Hoi verloskundigen, Ben even benieuwd wat jullie mening is over mijn verhaal... Heb PCOS; cycli eerst 2x 90dgn, toen 2x61 dgn en toen 2x41 dgn. Laatste x ongesteld was 28aug. Onveilig gevreeen; laatste keer was 19 september!! De laatste cyclus had ik t idee zwanger te zijn; menstruatiekrampen 2weken lang, gevoelige borsten enz. testen waren NEGATIEF. Toen op 5 oktober een bloeding gehad, duurde 5 dagen; waarin wisselend van 1e dag veel bloed, dagen daarna af en toe een beetje. Daarna echter nog steeds de krampen en zere borsten en ook misselijk, dus op 15 oktober nog maar n keer getest; positief! Op 19 oktober weer getest: positief! Verloskundige gebeld, ben op 27 oktober voor n echo geweest; uitwendig en inwendig: niks te zien. Maar, zei ze: het kan nog te vroeg zijn. Kom over 3 weken nog maar terug. Nu mag ik volgende week dus terugkomen, maar heb nog een paar keer getest; die wisselen nogal. Licht positief en negatief?? Nu is mijn vraag: stel dat die bloeding van 5oktober een vroegtijdige miskraam was (zou dan maximaal 4 weken zwanger zijn), kan ik dan 19 oktober daar nog positief van getest hebben, terwijl de testen daarvoor negatief waren???? En als ik nu WEL in verwachting ben, hoe kunnen sommige testen dan NEGATIEF zijn? Groetjes I
Hoi I1985, aan je verhaal te lezen zou er op de echo toch al wel iets te zien moeten zijn geweest, want dan zou je dus 5-6 weken zijn geweest. De bloeding zou dan inderdaad een vroege miskraam zijn geweest en dan kun je nog een tijdje een positieve test hebben. Maar als je zo vroeg een miskraam hebt, wordt de test toch met een paar weken al negatief. Ik denk dus dat je helaas ten tijde van de echo in ieder geval niet zwanger was. (ik weet natuurlijk niet wat er in de tussentijd gebeurd. Ik verwacht dan ook, aan de hand van wat ik hier lees natuurlijk, dat er volgende week ook niets te zien zal zijn . Groetjes Brigitte