Wie weet dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Mijn zus is net bevallen met 37weken. Ze zijn nog in het ziekenhuis met de tweeling. Nu weet ik dat daar kwa bezoek wat strenger is zo mogen er maar 2 per dag komen. Nu vroeg ik gister aan mijn vader hoe het bezoek was en toen vertelde hij dat hij ze niet had mogen vasthouden van de verpleegkundige omdat ze te vroeg geboren zijn. Ik had savonds nog gebeld van mag dat dan wel weer als je gewoon thuis bent maar ook dan mocht het niet van de kraamzorg? Ik vond het maar vreemd is dit altijd zo bij te vroeg geboren kinderen? en wanneer mag het dan wel?

zelf bevallen met 1 dochter met 38.6 dus dat is wel weer wat later maar daar mocht het gewoon meteen allemaal.

2. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Oh wat apart? Is dat dan covid gerelateerd? Mijn zus is 2 jaar geleden ook met 37 weken bevallen van een inimini, maar ik was bij de bevalling en heb hem zelfs mogen aankleden voor het eerst en heerlijk gekroeld. Na 2 dagen hield hij zijn temp goed en was alles goed om naar huis te gaan en de kraamzorg heeft niets gezegd over niet vasthouden. Mijn ouders en haar schoonouders, mijn kids, iedereen heeft heerlijk mogen kroelen! Maar dat was dus nog voor covid en alles.

3. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Geen idee of het met covid te maken heeft wel zei ze ja ze zijn nog zo vatbaar voor alles en ze zijn te vroeg geboren toen zei ik als ik klachten heb kom ik natuurlijk ook niet. ze liggen verder niet in een couveuse wel drinkt het meisje nog niet voldoende spuugt veel en valt af vandaar dat ze ook nog moeten blijven. met het jongentje lijkt alles gewoon goed gegaan. wel zijn ze beide met een vacuümpomp geboren weet niet of dat nog wat uitmaakt maar lijkt mij ook niet. Snap dat de regels in een ziekenhuis wellicht wat strenger zijn maar thuis bepaal je dat toch zelf lijkt mij en niet de kraamzorg? ik vind het maar apart allemaal. En ben ook best teleurgesteld. bij mijn kinderen stonden ze vooraan in de rij en nu dit.

4. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Mijn neefje was ook met de vacuum geboren dus lijkt me niet dat dat ermee te maken heeft nee

5. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    J is niet te vroeg geboren maar wel met de pomp. Hij was super misselijk ervan! dus werd bij ons ook aangeraden zo min mogelijk te verplaatsen en op te pakken voor de leuk.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Is het misschien zo dat je zus het liever niet wil maar dat ze dat moeilijk vindt om aan te geven? En dat ze het ZH en de kraamhulp een beetje in zet als “schild”. Ik zou het gewoon respecteren in ieder geval. Als je zus het niet eens is met ZH en kraamhulp kan ze zelf altijd nog besluiten om het anders te doen toch.

Mapje vindt dit leuk.
  7. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ok bedankt voor dit berichtje. Meisje is ook misselijk schijnt maar ik dacht juist als ze weer thuis zijn straks lijkt mij dat alles alweer wat beter gaat. Na hoelang liet jij het dan toe? En met jongentje gaat het in principe goed en wat ik begreep mocht het bij beide niet.

8. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Er is geen arts of verpleegkundige die bepaalt door wie kindjes vast gehouden mogen worden hoor. Dat bepalen de ouders echt zelf. Kan me wel voorstellen dat ze hoogstens een advies geven aan de ouders ivm covid tijd, moeizame bevalling of iets dergelijks.
    Met de vacuümpomp werd mij wel verteld om ons kindje niet van hand tot hand te laten gaan. Dit is omdat kindjes vaak misselijk zijn de eerste dagen en veel spugen en ook hoofdpijn kunnen hebben. Wij hebben alsnog oma wel vast laten houden. Als je mensen duidelijk instrueert dat ze rustig aan moeten doen( wat vaak al vanzelfsprekend is) komt het echt wel goed. De Kraamzorg tilt het kindje ook ik weet niet hoe vaak op dus…

MSL12 vindt dit leuk.
  9. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Nou dit dacht ik dus ook vandaar dat ik benieuwd was maar als dat zo is vind ik respecteren lastig gezien ze wel als eerste bij mijn kinderen er was. Nu kan ik ze al niet zien in het ziekenhuis dus ben al later aan de beurt en dan ook nog eens dit.

10. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Tjah, toch zou ik je adviseren om dat wel echt te proberen. Dat zij als eerste bij jouw kinderen was is jouw keus geweest en hoe jij het toen wilde. Dit is haar moment, niet het jouwe. ICM je topic over de naam krijg ik een beetje het gevoel dat er wat meer speelt, maar dat kan uiteraard totaal verkeerde interpretatie zijn van mij. Want ik weet verder niets over jullie situatie. Ik begrijp best dat je het heel jammer vindt als je je neefje en nichtje niet direct kunt zien en/of vasthouden, maar echt het is hun moment. En ouders worden, laat staan van een tweeling, is al heftig genoeg. Ik zou zelf achter gewild hebben dat ik in de eerste periode meer voor mezelf en mijn eigen bubbel had gekozen en minder bezig was geweest met wie wanneer wat etc.

