one birth every minute

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door happy27, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O suzetje dan zat ik er echt naast!
    Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad en ze dit hebben onderschat..

Ik hoop echt voor jou dat aankomende bevalling minder heftig en pijnlijk is!

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Inmiddels heb je toch zelf de keuze voor dit middel, tenzij je natuurlijk te veel ontsluiting hebt?
    Ik snap best dat een bevalling pijn doet, maar om te zeggen dat het zo hoort vind ik erg Nederlands hoor.
    We lopen gewoon achter,aangezien een ruggenprik over practisch de rest van de wereld de normaalste zaak ter wereld is.
    Maar hier moet je weer pijn lijden omdat dat erbij hoort.:(
    Heb heel lang in de mmm gezeten, in Nederland en het buitenland en hier liep Nl ook al zo gruwelijk achter.
    Puncties met nauwelijks verdoving, terwijl je in het buitenland onder narcose mocht.
    Bepaalde technieken, medicatie die in het buitenland al jaren wordt toegepast, maar waar hier heel moeilijk over werd gedaan.
    Ik ga nu erg offtopic, maar Nl loopt écht hopeloos achter.

3. Pijn hoort er wel bij maar tot een bepaalde grens en die kan je zelf alleen trekken.
    Een ruggenprik is ook weer niet zonder gevaren dus als het kan liever niet, maar als de vrouw het graag wilt dan moeten ze ook niet moeilijk doen.
    Verder lopen ze in NL helaas met redelijk wat MMM behandelingen en aanvullende medicatie + vruchtbaarheidsonderzoeken achter ja wat doen we er aan :(

4. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Oeps, met een stok? Is zeker ook door een man verzonnen of een vrouw die nog nooit is bevallen.. Geloof me ik had echt wel bedacht dat het veel pijn van te voren zou doen.. En soms zag ik daar echt wel tegen op dus heb me heel goed voorbereid met alle programma's over bevallen die ik maar kon vinden en door versch. curcussen te doen. En toch, toen ik zonder persweeen moest gaan persen heb ik het ook uitgeschreeuw/gegild van de pijn. Het gevoel dat je dood gaat.. Niet om je bang te maken, maar van te voren zou ik me erg geschaamd hebben als ik wist dat ik zou gaan schreeuwen, maar op zo'n moment kan je niet meer. Terwijl ik de rest van de bevalling in alle rust en in mijn eentje heb gedaan, dat ging erg goed! Totdat ik plotseling dan moest persen toen de vk kwam!

5. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Met een stok op je vingers slaan lijkt me wat grof, maar ik geloof zeker dat het schreeuwen tijdens een bevalling weinig toegevoegde waarde heeft. Je kunt de pijn denk ik veel beter onder controle houden als je je concentreert.

Mijn laatste bevalling ging pas pijn doen toen ik in paniek raakte doordat iedereen om mij heen begon te panieken.

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Trouwens echt sneu vorige week op TLC: die 2 oma's die met elkaar op de vuist gingen meteen na de geboorte. Baby was er nog geen 5 minuten, papa was niet bij de bevalling en moeder lag zonder baby heel verdrietig te zijn. Vervolgens kreeg ze van de verpleegster haar baby en de ene oma wilde niet eens kijken. De andere oma was onderweg naar de SEH voor haar verwondingen na de vechtpartij:$

Hoe verdrietig....

7. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ow, is die aflevering al geweest, wat jammer! Ik zie dat elke keer in het voorstukje en hoop elke keer dat ik het hele verhaal zie..
    Maar wat erg zeg hoe stom kan je zijn de gelukkigste momenten van je (schoon)dochter te verpesten..

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    @ruggenprik: ik heb m niet gemist, maar denk wel dat het sterk komt doordat ik zelf, thuis, in alle rust mijn bevalling in kon, en kon zitten, liggen, staan, lopen, hurken, voorover hangen, aan mijn man hangen... en ben ontzettend blij dat ik gewoon thuis kon blijven en in de kraamkamer mijn dochter op de wereld zetten, en niet hoefde te slepen met mezelf of met haar.

Maarrrr... als ik om een of andere medische reden aan mijn bed gebonden was geweest tijdens de ontsluiting, en door een medische polonaise de regie kwijt geweest zou zijn, weet ik niet of ik niet toch ook voor een ruggenprik gekozen zou hebben! Dan was ik denk ik een stuk minder at peace geweest...

9. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    waar kan je dat terugkijken?

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Iedere vrouw is anders en gaat anders om met haar bevalling. De ene schreeuwt het de hele bevalling uit, de andere is zo in zichzelf gekeerd dat ze bijna in trance verkeert. Ik denk dat het ook erg aan het karakter van een vrouw ligt.

Zelf had ik geen makkelijke bevalling... Het duurde in totaal 20uur. Maar ik heb niet geschreeuwd. Ik was zo in mezelf gekeerd dat ik nu echt hele stukken niet meer herinner van wat er toen gebeurd was.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd.....
    Ik ben ook vrij rustig gebleven...alleen even niet toen ik de persween moets tegenhouden.

Maar ook in het dagelijkse leven ben ik altijd rustig in stress situaties:D

12. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
  13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    heb zonder geluid gekeken, maar die vechtende oma's vind ik nog niet eens het vreemdste. Dat meisje ligt daar maar te kijken hoe aan de andere kant van de kamer allemaal mensen met de baby bezig zijn, die zich de longen uit zijn lijfje huilt en eindeloos van weegschaal naar warmtenestje en weer terug gaat maar niet geknuffeld wordt, om uiteindelijk na ik weet niet hoe lang eens volledig ingepakt aan mams gegeven te worden... was er iets aan de hand of gaat dat altijd zo afstandelijk daar? Dat zeiknatte blote warme huilende lijfje tegen jouw borst, die kloppende navelstreng die er tussendoor glibbert, dat is het heerlijkste gevoel in de wereld voor jezelf, en ook je kindje wil niks liever dan door mama zelf verwelkomd en getroost te worden! First things first, wegen en nakijken kan over een uurtje ook. Brrrrrr... lang leve de hollandse thuisbevalling!

15. lea

lea Fanatiek lid

kijkt er nu ook nog iemand?

Zielig hoor die vrouw die net afgevoerd werd naar de ok, hopelijk is alles goed met de baby....:(

16. lea

lea Fanatiek lid

niet zo veel animo als ik mezelf moet quoten:D;)

een mooie aflevering was het!

17. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Het is gelukkig goed afgelopen....

Ja heb gekeken hihihi

Vind het toch apart elke keer om te zien hoeveel verschillende manieren van bevallen er zijn(posities)

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

Ik dacht ook alleen maar dat kindje moet naar zijn mama!:$:( net in de grote koude vreemde wereld, en dan hoort hij bij mama te zijn, wat in dit geval ook gewoon kan....
    Stelletje tokkies:)

( zelf spoedkeizersnee gehad, en dat het ruim anderhalf uur duurde dat ik hem tegen me aan had vond ik voor mij vreselijk maar voor mijn zoontje helemaal, gelukkig was hij bij zijn papa )

Ff kijken of ik de uitzending van gister vandaag kan terug kijken

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Nou, als het mijn moeder was beweest had ik haar niet meer aangekeken, wat een aso's zeg!

20. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Volgens mij kreeg ze hem eerst wel even bij zich, het youtubefilmpje is verknipt. De navelstreng werd op haar buik doorgeknipt en ze heeft hem zeker wel eerst kunnen bewonderen. So far so good;)

Deel Deze Pagina