Onee allergie

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Cynnie1984, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Mijn zoontje is al een tijdje aan het kwakkelen dan weer dit dan weer dat.

Maar een verstopte neus en hoesten heeft hij altijd.

Afgelopen week kreeg hij ineens hoge koorts en dit bleef 3 dagen aan. Toen donderdag naar de ha geweest en daar bleek al snel dat er geen ontsteking zat in de oren, neus en keel.

Op advies van de ha toen bloed gaan prikken.

Vandaag de uitslag gehad wat blijkt ons zoontje is mega allergisch voor katten en graspollen.

Even een korte uitleg. Een allergievrij persoon heeft een bloedwaarde lager als 0.35.

Timo heeft voor katten een 7,9 en voor graspollen 5.98 ook voor honden heeft hij 1,9.

Nu hebben wijzelf 2 katten en zijn wij genoodzaakt deze weg te doen aangezien de allergie zo erg is.

Maar dit doet zo zeer dat onze poesebeestjes weg moeten. Maar ja alles voor de gezondheid van je kind.

Iemand ervaring met allergieen?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Er valt prime mee te leven
    me zus heeft het ook. Zij slikt hooikoorts pillen tegen de pollen. Geen idee vanaf wanneer dat mag.

Je dieren weg doen klikt me wel zwaar... Je houd toch van ze (ookal hou je van je kind mee r)
    kan het helpen als jij je dieren weg doet dat hij minder allergisch is voor katten? Geen idee of dat zo is hoor

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Enen voor de duidelijkheid. Me zus kan prima bij mij komen zonder last te hebben van.

Ik vind het vervelend voor je. Maar hopelijk knapt je zoontje nu beter op

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    De waarde is dermate hoog dat hij ziek blijft omdat hij continue word geconfronteerd met een stof waar hij allergisch voor is.

die stof zit nu eenmaal in de katten. Natuurlijk hou ik van ze maar gezondheid gaat voor alles.

Ik ben geen voorstander om een kind van 3 al aan de medicatie te zetten om dieren in huis te hebben. Lijkt me niet echt de bedoelong.

Ik probeer nu een goed tehuis voor de poezen te zoeken.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Mijn zoon heeft ook een kattenallergie die valt onder klasse 3.
    Exacte waarde weet ik niet uit mijn hoofd. Qua klachten merken wij niks van zijn kattenallergie. We hebben zelf ook een kat en hadden voorheen 3.
    Als hij er enorm last van zou hebben, dan zou ik er ook voor kiezen om de kat weg te doen. Ben ook geen voorstaander om medicijnen te geven.

Allergie voor hond heeft hij ook, in lichte mate, klasse 1. Dit merkte we al toen hij klein was en de hond van schoonma hem likte. Toen vlamde zijn eczeem op.

Heb je nu wel iets gekregen voor de allergie? Om de klachten nu aan te pakken. Wij hebben een drankje. Dit mede omdat hij ook voedsel allergieen heeft. Dit drankje is bij ons voor nood (nog niet hoeven te gebruiken)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Er zit idd weinig anders op dan een adresje te zoeken voor je katten. Medicijnen zou ik ook niet doen.
    Hopelijk gaat je zoontje zich snel beter voelen, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is.
    Sterkte!

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Gisten nog bij de ha geweest voor een gesprekje. hij adviseerd echt om de katten weg te doen :( heel moeilijk maar ja zoals ik al eerder aangaf gezondheid van ons zoontje gaat voor.

We hebben de katten nu op MP zijn als ze over een week niet weg zijn gaan ze naar het asiel. Daar hebben wij gister gekeken en op zich ziet het er niet verkeerd uit geen hokken met trallies maar een soort woonkamertjes van 5 bij 6 meter met alle een buitenhok zodat ze lekker naar buiten kunnen.

Vind het trouwens wel heel duur om je kat naar het asiel te brengen. 90 euro per kat maar aan de andere kant ze worden wel gezond en wel bij mensen geplaatst. ze gaven aan dat een kat maximaal 3 maanden in het asiel zitten. Ze worden niet afgemaakt als ze er bijvoorbeeld 15 jaar zouden zitten.

Al met al hoop ik dat ze goed terecht komen en dat ons zoontje snel opknapt.

8. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ga eens naar een goede allergoloog. Als je de katten weg doet haal je de allergenen weg maar dan heb je op latere leeftijd meer kans op andere allergieën. Voor de weerstand van je zoontje op langere termijn is het beter de katten te houden.
    Uiteindelijk zullen de klachten weer gaan afnemen, je maakt het immuunsysteem sterker.
    Ik ben zelf allergisch voor katten en heb er 7 in huis en ik gebruik helemaal geen medicijnen.
    Realiseer je ook dat kattenharen tot 5 jaar na het wegdoen nog in je huis aanwezig kunnen zijn dus ik zou er voor kiezen ze te houden.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    op dit moment maakt het zijn immuumsysteem vooral slecht hij is zo aan het vechten tegen de allergie dat hij vervolgens allerlei andere dingen krijgt.

Roodvonk, krentenbaard vaak koorts veel hoesten altijd een snotneus enz enz.

Dat vind ik zieliger dat de katten weg doen. Zoals al eerder aangegeven wil ik een kind van 3 zeker niet aan de medicatie hebben.

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap je reactie uiteraard maar vaak zie je dat na de heftige periode het immunsysteem veel beter werkt en veel ellende op latere leeftijd kan voorkomen. Vandaar mijn advies om anders met een goede allergoloog te gaan praten. Huisartsen weten er veel minder van en zeggen altijd direct dat de dieren dan maar weg moeten terwijl dit heel vaak echt niet nodig is.

11. Romy1979

Maar hoelang moet die heftige periode duren? Wat is acceptabel voor een 3 jarige? Op een gegeven moment is het ook wel genoeg lijkt me.

12. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om die reden geef ik de tip om naar de allergoloog te gaan, daar kan dit besproken worden.
    Begrijp me niet verkeerd, als de allergie te heftig is bij je zoontje snap ik absoluut dat je voor hem het beste wilt, ik probeer je alleen een optie te bieden zodat het misschien mogelijk is dat je katten kunnen blijven.

13. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hai,

Ach wat sneu voor jullie dat de katten weg moeten! sterkte ermee.

Afgelopen zomer is bij mijn dochter ook bloed geprikt ivm snachts snurken en wat zwaarder ademen, Veel kwijlen en niezen.
    Ook vaak niet uitgerust wakker en wat wallen onder ogen.

Bij haar is er ook uitgekomen dat ze heel erg last heeft van huisstofmijt en ook lichte hooikoorts klachten.

Voor de nacht heeft ze nu een neusspray. Ze slaapt hierop een stuk rustiger.

Ze is sinds deze week weer erg aan het niezen en zegt dat haar ogen af en toe prikken. Wil vrijdag of as week toch wel met de huisarts bespreken.

Ik heb ook ernstige allergie voor hooikoorts en katten en huisstofmijt.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Precies hij loopt er al 2 jaar mee. Vanaf 3 jaar kan er pas getest worden.

Ik vind dat lang zat en ik vind het ronduit zielig voor ons zoontje.

Het zou toch fijn zijn als hij een keer zonder verstopte neus door het leven zou kunnen gaan.

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Moeilijk maar ik zou ook de poezen weg doen.
    Mijn jongste heeft veel allergieen, waaronder hooikoorts. Daarvoor krijgt ze aerius. Als dat niet voldoende werkt krijgt ze er een oogdruppel bij.

16. Romy1979

Er kan eerder getest worden. Mijn zoon is met 1 jaar al getest bij een allergoloog. Alleen is er een kans dat er op die leeftijd niet altijd iets uitkomt, terwijl er wel degelijk een allergie is.

Maar een huisarts moet je wel willen doorverwijzen. Die zijn daar soms wat afwachtend in.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Hier idd ook eerder getest, 1e keer al met 9 maanden. Vanaf 4 jaar is het betrouwbaar. Weet alleen niet of je onder de 4 jaar ook vals positief kan testen. Bij zoon kwam katten en ei zeer sterk eruit. Wij merken niks van de katten allergie en ei kan hij gewoon eten. Eet al 1.5 jaar ei verwerkt in pannenkoek etc. Sinds een tijdje ook puur ei. Met 2.5 is hij voor het laatst getest.
    Onlangs heeft hij nog een algemeen bloedtest gehad en daar kwam wel weer uit dat hij allergiën heeft. Ka vindt het onnodig om specifiek op allergie te testen. Hoewel een test nu betrouwbaarder is. Misschien ook maar eens een allerloog bezoeken.

Share This Page