Oneerlijk, verdrietig, wie kent dat gevoel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linnepin85, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Loving.. Raar he dat het bij sommige mensen idd in ronde 1 vaak raak is, ik denk dat iedereen die graag een kindje wil dat wel zou willen. Wat een mooie uitspraak, dat je gewoon ook ene mooie waardevolle vrouw bent als ieder ander!!
    Dat gefeliciteerd zeggen heb ik idd met een brok in me keel gedaan en heb de rest van de avond alleen maar gehuild....

@Hannah
    Jeetje dat lijkt me ook echt verschrikkelijk, alle vreugde met eindelijk een zwangerschap en dan je kindje moeten verliezen.. het is idd oneerlijk verdeeld.. ik ken het gevoel mensen die drug gebruiken en dikke vette schulden hebben die wel zwanger zijn van het zoveeltje kindje dat is in mijn omgeving ook aan de hand... Geeft idd nog meer frustratie's, wss ook omdat het dan lijkt of dat het ons niet gegunt is... maja daar mogen we idd eigenlijk niet over oordelen, als snap ik je heel goed!!!

@hondagirl,
    Sms is nuchter blijven echt wel heel moeilijk, en snap je huilbuien volkomen!! Die heb ik ook regelmatig....
    En idd sommige mensen denken er niet bij na hoe ze een ander kunne kwetsen, vind dat je het mooi verwoord, dat ze niet sosiaal aangelegd zijn hihi :p

@catlady
    Het zijn bij mij ook momenten het is echt niet dat ik er alle dagen aan denk tuurlijk zijn bepaalde delen van je cyclus erg spannend, en sommige totaal niet, maar na zo'n bericht heb ik het dan vaak wel even erg moeilijk... en ben blij dat ik dit forum ontdekt heb en voel toch wel een hoop steun van alle meiden hier, echt super fijn!!

@Sophy
    Ik ben me ervan bewust dat er ruim een jaar voor staat dat je lichaam moet ontpillen, maar ondanks dat is het idd vaak lastig te aanvaarden..

@DSM
    Uiteraard bedoel ik dat ik het niemand Misgun, dat heeft iedereen wel begrepen denk ik zo.. ik zou wel een hele grote egoist zijn als ik dat niet zo doen. Maar dat heb je vast uit het verhaal wel begrepen...
    Maar begrijp idd jou ook heel goed, tis wss gewoon echt jaloersie van mijn kant ze heeft namelijk al 4 kinderen van 1 man waarvan er twee door omstandigheden bij haar ouders wonen.. en nu inmiddels een relatie en getrouwd met me broertje en nu dan de 5e kindje... tja dat vreet dan best..

@Khloe877
    Jeetje ook zo verschrikkelijk verhaal, dat gun je ook echt je grootste vijand niet!!! Ik zie soms ook wel is zeurende mensen voorbij komen over der zwangerschap dan dnek ik joh, zeur niet wees blij dat je zwanger bent, er zijn heel veel meiden jaloers erop!!.
    Sterkte met het verlies!!

@Kuzzie1986
    Nee een kind van een ander accepteer je wel maar is altijd anders als eigen. Zo ben ik al tante van de twee kids die ze hebben en heb ze altijd beschouwd als eigen, en nu word ik dus echt tante... jah de blijdschap zal misschien ooit nog komen , maar voor nu voel ik alleen maar wrok, boosheid, onbegrip en oneerlijkheid....

ja die vragen zijn hier gelukkig niet zo heel veel omdat we weingi familie en vrienden hebben... en de meeste familie leden weten dat we ermee bezig zijn, dus die zullen er ook niet snel naar vragen....
    Ik heb me nog niet echt verdiept in medische dingen zoals PCO en IVF enzow...

@ Allemaal
    Maandag hebben we een afspraak bij de dokter om mijn vriend zijn zaad na te laten kijken.
    Daarna gaan we er even lekker een weekje tussenuit ( naar polen i.v.m. de behendigheidswedstrijden die mijn vriend met de vrachtwagen doet, er is daar een WK)
    Als we terugkomen gaan we er gelijk verder mee aan de slag zodat we iig een paar dingen uit kunnen sluiten.... dat brengt hopelijk ook iets meer zekerheid mee en scheelt naar mijn idee een hoop spanning als je weet of het ergens aan ligt ja of te nee.

Nou meiden, allemala super bedankt voor jullie lieve bemoedigende woorden!! Het voelt echt wel fijn om het hier te kunnen delen :D

Uiteraard duim ik voor iedereen om snel een positieve test te kunnen doen!!

