Goed nieuws (vind ik)

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Mupkuh, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
  2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar het nieuws onderdeel.
    Elmo

3. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Oeps sorry. Maar thanks!

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ja hoorde net op het Journaal.... Zal wel goed zijn...

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Vind ik van wel. Dan had ik nu misschien geen pap gehad.

Alvast gefeliciteerd voor morgen met je 19 weken :D

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
  7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Pap 3A wil zeggen dat de huisarts/ gyn een afwijkend celpatroon heeft aangetroffen in je uitstrijkje.

Hoe afwijkend wordt geklassificeert in stadia van 0 t/m 4. Heb je pap 0 dat wil uiteraard zeggen dat je een goede uitstrijk hebt. Heb je 4 dan heb je baarmoederhalskanker. Pap 3A dan heeft de ts afwijkende cellen die mogelijk kunnen leiden tot baarmoederhalskanker.

Ik heb ook 3A gehad en mij wilden ze ermee laten rondlopen. Ik zou dan elk half jaar een nieuwe uitstrijk krijgen, om te zien of het slechter werd. Nou ik was me toch boos! Ik had namelijk een jaar geleden een tante verloren aan baarmoederhalskanker. Ik wilde dus die afwijkende cellen weghalen. Haar hadden ze namelijk ook rond laten lopen met een afwijkende uitstrijk...! Twee jaar later was ze al overleden. Niet normaal meer.

In Sittard wilden ze het echt zo laten. Ik ben toen vervolgens naar het Atrium in Heerlen gegaan en daar hebben ze een colposcopie gedaan en de afwijkende plekjes weggebrand. Ik had toen letterlijk een rokende muts... :confused: :) :) Dat was wel lachen. Een half jaar later was mijn uitstrijkje weer goed.

Ik ben in elk geval blij met deze inenting.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bravo! En nu nogmaals erop blijven hameren dat de ingeënte meisjes wel veilig gaan vrijen in de toekomst.

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Zonnestraal, hier ongeveer hetzelfde verhaal. Ik zou na de constatering na een half jaar terug komen om te kijken of het vanzelf weg zou zijn. Maar toen raakte ik zwanger en dan kan het niet. Nu een paar weken geleden (na een half jaar) moest ik weer opcontrole maar omdat ik net een MK had gehad ging het niet. Nu moet ik eind augutus weer terug ben benieuwd. En dan wil ik ook zeker dat ze het weghalen als het er nog zit.

10. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    zonnestraan@ bedankt voor je uitleg.... Dus alleen met een uitstrijker kunnen ze het zien ?

Share This Page