onduidelijkheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door renaatje, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje

renaatje Lid

21 jul 2006
    33
    0
    0
    brunssum
    hallo

ik lees op veel sites verschillende dingen
    ik ben nu precies 25 weken zwanger
    op de ene site zeggen ze dat nu de tijd is dat de ogen opengaan
    op de anders site zeggen ze dat ze pas met 27 weken opengaan
    op de ene zeggen ze dat hij je kan horen met 25 weken en op de andere zeggen ze weer van niet

beetje onduidelijk allemaal... en vind t juist zo leuk om precies te volgen hoe mijn kleine man groeit...

hebben jullie meer duidelijkheid?
    groetjes renata

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Renata,

het is en blijft een wonder hoe baby's zich ontwikkelen in de baarmoeder. We kunnen het niet zien gebeuren. De inwendige foto's die Lennart Nilsson bijvoorbeeld heeft gemaakt geven informatie, en ook aan baby's die te vroeg geboren worden kunnnen we zien wat ze al kunnen. Maar zoals je wel ziet, er zijn altijd individuele verschillen. (het ene kind kan ook lopen met 10 maanden, het andere pas met anderhalf jaar!).
    Volgens mij kan de baby al horen vanaf 18 weken, stemmen en liedjes herkennen vanaf 25 weken.
    In week 28 gaan de ogen van de baby open, maar veel eerder al kan hij (door de oogleden heen) licht en donker onderscheiden.

Mirjam

3. renaatje

renaatje Lid

21 jul 2006
    33
    0
    0
    brunssum
    bedankt voor je reactie

ja tis waar wat je zegt dat de ene al loopt met 10 maanden en de ander met anderhalf jaar
    zo moet je t idd ook zien denk ik haha

hasrtikke bedankt!

Deel Deze Pagina