Ysabella, Loveloes, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je graag wil knuffelen en vasthouden, maar als dit haar wens is dan zou ik het toch echt respecteren. Het werkt natuurlijk voor iedereen anders en voor haar is misschien een gevoel naarboven gekomen nu haar kindjes wat kwetsbaarder zijn geboren. Het is natuurlijk niet echt eerlijk om te zeggen 'ja bij mij ging het zo dus nu moet dat andersom ook' De tijd van kroelen komt echt wel :)

Mapje vindt dit leuk.
  12. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Wij hebben J pas heeeeeel laat door andere vast laten houden. Voelde voor ons niet goed met het hele corona gedoe pomp e.d. zijn we enorm terughoudend geweest.

Maar wat er idd verder al aangegeven is bij je zou ik het gewoon maar accepteren er komt echt wel een tijd dat je ze vast mag houden en ja misschien is dat pas over 2 maanden misschien over 2 weken. Haar kindjes haar keuze.

Mensen die bij ons gingen lopen pushen hebben bij ons echt pech gehad.

Ysabella en Mapje vinden dit leuk.
  13. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Tsja, maar haar kinderen, haar keuze. Je vond het ook al niet eerlijk dat ze een naam gekozen had, die jij ook mooi vond toch?

Jij hebt jou tijd gehad met je kinderen en jou keuzes, je mag niet verwachten dat je zus precies dezelfde keuzes maakt.

En bij een tweeling ligt het toch misschien weer anders. Hier kregen we ook advies, niet van hand tot hand de eerste tijd vanwege misselijkheid en gewoon, eerste kindje, en ik wilde dat zelf ook niet.

Heel goed zelfs van je zus dat ze dit aangeeft, dan zijn de verwachtingen tenminste duidelijk.

Waarom vind je het moeilijk om je zus te respecteren? Waarom moet ze acteren zoals jij wilt? En niet bij haar eigen gevoel blijven?

Jessi79 vindt dit leuk.
  14. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bij de naam heb ik niet gezegd dat ik het niet eerlijk vond alleen dat het wat dubbel gevoel gaf. Zoals je had kunnen lezen snapte meerdere mijn gevoel.

En verder als het echt ermee te maken heeft met de misselijkheid dan snap ik het ook maar ik gaf alleen aan dat ik dat niet eerder heb gehoord en zou ik het gewoon hypocriet vinden als in leuk dat ik het bij jou mocht doen maar betekend niet dat jij dat ook mag en dan zich gaat verschuilen onder de kraamzorg en verpleegkundigen.

15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw

hate to burst your bubble maar dat is niet hypocriet.
    Je zus is niet verplicht hetzelfde te doen als jij. Daarnaast misschien staat ze wel helemaal niet zo stevig in haar schoenen op t moment en schuilt ze zich daarom achter kraamzorg e.d.
    Maar zelfs als de kindjes niet met de pomp zijn gekomen... als er word gezegd dat ze niet mogen worden vastgehouden kan jij hoog en laag springen maar dat veranderd niks aan de situatie.
    Mama zegt nee en jij hebt dat te slikken.

Mapje en Malbec vinden dit leuk.
  16. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik probeerde het net nog netjes te zeggen. Maar damn woman get your shit together! Het gaat er niet om dat jij tante bent geworden en wat jij wilt. Je zus is moeder geworden van 2 kindjes, een life changing event. Zij mag de regie houden zoals zij dat wilt. Niets hypocriets aan en als je je naar haar toe zo opstelt als je je hier laat zien dat snap ik het nog ook dat ze zich achter anderen “verschuilt”.

Jessi79, Ysabella, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Maar dat is niet hypocriet.

Jij bent dat wel, in je verwachting dat je zus precies hetzelfde kiest als jij hebt gedaan met je kinderen.

Ze is net moeder geworden van een tweeling!! Geef haar ook gewoon de ruimte om te wennen en alles ipv je eigen keuzes te willen opleggen aan haar. Het draait nu om je zus, haar keuzes en haar kindjes en niet om jou.

Mapje en Malbec vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Allereerst gefeliciteerd met je neefje& nichtje @MSL12!

Ik begrijp uit je tweede post dat ze met de vacuümpomp geboren zijn.
    Dat kan wel degelijk de reden zijn waarom wordt afgeraden om de kindjes de eerste tijd niet te laten vasthouden door anderen dan de ouders.

Hopelijk kun je gauw met ze knuffelen en zijn de kleintjes vlug weer fit genoeg.

Mapje en MSL12 vinden dit leuk.
  19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik snap je teleurstelling heel goed, maar vind het wel egoïstisch gedacht als ik heel eerlijk ben.
    Jij bent je zus niet en zij is jou niet. Daarnaast gaat het om het welzijn van háár kinderen.
    Ik hoop dat je deze gedachte na de eerste teleurstelling los kunt laten. Zou toch zonde zijn als dat tussen jullie in komt te staan.

Mapje en SydneyGirl vinden dit leuk.
  20. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Had je liever gehad dat ze eerlijk was naar jou toe en gewoon zou zeggen door Corona vind ik het eng en wil ik het niet? Ipv smoesjes te verzinnen?
    Ik weet wel dat als de kraamzorg er is dat je niet tegelijk met haar aanwezig mag zijn, dat is door Corona.
    En ik kan me voorstellen dat je in deze tijd het rustig houdt.

Deel Deze Pagina