Daar waar de meeste vrouwen op dit forum het elke maand weer in spanning zitten of ze zwanger zijn, zit ik elke maand in angst dat ik zwanger zou kunnen zijn! Bij de eerste duurde het behoorlijk voordat ik zwanger was (bijna een jaar), maar de tweede kwam er geheel onverwachts achteraan. Moet wel zeggen dat we het toen niet altijd helemaal veilig deden, omdat we dachten dat ik niet snel zwanger zou kunnen raken. Ik heb er alleen een beetje een trauma aan over hoe snel het ging dat ik weer zwanger was en zit nu elke maand helemaal in spanning of ik zwanger ben...terwijl we het toch echt helemaal veilig doen. Ik heb geregeld nachtmerries dat ik zwanger ben. Tot mijn grote blijdschap werd ik vanmorgen weer ongesteld (nooit gedacht dat ik dat ooit kon zeggen) en ben het nu echt een beetje zat. Ik wilde eigenlijk niet aan de pil, omdat ik hier in verleden depressief van werd, maar denk er toch aan om weer aan de pil te beginnen en het dan dubbel op te doen. Alleen vraag ik mij dan af welke pil ik het beste kan nemen. Ik wil een lichte pil die iig de eisprong tegenhoudt (dus niet alleen de innesteling) Welke pil kan ik dan het beste nemen? Ik weet dat de huisarts mij dit zo zou moeten kunnen zeggen, maar die is er op het moment niet. Liefs Susy PS Ik hoop dat ik hier niemand mee kwets, maar moet er op moment gewoon echt niet aan denken
Hoi susy, ik zou je yasmin dan maar aanraden. Maar wel lekker elke maand stoppen hoor. Ik was zoeen pipo die het doorslikte en dat had bij mij slechte uitwerkingen. Ik heb ook de neiging om van de pil depressive klachten te krijgen en dat had ik bij deze niet. En dat je nu ff niet op een zwangerschap zit te wachten begrijp ik helemaal, je bent toch geen broedkip! Liefs
Haha ja idd!! Is de Yasmin een 3-fase pil? Heb namelijk gehoord dat 3-fasepillen ook erg goed zijn.... (misschien mensen meer ervaring?) En de Yasmin houdt ook gewoon de eisprong tegen?
Neem in ieder geval NIET (!!!) de Cerazette. Ondanks die pil raken toch veel vrouwen zwanger (hier op zwangerschapspagina ook enkele meiden). En voor zo een lichte pil heeft hij mega veel bijwerkingen. Nog vele malen erger dan de Microgynon 30. Maar hier gaan we aan de rubbertjes. Bij goed gebruik acht ik die gewoon superveilig. Heb het gehad met die stomme pil. Maar meis... ik denk dat als je altijd een condoom gebruikt het gewoon veilig is. Snap je angst wel, hoor. Dat leeft bij mij ook wel een beetje, maar ik moet die rothormonen echt niet meer.
hier precies hetzelfde probleem (hoop ook niemand te kwetsen) ik ben aan de pil gegaan. (microgynon 20 dus lichte pil) maar ik slikte deze door, daardoor is mijn hele cyclus in de war geraakt (of wat je ook hebt met het slikken van de pil) in ieder geval werd ik niet ongie in stopweek. Stress......dus...(was ook niet zwanger trouwens) tijdens slikken nieuwe strip werd ik halverwege ergens ongie. Vervolgens heb ik nu weer een stopweek achter de rug en weer niets...elke maand zit ik weer in de stress...heb overigens wel alle symptomen van ongie maar daar houdt het danmee op. Ik wil niet verrast worden met een zw.schap. Dus als iemand dé oplossing heeft hoor ik het ook graag.
Ja irritant die stress he? Misschien is het voor jou juist goed om een andere pil te nemen?? Ik heb huisarts gebeld en ga met de driefasepil beginnen....Is ook licht en goed! Misschien ook wat voor jou?
je verhaal is iig herkenbaar.. (al ben ikzelf inmiddels wel zover dat ik het niet meer erg zou vinden..)... Hier vertrouw ik niet op de pil.. volgens mij ben ik er resistent voor ofzo..... en alleen condoom.. sja.. t kan mis gaan.. is hier 1x gebeurd en toen was t raak (werd miskraam).. als ik de cijfers lees op het internet over veiligheid condoom dan schrik toch wel een beetje.. Wij hebben hier geheelonthouding geprobeerd, maar dat wordt m niet.. ... 3 september gaat de knip erin bij hubbie... Nog 2x NOD voor de knip... daarna nog 3 maanden safe en dan geen stress meer.. hoewel ik het ergens wel jammer vind moet ik ook bekennen dat t me heeeeeerlijk lijkt om gewoon weer ongeremd te kunnen zijn..intimiteit is dan tenminste weer spontaan... De knip is natuurlijk voor velen net iets TE... logisch.. dan kan Double Dutch een uitkomst zijn... Alleen geheelonthouding is compleet veilig.. succes meid..
hier ook van de pil af, en manlief die gaat ervoor. hij is ook de grootste voorstander van geen kids meer dus dan doet ie er ook maar wat aan. ik heb jarenlang pil geslikt dan mag nu de vent er wle eens wat aan doen. dus of condooms of knip knip das zijn eigen..... ik kreeg trouwens van mijn gyn een recept mee voor de yaz 27/4 das net zoeits als de yasmin minder hormonen en hij drijft ook nog eens vocht af. als het goed is heeft ie heel weinig bijwerkingen. heb hem dus zelf neit genomen omdat ik graag me eigne lichaam alles wil laten doen.