Dikke kuss Liefs Linda

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Herkenbaar. Wij zijn bijna 3 jaar bezig geweest. Eind mei bevallen van een prachtige dochter!
    Maar de weg er naar toe..... Bij ons konden ze in eerste instantie geen oorzaak vinden. Alle onderzoeken gehad. In onze omgeving leek iedereen zo zwanger te worden. Ik kreeg steeds meer moeite bij een zwangerschapsaankondiging of kraamvisite. Je gunt het iedereen, maar zelf wil je het ook heel graag!
    Ik heb wat gehuild, ik ben vaak boos geweest en ik heb vaak gedacht dat we voor altijd samen zouden blijven.
    Maar naar 3 iui's bleek dat toch de zaadhoeveelheid erg laag was (bij het eerste onderzoek was het prima)
    Toen is er ICSI gedaan. Uit de verse tp is onze dochter geboren!!!

3. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    @linnepin85
    ten eerste wil ik je een hele fijne vakantie wensen, geniet ervan!

Ik ben in de medische molen terecht gekomen nadat een cyclus had die al langer dan 75 dagen duurde. Mijn huisarts heeft me doorverwezen puur om dingen uit te sluiten want mijn eigen gezondheid gaat natuurlijk voor. Al snel kwamen ze met de conclusie pso, niet leuk maar gelukkig ook niks ernstigs ( helaas denk je daar wel soms aan)

Zit nu al op dag 130 nog niks, dus we wachten gewoon rustig af

Maar vooral genieten vsnnje vakantie, veel plezier

4. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Schorpioen79
    Jeetje 3 jaar is idd een aardige tijd! Maar gelukkig hebben jullie nu een prachtige dochter!! Geniet maar heerlijk van die rose wolk ;)

Ik ben nog niet zo bekend met de medische termen dus iui's en icsi zegt me eerlijk gezegd niets..
    Ik ga me er nog niet in verdiepen, misschien na de vakantie of als het testen eventueel gaat beginnen...

Ga eerst even proberen toch te gaan genieten van onze vakantie :D
    En proberen het toch allemaal maar positief in te blijven zien, we zijn nog maar net het jaar voorbij, volgende week weer een nieuwe kans, dus gaan weer kei hard duimen!!

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Naar he? Ik word ook tante. Mijn zus is zwanger. Ze was heel snel zwanger. Toen ik dat hoorde ben ik ook weggezakt. Ik heb mezelf er wel uitgetrokken. Binnenkort moeten we ook naar de dokter. Ik zie er wel tegen op. Maar ik wil wel weten wat er evt. aan de hand is. Ik kan met standaard zinnetje aan komen zo van: jouw tijd komt nog wel. Maar ja dat is zo cliche he. De jaloezie is ook normaal, die heb ik ook. Ik zal voor je duimen dat je snel zwanger bent.

6. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Straycat

Ja de een is nou eenmaal sneller zwanger als de ander...
    en tis idd zo cliche, je hebt er alleen niets aan als mensen dat tegen je zeggen en jij zo met je gevoelens aan het knokken bent, dan heb je idd meer aan de opbeurende woorden van alle meiden hier... wetende dat je niet de enige bent die hiermee aan het worstelen is....

Ik duim uiteraard ook voor iedereen ;)

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dat klopt Linnepin. Ik vind het erg fijn om te lezen dat er meerdere vrouwen zijn die ook langer bezig zijn. En natuurlijk hoop ik ook dat iedereen zo snel mogelijk zwanger is.

8. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    haha ja toch is wel beetje zo in het ziekenhuis ben ik goed behandeld maar sommige verhalen die ik lees en hoor zijn echt verschrikkelijk...

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heel herkenbaar, de wereld zit nou eenmaal oneerlijk in elkaar. De ene is heel snel zwanger en de ander doet er jaren over.

Wij zijn nu al dik anderhalf jaar bezig voor ons eerste kindje en hier lijkt ook iedereen in de omgeving zwanger te zijn. Of zijn alweer zwanger van de tweede en wij staan nog met lege handen.

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Heel herkenbaar!
    Wij zijn in dec 2 jaar bezig en dan gaan we naar ivf. Toch hoop je elke keer dat het ook zonder gaat lukken. Alles is goed volgens de onderzoeken, zie m'n onder schrift, waarschijnlijk zijn verklevingen de oorzaak.

