim89 likes this.
  12. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Ik heb mijn bloeduitslagen even bijgevoegd. Ik slik nu idd 4000iu vitamine D per dag. De huisarts noemde mijn b12 een ondergrens, ze had het toen ook over evt aanvullend onderzoek maar zei er meteen bij dat ze niet dacht dat daar iets uit zou komen. Tijdje geleden wilde ik opnieuw mijn vitamines laten prikken maar zij vond dat toen te snel na de vorige keer. Foliumzuur slik ik al sinds begin 2019 gewone van de Kruidvat. Welke zou jij aanraden? Ik zat al te denken om een verwijzing naar België te vragen. Weet jij of ze daar een bmi grens hanteren voordat ze iets van onderzoeken doen? Of is dat net als hier dat dat pas meetelt als je echt een traject zoals iui start?
    En denk je dat deze dingen er ook voor zorgen dat het zo lang duurt?

Attached Files:

13. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik de monnikspeper maar achterwege laat. Wat bedoel je met seed cycling?

14. LSL

LSL Bekend lid

Nov 6, 2020
    511
    470
    63
    Female
    Mim89 likes this.
  15. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
  16. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Oei..je tsh is ook al aan de hoge kant (in gent liefst 2 max). Je D zal nu wel voldoende worden met 4000 en wat zon. Maar je b12 is echt veel te laag, lees maar eens over b12 tekort en miskramen, meteen vragen om spuiten.
    Je foliumzuur is ook aan de hoge kant, dat maskeert ook nog eens je echte b12 tekort waarde waarschijnlijk. Ik vermoed dat je het mthfr gen hebt (heel veel mensen hoor maar icm geen actieve vitamines zou dit mogelijk mks veroorzaken) door de actieve folaat te nemen en b12 zou dit al beter kunnen worden. Je waardes zijn ongeveer zoals ik ze had, heb je geen rare klachten? Ik had bijv een rode pijnlijke tong, heel gek, of bijv trillingen in handen.

Van dat bmi in gent zou ik niet weten. Weet niet of je fb account hebt maar de griep herhaalde miskramen is soms wel erg fijn voor dat soort vragen. Het is wel zo dat overgewicht mogelijk een extra risicofactor is bij zwanger worden en blijven maar dat weet je vast al (en ik doe daarmee een aanname dat je bmi wat te hoog of laag is, sorry).

https://stichtingb12tekort.nl/zwangerschap-en-vitamine-b12/

https://home.kpn.nl/hindrikdejong/zwangerschap.htm#ervaringen

https://fitforfertility.nl/herhaalde-miskramen/

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Oh en elke folaat kan gewoon. Ik had vitals mama daar zitten alle actieve vitamines in (ook b12 en b6) maar ook los gekocht volgens mij bij vitamines per post ofzoiets. B12 kun je het beste methylcobalamine in zuigtablet nemen die je onder je tong stopt daar schijn je dat beter op te nemen dan wegslikken. (Ik had golden naturals..maar spuiten werkt sneller en ik denk dat je al tijd genoeg hebt voorbij zien gaan naar je wens)

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Ik zie nu dat je tsh 3.5 is trouwens, dat is echt te hoog :( helaas hanteren ze in NL 4 als bovengrens maar in gent dus 2. Ook is 20 progesteron laag, tenminste als het op dag 7-9 na eisprong is gemeten. Ik had zelf altijd lage progesteronwaardes (ca 25, wat te laag wat volgens mijn gyn) maar werd wel heel snel zwanger en had dan meteen torenhoge progesteronwaardes dus het hoeft niet persé slecht te zijn maar ze zouden je hier eigenlijk utrogestan voor voor moeten schrijven..
    En dus de stollingsmedicatie voor die factor 8:| positieve nieuws is dus dat er best wat aanwijsbare oorzaken zijn waarom zwanger worden en blijven niet "helemaal lekker" loopt en je daar wel wat aan kunt doen.
    Hopelijk kun je hier wat mee, sterkte

19. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,384
    8,891
    113
    Female
    @vlinderCN progesteron heb ik laten prikken na ongeveer 6/7 dagen. Arts zei toen wel dat ze 20,5 aan de lage kant vond maar dat dat kon liggen aan het moment van prikken. Maar had laatst een keer een andere arts omdat ik tussendoor een echo moest en toen ik dat zei vond zij 20,5 gewoon prima.

Toen ik in December bloed had laten prikken ben ik daarna zelf b12 gaan slikken. Maar toen werd mijn cyclus opeens langer dus vroeg me af of dat daar aan lag.

Ik had idd ook al begrepen dat ze in België en Duitsland andere waardes hanteren van tsh en ft4. Volgens mijn arts waren de waardes gewoon goed.

Ik ga me morgen eens verdiepen in de vitamines die jij zegt. En even uitzoeken hoe ik een verwijzing naar Gent kan krijgen.
    Dankjewel voor al je info!

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,366
    1,840
    113
    Female
    Ik zou niet tevveel afgaan op wat nederlandse artsen zeggen, die mogen alleen volgens protocollen werken en alles moet 3 dubbel onomstotelijk bewezen zijn.. maar er zijn zoveel vrouwen die daar net buiten vallen. Hoop dat je snel terecht kunt!

Share This Page