Het is trouwens niet zo dat we helemaal geen kinderen meer willen. Het lijkt me erg leuk om 3 of 4 kinderen te hebben, maar moet er nú echt nog niet aan denken. ff een paar jaartjes wachten. We gaan nu voor double-dutch zodat we iig voorlopig geen angst hoeven te hebben voor een zwangerschap. MAar als ik letterlijk uitgezwangerd ben() gaat er als het aan mij ligt bij mn man ook de knip in hoor...
Hier ook iemand die niet tegen de pil kan. Ik heb zelf microgynon 30 en de Yasmine pil gehad. Beide waren geen succes. Ik werd er zwaar depressief van en heeft tot twee keer toe mijn relatie gekost. Als ik na de relatie stopte met de pil voelde ik me als herboren. Maar is een spiraaltje geen optie voor jou? Ik denk zelf dat als wij geen kinderwens meer hebben dat ik voor het spiraaltje zou gaan. En dan de versie zonder hormonen. OF je kan kijken of de nuvaring iets voor je is. Die geeft heel locaal hormonen af in een lagere dosering. Een vriendin van mij zweer er bij. En die had ook veel last van humeurwisselingen door de "gewone" pil.
Mijn probleem met het spiraatje is dat het niet de eisprong, maar de innnesteling tegen houdt. Dat betekent dus dat een eitje wel gewoon bevrucht kan raken, maar niet de mogelijkheid heeft om zich in te nestelen. Hier heb ik principiële bezwaren tegen, maar dat is persoonlijk. De Nuvaring weet ik niet exact de werking, maar ik dacht dat ook deze alleen de innesteling tegenhoudt... Ik ben nu weer gewoon begonnen met de pil in afwachting hoe mijn lichaam hierop reageert. Er zijn na de bevalling zoveel dingen lichamelijk veranderd dat ik hoop dat ik er nu weer wat beter tegen kan. iig bedackt voor je reactie! Susy
Susy, de nuvaring is net als de pil. Alleen doordat die ring in je vagina zit (dus niet in je baarmoeder maar er voor) geeft hij juist heel lokaal die hormonen af. Je hebt ook gewoon een ringvrije week (stopweek) net als bij de pil. Misschien toch het navragen waard.
Wat vervelend voor je meis dat je steeds die dromen had! Ik ben een heel gevoelige meid en heb Stediril 30 gekregen (best lichte pil) en wat er verder oven geschreven wordt:
Bedankt voor je reactie! Ik wacht eerst even af hoe mijn lichaam op de huidige pil reageert, maar hou dit zeker in mijn achterhoofd. Anders moetik maar een keer switchen. Tot nu toe (na 8 dagen) nog geen last van depressiviteit, dus hou goede hoop
Stediril30 is toch het zelfde als de microgynon30? En dat is niet een lichte pil Laat je wel goed informeren over de Yasmin pil, schijnt weinig over bekend te zijn. Er is een meisje in Zweden overleden aan deze pil en een ander meisje verlamd. Ik heb deze pil ook gebruikt, voelde me erg goed daarbij maar omdat er zo weinig over bekend is ben ik er mee gestopt.
Hoef je je helemaal niet vervelend om te voelen hoor dat je er niet om zit te springen weer zwanger te zijn! Ik zweer bij de mirena spiraal. ff wat ongemak als hij net geplaatst is, maar dan ben je er 5 jaar klaar mee. Nee, voor mij geen pil meer!
Hallo Ik heb na mijn bevalling weer besloten om aan de pil te gaan dat was in januari 2009. ben In mei gestop met het slikken van micreginon 30 beste zwaar was alltijd in de stop week ongestelt . en voor dat ik met de nieuwe strip begon was het al weer af heel netjes eigelijk . in mei was ik dus gestop en merk gewoon dat ik anders ben . ben gewoon veel vrolijker dus die hormonen hebben best veel invloed op je dagelijkse leven . ik begin er ook niet meer aan we willen nu een kindje maar het wil niet echt ben elke maand een paar dagen , week overtijd en dan toch nog ongi worden . zou dit nog steeds ontpillen zijn? want de huisarts heeft heel lang geleden nog tegen mij gezegt dat het binnen 8 weken je bloed heeft verlaten zou het dan deze maand lukken ... hoop het wel ... hebben jullie ook dat het onregelmatig was . is liefs jelline