Beste verloskundige, 9 weken geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Tot week 5 heb ik gevloeid. Met precies 7 weken kwam mijn eerste menstruatie. Een dag normaal, toen een halve dag niets en nu nog steeds zoveel als in een normale menstruatie. Dit duurt zo al 13 dagen. Is dat normaal of moet ik ermee naar de dokter? Vast bedankt voor je antwoord. groetjes Fleur
Hallo Fleur, Het bloed wat je nu nog verliest is dat echt helderrood of meer bruinig en verlies je ook stolseltjes? Het kan zijn dat een eerste menstruatie na de bevalling wat langer duurt en met wat meer bloedverlies gepaard gaat. Wel merk je vaak dat je de eerste dagen rood bloed verliest en dat het met een paar dagen minder wordt en wat meer bruinige afscheiding. Indien je niet merkt dat minder wordt en nog steeds helderrood bloed verliest, is het misschien verstandig contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog. Het kan namelijk zijn, dat er na de bevalling een stukje placenta in de baarmoeder is achtergebleven, waardoor je nu langer blijft vloeien. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor je reactie. Het is echt nog helderrood bloed, en ook best veel een super tampon moet ik om de paar uur verwisselen. Moet ik dan eerst naar de huisarts of kan ik meteen de gynaecoloog bellen? Heb daar nl de nacontrole en afsluitend gesprek al gehad.
Ik zou je aanraden de gynaecoloog te bellen. De gynaecoloog kan eventueel met de echo kijken of er een restje is achtergebleven in de baarmoeder. Succes! Groetjes Monique