Wazo altijd aangevraagd voor 6 weken vopr UD?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lotje84, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Mijn werkgever heeft voor mij wazo aangevraagd bij het uwv. Nu zie ik op de brief staan dat deze 6 weken voor mijn uitgerekende datum ingaat. Is dit standaard?
    Ik wil namelijk doorwerken tot 4 weken voor mijn UD en mijn werkgever heeft nog niet gevraagd hoe ik dit wil. Of zouden ze dit gewoon hebben ingevuld omdat dit hen beter uitkomt?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    zit je mogelijk in de ziektewet?? Zo ja, dan ben je verplicht met verlof te gaan , zes weken voor de uitgerekende datum.

Zo nee, dan moet je werkgever de aanvangsdatum laten wijzigen!

3. Bijnamamavan2

1 mrt 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelf aangevraagd, maar ik kon de ingangsdatum zelf kiezen in de periode van 4 tot 6 weken voor de UD.. Ik neem aan dat je werkgever dat ook kan.

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dankjulliewel!

5. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik wilde ook werken tot 4 weken van tevoren. Helaas zit ik nu bijna 2 weken in de ziektewet, omdat ik het rustiger aan moest gaan doen van de verloskundige. Bloeddruk liep op en had steken onder in mijn buik en heel veel harde buiken. Hierdoor ga ik dus vanaf volgende week (lees 6 weken van tevoren) met zwangerschapsverlof.

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Een hoop liegwerk hier op mijn werk. Inmiddels is het aangepast. Vreemd dat zoiets zomaar zonder overleg wordt gedaan en je er ook nog over wordt voorgelogen.

Ik ga uit van 4 weken voor mijn ud, mocht er een medische reden komen, zien we dan wel op hoeveel weken ik uitkom.

En stel je bent nu 1 of 2 dagen thuis met griep o.i.d. in je laatste twee werkweken (tussen week 4 en 6 voor ud), wordt dat er dan ook afgehaald aan het eind?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja die worden er inderdaad afgetrokken. Zo is het het geregeld bij wet.

Deel Deze Pagina