Argh! Ik kan weer eens niet slapen . Ik werk in de bejaardenzorg als woonondersteuning, en ik werk daarbij op 2 verschillende afdelingen. Op de ene afdeling werk ik met een andere collega samen per dienst, waarbij mijn collega gelukkig wat taken van me overneemt, zoals het sjouwen van karren. Op de andere afdeling werk je alleen, omdat op die afdeling de wat mobielere bejaarden wonen. Maar door het alleen moeten werken moet ik daar zoveel lopen, dat ik in 2,5 uur nog geen 5 minuten tussendoor kan gaan zitten. Dan heb ik een half uur pauze en na dat halve uur moet ik weer 1,5 volop lopen en staan. En het lukt me niet meer. Ik lig nu alweer 1,5 uur wakker omdat ik me geen houding weet te geven van de pijn in mijn rechter bekken . Ik baal er zo van, maar dat wordt morgen toch maar ziek melden vrees ik . Ik voel me zo lullig, omdat ik al korte diensten heb gekregen, en alleen in de avonden (die zijn minder intensief), maar het mag niet baten . Ben trouwens wel onder behandeling bij een fysio, maar echt helpen doet het niet . Nog meer mensen met slaapproblemen door pijn hier?
Ik herken je frustratie ! Maar je zult je er bij neer moeten leggen helaas ik zit al 10 weken volledig thuis ivm mijn bekkeninstabiliteit ! Er is helaas niks aan te doen ... Ik zou met je werkgever om de tafel gaan zitten en je verhaalnuitleggen als jij namelijk gedeeltelijk in de ziektewet gaat krijgen hun dat uitbetaald en hoef jij je niet schuldig te voelen en krijg je goed aangepast werk samengesteld door jou , leiding gevonden en ARbo
Je kan inderdaad niet anders dan je erbij neer te leggen.. Is het mogelijk om AT te werken? Ik heb deze zwangerschap vanaf 8 weken op AT basis gewerkt en ben uiteindelijk met 20 weken volledig in de zw gegaan..Zit ook in de zorg.
Vervelend zeg! Ik had dat mn 1e zwschap ook, met 22 weken ziek moeten melden om therapeutisch te gaan werken, ik stond dan extra ingeplanned zodat de zorg overgenomen werd en ik bv alleen medicatie, eten etc deed. Kleding klaarleggen. En dan ook nog veel zittend op zo'n kruk waar we op zitten tijdens 't eten geven, daarmee door de gangen crossen. Maar trek aan de bel hoor, geef je grenzen aan!
Ik ben ook volledig in de ziektewet. Ik red het ook niet meer om in de zorg te werken. Ik heb last van bekkeninstabiliteit en daarbij slaap ik heel slecht omdat ik tijdens het liggen in mijn bed veel pijn heb aan mijn heup en daardoor niet lang kan liggen. Ook is het wandelen naar de supermarkt al pijnlijk en kan ik na lang wandelen de stappen niet meer zetten. (krijg mijn benen niet meer naar voren) Dus ik kan de route in mijn werk echt niet meer doen. En ik denk maar zo, de clienten/bewoners verdienen de beste zorg en geen halve zorg. Goed je grenzen aangeven en bedenken dat je gezondheid en je kindje het belangrijkste zijn. Je werkt om te leven, en leeft niet om te werken.
ik heb 1 tip! luister naar je lichaam aub! ik heb zelf doorgewerkt met 7 maanden en zit nu al anderhalf jaar thuis! Ik kon niet eens meer op mijn rug liggen, dan schoot ik vast en moest iemand mij omdraaien! De 1e week na de bevalling kon ik niks, kon mijn eigen kind niet eens op tillen! Je word zo afhankelijk van anderen. Ik raad het spine en joint centre in ROtterdam aan! echt super zijn ze daar! het is een revalidatie centrum en wordt dus volledig vergoed door de zv. Verder goed naar je lichaam luisteren! wanneer je de pijn krijgt is het eigenlijk al te laat. Ik moest toen na ieder uur even een 15 min gaan liggen. En wat betreft de ziektewet, ik heb echt gezeur gehad met hun. Ze denken dat het aanstelleritus is en dat je wel ander "geschikt" werk kunt gaan doen, Terwijl je aangeeft dat elke houding wel pijn doet. Dus wat hun geschikt werk vinden... ik weet het niet -_-". liefs oppasje