Hoi, wil ff mijn ei kwijt... Ik ben ruim 8 weken zwanger en heb vanmorgen voor het eerst over gegeven Bijna direct nadat ik een banaan had gegeten en een glas multivit. had gedronken. Ik voelde me al niet zo lekker de laatste weken, een zwaar gevoel op mn maag, maar was net een beetje in een ritme van wat ik wel en niet lekker vond om te eten(en vooral belangrijk; de hoeveelheid). Ik hoop dat het bij ochtendmisselijkheid blijft, want ik zou niet weten hoe ik met voedsel om moet gaan als het na elke maaltijd gebeurt. Heb nu een beschuitje een kopje slappe thee genomen. Nu maar afwachten hoe lang die blijft zitten... Gatverdamme, ik vind dit echt niet leuk!!!! Heeft er iemand tips om ondervoeding en uitdroging te voorkomen???
veel blijven drinken!! en bij mij hielpen crackertjes met wat boter er op wel goed! maar dat is voor iedereen verschillend. Probeer wel door te eten, dus eerder kleine beetjes en dan wat vaker dan een hele maaltijd. Kijk uit dat je geen honger krijgt...bij mij betekende dat vaak dat ik nog misselijker werd... maar ook dat is voor iedereen verschillend hoor. Succes en veel sterkte..ik weet hoe het is
Dat gevoel ken ik vd afgelopen weken toen hoefde ik nog niet over te geven, maar had wel een zwaar gevoel op mijn maag. Als ik idd niet op tijd at, dan kreeg ik zo'n honger dat ik geen honger meer had... Volgens mij vraagt mijn maag nu om iets, hihi, heb hem net streng toegesproken om het beschuitje en de thee binnenshuis te houden maar blijkbaar lust ie nu nog wel wat
Eerlijk gezegd hielp bij mij niets...zelfs medicatie werkte in het begin echt totaal niet. Bij 15 wk voelde ik me stukken beter, maar nu met 19 wk heb ik de medicatie nog steeds nodig. Het enige wat je kunt doen is veel rust nemen, genoeg blijven drinken en vooral weten dat het bij het grootste gedeelte vrouwen echt overgaat, en vaak al wel beter wordt bij 12 wk (bij mij helaas niet, maar ik ben volgens mij wel in de minderheid).
Klote zeg. Ik ben de 1e 4 maanden kotsmisselijk geweest, geen pretje. Je zou gemberthee kunnen proberen, gele vla, druiven, ORS is ook goed tegen uitdrogen en mag alsje zwanger ent. Mijn arts schreef me emesafene zetpillen voor, maar bij mij hielp het niet. En neem rust, bj mij werd de misselijkheid erger bij vermoeidheid.
veel blijven drinken inderdaad, en gewoon van alles uitproberen ik kon de eerste weken ook niets inhouden maar toch kleine beetje bij beetjes proberen en een goede tip: Eet waat je zin in hebt. Heb je zin in een koekje/ships of wat dan ook, gewoon op dat moment nemen! Dat hielp bij mij. Ik heb heel wat pepermuntjes opgegeten tijdens het rijden, dat hielp ook een beetje tegen de misselijkheid had het soms zo erg dat ik de auto langs de weg moest zetten, overgeven en kon pas daarna weer door..... sterkte!
Ik zit er ook middenin en word er poep ziek van. Heb seabandjes. Die hebben maar liefst 3 dagen geholpen. Heb zetpillen, die werken helemaal niet en maandag ga ik naar de acupuncturist. Ik heb dit bij mijn 1ste zwangerschap ook gehad en toen duurde het tot ongeveer 16 weken. Ik wil gewoon dat het snel klaar is, heb namelijk een baan, studie en een hele grote verbouwing. Pffffff
Ik heb seaband zuigtabletten gekocht vanmiddag. Die bandjes lagen er ook wel, maar ik twijfelde er een beetje aan
Wat fijn al die reactie's, ben blij dat ik op dit forum zit, kun je je ei lekker kwijt aan mensen die weten hoe je je voelt! Heb de rest vd dag gelukkig niet meer hoeven je-weet-wellen. Heb geen warm eten genomen, had ik echt geen zin in! Zien we morgen wel weer. Moest vanmiddag naar de VK, 1e gesprek, fijn dat je daar ook je ei ff kwijt kan zeg. Gelukkig kon ik daarna nog ff naar een paar winkels(aangezien wij buiten de stad wonen en ik speciaal met de auto moet). Heb zelfs nog wat voor de beeb kunnen kopen(korting bij hema op badtextiel). Als je daar dan zo staat de kijken naar al die leuke babyspullen, dan weet je weer waarvoor je al deze ellendige dingen ondergaat, dat maakt het allemaal weer een beetje goed, hihi!
Jazeker, daar had mijn VK het vanmiddag over, heb ze meteen gehaald bij de Etos, in de aanbieding! Ze kosten 7,99 geloof ik, had nu iets van 2 euro korting. En er schijnen ook homeopatische druppels te zijn(denk van A.Vogel ofzo). Maar de verkoopster bij Etos raadde die af als je direct alles weer uitbraakt, omdat je die met water in moet nemen. Die dingen van seaband zijn zuigtabletten. Je kunt het altijd proberen toch? doe ik ook gewoon! Veel sterkte & suc6!
