One born every minute TLC

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xbabyxdx, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik keek de oude afleveringen altijd op Youtube toen ik zwanger was… :D

Wie geïnteresseerd is in de situatie rondom bevallen in Amerika, hier is ook een erg interessante documentaire over op Youtube te vinden. Ze kiezen daar ook vaak voor medische ingrepen omdat ze haast hebben. In Amerika worden bijvoorbeeld veel minder kindjes in het weekend geboren; op vrijdag krijgen alle vrouwen die op dat moment aan het bevallen zijn veel sneller weeën-opwekkers, naar het schijnt :$

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat viel mij ook al op dat ze daar bijna allemaal een ruggenprik kregen. En ze gewoon doorvragen ook al zeg je nee het hoeft niet.
    Zag ook een keer dat iemand met best veel cm nog zo n prik kreeg.

Hier moet je er zo ongeveer om smeken! :$
    Wat dat betreft vind ik Nederland best "hard" qua pijnstilling geven.

Zelf vond ik A baby story ook veel leuker.
    Bij one born every minute heb je ook veel drama situaties.
    Ik kijk niet altijd.

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Soms kijk ik ook niet hoor. Word er ook alleen maar bang van. :D

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83

Soms heb je geen keus.
    Ik moet ook rondlopen als ik pijn heb maar lag toch mooi op bed omdat de kleine een elektrode op het hoofd kreeg. Dan kun en mag je niet veel anders.

Het programma kijk ik ook naar maar vind het soms wel heftig hoor.
    En wat betreft de pijnstilling....we zien natuurlijk maar een klein deel maar de risico's worden wel benoemd hoor. Het lijkt daar makkelijk maar ik denk dat Nederland gewoon moeilijk is.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Stond wel een beetje te kijken toen een verpleegster vanmorgen in het programma zei dat ongeveer 5 % van de zwangere dames daar zonder ingrijpen (dus zonder wee opwekkers etc) bevalt.

Maar goed wat me wel heel erg aangegrepen heeft is dat meisje dat net bevallen was, haar kindje lag nog bij de zuster voor controle en de beide oma's krijgen ruzie (aan het bedje van het kindje). Ze stonden elkaar in het beeld tijdens het maken van foto's.

Het meisje ligt in bed te huilen van ellende want ze wil ook zo graag haar kindje zien. De ene oma verkondigd dan ook nog eens dat het haar niet kan schelen hoe het kindje heet maar dat zei hem Red gaat noemen.

Uiteindelijk weet de verpleegster ze de gang op te werken waarna de ene oma de andere oma voor de grond mept waardoor die met een nek kraag om in een rolstoel naar de eerste hulp wordt gebracht om nagekeken te worden. :$

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

Ik kan het weten :p ik mocht 2,5uur persen!
    Ik hield het goed vol en mijn baby deed het goed. Had geen ruggeprik oid.
    Na 2,5 uur hebben ze me buikexpressie gegeven (meeduwen op je buik) en toen was hij er eigenlijk. Ben blij dat ze niet ingegrepen hebben na 1uur.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    In Engeland doen ze niet aan thuisbevallen ;) daar is nederland echt een van de weinige landen in.

8. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hier ook 1 uur en 3 kwartier geperst, gelukkig geen ingreep wel wen knip gehad. Vond het wel zwaar zo lang persen. Geen benen meer over daarna. ( van het omhoog houden)

9. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

In t ziekenhuis waar ik bevallen ben was dat wel zo. Bij mijn schoonzus stonden ze na een uur ook klaar met vacuüm, ze mocht nog 1 keer oersen en dat deed t m gelukkig. En met haar dochter ging t ook goed.

Dacht daarom dat t overal in nl zo was. Ik ben ook blij dat t uiteindelijk zelf gelukt is.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb uiteindelijk 2, 5 uur liggen persen en toen werd er besloten dat een keizersnee de oplossing was.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap het probleem niet zo, waarom pijn lijden als het niet nodig is?
    Wilde dat er hier niet zo spastisch over gedaan werd.

Ik vind het wel jammer dat het steeds zo wordt aangedikt.....vooral voor de reclame!

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Statistisch gezien staan wij ook hoog op de lijst met baby sterfte in Europa dat komt toch denk ik door onze mentaliteit van nou ach het gaat wel...en doe het maar op eigen kracht.
    Een midwife is in Amerika echt een uitzondering daar zitten ze vaak al bij de gyn in het zh dat geeft minder ruimte voor fouten
    Ook is pijnbestrijding niet zonder risico het heeft wel bewezen dat bij pijnbestrijding de moeder en baby relaxter zijn dus minder snel kans op complicaties tijdens de weeën...

Ach ik heb het hier ook op de Hollands mentaliteit gedaan zonder pijnbestrijding :D
    Er is voor beide werelden wat te zeggen :D
    Wat wel volgens mij echt zo is, is dat Amerikaanse vrouwen meer gillen dan de Nederlandse vrouwen :D
    Ik ben nu bij 3 bevallingen geweest en geen kick en ik heb zelf ook niet gegild :D

Verder vind ik het echt Amerikaans met de verhalen eromheen maar het blijft leuk om naar te kijken :D
    De zusters zijn wel erg leuk!!

13. Soit

Soit Niet meer actief

Ik kijk het ook elke avond, maar dan op de Belg, dus denk nietvdat de afleveringen gelijk lopen met NL.

Ik woon dus in B en ben ontzettend tevreden met de zorg en begeleiding hier in dit land. Voor mijn gevoel zijn er zoveel voordelen t.o.v. NL.... O.a. Al dat je gewoon standaard bij de gyn loopt, en dat thuisbevallingen hier echt zeldzaam zijn ( laatste leer vertelde de verpleegkundige van kind en gezin dat het in de streek ongeveer 1 keer in de 3 a 4 jaar gebeurde).
    Ruggenprik is hier trouwens geen uitzondering. Gelukkig.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Toen ik op de verlosafdeling lag heb ik wel vrouwen horen schreeuwen. Echt zo erg! Daar werd ik bijna bang van.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik heb bij de laatste bevalling wel echt lopen gillen en schreeuwen.
    met t dekbed tussen mn tanden door het bed gekropen. echt, als ik niet vast had gelefen was ik in mijn blote kont over de gang gaan rennen van gekkigheid.
    dus ehh. ik haal t gemiddelde van de nederlandse vrouw weer omhoog dan:):)

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens! Alle lof voor de Belgische ziekenhuizen. Wij hebben in Gent gelopen bij de gyn...wat een geweldig mens en wat een lieve verpleging daar.

Ook ik ben bevallen zonder pijnstilling. :)

17. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik vind het juist heel mooi dat je in Nederland echt kan kiezen tussen thuisbevalling en ziekenhuis, tussen pijnbestrijding en geen pijnbestrijding. Dat is toch ook wat we zelf willen, controle over onze eigen bevalling?
    Ik ben zelf bevallen in het ziekenhuis, met weeenopwekkers (ivm poepen in het vruchtwater) en een ruggenprik. Ik heb tijdens het vragen om de ruggenprik en na de bevalling totaal geen negativiteit gehoord over dat ik het met pijnbestrijding heb gedaan.

Deel Deze Pagina