openruggetje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kwebbel1984, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad.
    De vk in het zh dacht dat ze een openruggetje zag maar ze wist het niet helemaal zeker omdat ze het wel zag als ze zeg maar recht achter de baby stond maar anders niet. Weet niet zo goed hoe ik het goed moet uitleggen. Maar ze had er in elk geval wel aanwijzingen voor ook oa dat de kleine hersentjes van baby 1 een banaan achtige vorm hadden en bij baby 2 was het gewoon mooi rond. Ze dacht wel te zien dat de huid erover heen gegroeid was. Nu word ik doorgestuurd naar het radboud zh in Nijmegen. Vooral omdat de vk twijfelt weet ik niet wat ik ervan moet denken. Wat houd het in dat de kleine hersentjes misvormt zijn. Kan het zijn dat het alsnog niks is???

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Als de baby een open ruggetje heeft zie je vaak dat bepaalde hersen structuren anders zijn. 'Banana sign' noemen ze dat. Het zegt echter nog niets over de ernst van het open ruggetje. Spannend zeg!! Heel veel succes

Groeten Evelien

3. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Konden ze bij de combinatietest ook al aanwijzingen vinden voor een open ruggetje?Bijv bij het bloedonderzoek? Of word daar niet op getest?

Share This Page