Ik ben ook misselijk maar bij mij helpen gelukkig de emesafene tabletten. Had vorige week maandag de laatste en sinds vrijdag begon ik weer met spugen. Dinsdag gelijk maar even de huisarts gebelt en toen heb ik weer pillen gehad. Wat bij mij ook helpt 's ochtends is een bakje vla (ik heb meestal dan de dubbelvla choco/vanille) en dat helpt heel goed i.c.m. een crackertje in bed. Gewoon proberen te kijken wat wel en niet helpt. Ik wist het op een gegeven moment ook niet meer en durfde niks meer te eten maar dat is ook niet goed want wat meer al zeggen: van niet eten wordt je nog misselijker. Waar ik ook van moest overgeven waren bananen. Ik hield toen eigenlijk niks binnen en om toch wat eiwitten en gezonde dingen binnen te krijgen maakte ik bananenshakes. Banaan in de blender, melk en wat suiker erbij en klaar was ik. Tot ik 3 dagen erna toch bleef overgeven van de bananen. Dus dat kan het ook zijn. Succes en hopelijk is het snel over!
erg he? helaas kan ik er ook over mee praten. ben inmiddels 16 weken zwanger maar nog steeds erg misselijk eigenlijk de hele dag door. moet zelfs als ik savonds naar bed ga soms over geven. ik heb niet de tip gevonden. ben zelf ook nog op zoek
Oh ik had dat dus ook lovepeet. Op oudjaarsavond bij mijn ouders gegeten en ik was sinds 3e kerstdag echt kotsmisselijk dus ik had tegen mijn moeder gezegt: nou doe voor mij maar iets lichts verteerbaar want ik hou niks binnen. Dus op oudjaarsavond wij eten bij mijn ouders en we beginnen met soep (die heerlijk was maar na een half tot 3/4 kommetje had ik genoed) en toen kwam de patat en frikandellen en ik had daar zo'n zin in. Aan de andere kant was ik zo bang dat als ik daarvan wat zou eten het zo weer in de wcpot terecht zou komen maar ik had een paar patatjes gepakt en die smaakten we eigenlijk wonderbaarlijk goed! Daarna nog een frikandel en een halve kroket en ik had genoeg. Maar het was zo lekker!
Haha, kroketten en frikandellen, ik moet er niet aan denken nu! Blehhhh. Terwijl ik een groot fan ben van een frikandel speciaal! LOL Kippenpoten vind ik wel erg lekker, normaal ook, maar als ik nu moet kiezen tussen een ander stuk vlees en kip...dan het laatste graag! Ik heb vandaag nog niet overgegeven, maar ben er achter dat ik smorgens gewoon heel rustig moet beginnen. Ga er vroeg uit en eet dan een beschuitje met suiker een kopje thee erbij. Later op de ochtend eet ik dan geroosterd brood, wasa cracker en nog meer thee. Die banaan doe ik door de helft, hoewel die me niet erg smaakt...laat ze dan denk ik ook maar ff links liggen. Dan eet ik wel een stukje peer.
Ik ben in mijn zwangerschappen ook misselijk geweest en moest veel overgeven. Vreselijk! Tabletten werkten niet en homeopatische korrels ook niet. Het enige wat het een beetje kon onderdrukken was spa rood,drink ik normaal nooit maar toen liters! Misschien een tip om te proberen
Ik heb zowel bij mijn eerste als nu bij mijn tweede zwangerschap super veel last gehad van overgeven.. Nu ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen daarvoor. Ik heb mss nog wel wat tips die je kunt gebruiken, die voor mij niet altijd even duidelijk op internet te vinden waren. Je kunt ook (als het uit de hand loopt) even op deze site kijken: Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid. Er staan veel tips en je voelt je veel meer begrepen als je de folder hebt gelezen! Ook voor je partner een aanrader. Sorry voor mijn lange verhaal, maar hier mijn tips: - doe een natte handdoek een minuut in de magnetron op vol vermogen tegen de maagpijn - eet stipt elke twee uur een kleine maaltijd en drink elk uur tenminste 100 ml in kleine slokjes - kies of warm, lauw of koud voedsel beter valt en zorg dat al je eten op die temperatuur is (ijs, water op kamertemperatuur of warme thee) - kauw heel goed, zodat je eten lichter verteerbaar is en overgeven minder pijn doet - eet voor het opstaan (als je nog op kunt staan) en blijf na elke maaltijd 10-20 minuten een beetje rechtop zitten - leg een extra kussen onder je hoofd en rug, dan word je minder misselijk wakker - eet rolletjes koud vleeswaren of blokjes kaas, voor de goede voedingsstoffen - eet GEEN warm vlees meer, dat gaat vaak fout - vervang melk door pudding, soya melk, pap, yoghurt, chocomelk, ijs etc - eet geroosterd brood, dit valt net zo goed als beschuit, maar is gezonder (koop desnoods bolletje geroosterd brood) - eet alles waar je zin in hebt, elke calorie is er 1 (cheeseburger, milkyway.. Zolang jij maar niet overgeeft!) - als je vet niet kunt verdragen, bak dan zonder vet en veeg je producten af met keukenrol voor je ze eet (ook bij mij gaan broodjes kroket er goed in!) - huur gratis een rolstoel bij de thuiszorg, zodat je toch nog buiten kunt komen zonder jezelf een zombie te voelen. De rust die het meebrengt verminderen het overgeven ook weer (en je krijgt iets vaker frisse lucht!) - sluit de gordijnen, stuur je partner weg, praat zo min mogelijk en rust. Sluit je af van alle prikkels die je laten overgeven en probeer lekker te ontspannen. Of spreek een soort code af met je vriend (bv telefoon 1x over laten gaan) voor als je zijn verzorging nodig hebt Koester elk moment dat je niet overgeeft of misselijk bent. Je bent sterk dat je dit volhoudt!
Naar aanleiding van dit topic seaband polsbandjes en zuigtabletten gehaald... Nu maar hopen dat het werk... Het staat wel wat raar trouwens 2 van die bandjes om mijn polsen...