En idd lijkt of iedereen om ons heen zomaar zwanger wordt etc en dan o ja was zo raak. Blijft gewoon zeer doen en elke maand weer de teleurstelling. Wij zijn inmiddels ook 10 jaar samen hebben vorig jaar een mooi huis gekocht dus iedereen blijft ook vragen wanneer gaan jullie er eens voor...

Hoop dat het voor jullie toch nog snel raak mag zijn!

11. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nog even een vraagje. Dromen jullie ook weleens dat jullie een kind hebben? Ik droomde vannacht dat ik een baby had, een zoontje. Ik ben de droom vanmorgen maar weer expres vergeten pfff.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meid, wat vervelend zeg! Kan me indenken hoe je je voelt! Wij zijn een jaar bezig geweest voor onze 1e(inmiddels een kerngezonde dochter van 1 jaar). Ik was al vanaf mijn 16e aan de pil en daardoor moest eerst mijn cyclus op gang komen. Dat heb ik eerst afgewacht(moest ook afkicken van die pil, vreselijk). Op gegeven moment kwam er regelmaat in, nou wij op "commando" aan de slag. Maar dat werkte ook niet. Toen ben ik ovulatietesten gaan gebruiken, na paar keer was het eindelijk raak, maar toen zaten we al tegen een jaar aan. Ook ik zag me zelf al zitten bij de dokter....Gelukkig is dat niet gebeurt. Maar om mij heen werden er ook meiden zwanger, of werden er babys geboren, zó moeilijk! al gun je het die mensen natuurlijk van harte! Moeilijkste vond ik dat een vriendin van ons vertelde dat ze binnen een maand zwanger was na het stoppen met de pil. Ze vond het zelf erg snel, maar ik dacht: zeur niet, jij bent tenminste zwanger!. Later(we zien ze niet zo vaak), sprak ik haar, en inmiddels was onze dochter een maand oud, en toen bood ze haar excuses aan, ik zei; doe niet zo gek, kun jij toch niet weten! Maar ze vond het wel erg vervelend voor mij dat ik me rot voelde toen zei het had verteld over de zwangerschap. Dat was wel erg lief van haar.
    Ik ben benieuwd hoe het met de 2e keer gaat, ik slik nog een half jaar de pil en dan gaan we er weer voor....spannend, want het wil niet zeggen dat het de 2e x ook zo zal gaan. Maar heb wel tegen mijn man gezegd; ik ga niet de medische molen in.

Veel sterkte en suc6 meid! Dikke X

13. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38

hey stray cat,

Ik heb toevallig een dromen boek en heb het voor je opgezocht en er staat dat veel geloven zeggen dat als je een droom heb over een baby in je armen of een baby die op jou lijkt dat het een voorspellende droom kan zijn van de toekomst..

Ik moet zeggen dat ik al een paar keer heb gedroomd dat ik zwanger was en moest bevallen enzo..

ik geloof er niet echt in maar vind het wel een leuke positieve gedachte :D

Dus wie weet... al een testje gedaan in de afgelopen weken?

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Hannah haha als dat toch is waar is. Ik geloof ook in droom aanduidingen. En ik heb ook voorspellende dromen (voel ook dingen aan enzo). Maar ik ben met dit zo bang dat het de wens van de gedachte is. Maar je weet het niet he. Ik ben net ongesteld geweest :x Maar misschien volgende maand. Laten we hopen dat het een voorspellende droom was in ieder geval.

15. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    ja wie weet.. zou wel heel fijn zijn :D
    ik ga hard voor je duimen! haha

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dank je Hannah :D

17. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik begrijp je heel erg goed. Je wil zo graag mama worden en overal om je heen zie je mensen met baby's kinderwagens dikke buiken en zelfs in je familie van mensen die misschien zelfs jonger zijn dan jij.

Dit is nu het enige waaraan je denkt en je voelt alsof het leven oneerlijk is.
    De ene wordt heel snel zwanger maar blijft miskramen krijgen, de ander wordt snel zwanger maar heeft krijgt ongeneeslijke ziekte, weer een ander heeft geen close familie of vrienden of andere problemen in het leven. Ieder heeft met zijn eigen leed te dealen.

Ik denk dat je hoop moet houden en positief moet blijven hoe moeilijk dat ook is. Misschien professioneel met iemand praten om je gevoel te kunnen uiten etc.

Het leven is soms niet makkelijk. En dat geldt voor ieder weer op een andere manier.

Heel veel sterkte

Deel Deze Pagina