Oneffenheden uiterlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Mop81, 30 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Mn ex zou vermoedelijk roepen "gevalletje van projectie"

Ik heb er geen enkel probleem mee. Maar goed ik heb een acne koppie, zou wat wezen als ik last heb van andermans uiterlijk.

Kan wel waanzinnig afgeleid worden door bijzondere ogen, als in oogkleur dan. Zeker tegen goudkleurig aan, groen of heeeel licht blauw, fascinerend prachtig! Maar ik heb iets met ogen. Met de kinderen ook, tig foto's van gemaakt.:roflmao:

Uiteindelijk hoop je allemaal oud en rimpelig te worden.

Dus enige tip zou wezen: verdwaal in de ogen, dan verleg je de focus wat meer.

Cin85, Kanarie, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Ik kan me laten afleiden door steelwratjes als die op of om de ogen zitten bij iemand. Maar meer dan een beetje afleiding is het niet.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een zwarte verdikte moedervlek uit mijn gezicht laten weghalen (omdat mijn moeder er zo over aan het zeuren was) en ik heb daar echt spijt van. Nu zit er een litteken. En ik mis mijn moedervlek :roflmao: Die hoorde zo bij mijn gezicht...

Sylver vindt dit leuk.
  3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Misschien moet jij dan aan jezelf werken ipv dat de ander het laat weghalen :p

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind innerlijk belangrijker dan uiterlijk. Maar er zijn gewoon dingen waar ik dus de bibbers van krijg haha. Ik zei ook al dat ik het bij veel andere oneffenheden helemaal niet heb en dat juist leuk kan vinden.
    Geef ook toe dat het een rare kronkel is ;)

Sommigen nemen het allemaal iets te serieus. Was alleen maar benieuwd of anderen ook soms zoiets hebben. Wordt nu afgeschilderd als een heks ofzo :rolleyes:

Wat ik soms denk en wat ik mijn kind leer kunnen andere dingen zijn ja. Natuurlijk!

masami vindt dit leuk.
  5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha dat kan ja. Maar heb er niet zo’n last van hoor :)
    Was meer iets wat ik merkte. Niet te zwaar opvatten

6. Novi

Novi Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik... als iemand een mooi gezicht heeft met een schots en scheef of onverzorgd gebit dan vind ik het zonde. Een recht en wit (geen spierwit) gebit vind ik nou eenmaal mooier. Maar anderzijds vind ik wel dat ieder voor zich moet bepalen of ze het laten of er iets mee doen.

Mop81 vindt dit leuk.
  7. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Bekijk dit eens. Het is echt waar. Ik had vroeger acne en wou echt niets meer ondernemen.

8. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Het feit dat je de behoefte voelt hier een topic over te openen zegt meer dan je beweert.

Ik vind kortzichtige en judgy mensen echt niet om aan te zien.

Felice, Malbec, sprits en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Ai, ik heb op mijn kaak een wrat:eek: met haar nog ook:oops:
    Dat haar haal ik weg hoor, geen zorgen. Maar die wrat? Tja, ik zou hem weg kunnen laten halen, maar waarom? Straks loop ik met een lelijk litteken, daar zit ik ook niet op te wachten.

We hebben allemaal wel iets in ons gezicht wat ons juist uniek maakt.
    (Hoewel er natuurlijk zat mensen zijn die hun gezicht helemaal dichtplamuren...;))

Een lelijk gebit ofzo valt idd wel.op, maar ik heb dan niet meteen zoiets van: 'waaron doe je daar niks aan?'
    Ik denk eerder dat ik die mensen bewonder dat ze zich er blijkbaar niet voor schamen. Ze zijn goed zoals ze zijn.
    Deze onzekere Miep is altijd onzeker over haar uiterlijk. Is veel te veel bezig met hoe anderen over haar denken. Terwijl ik denk ik toch gewoon een 13-in-een-dozijn vrouw ben die niet opvalt in lelijkheid ofzo hoor :D

10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.837
    113
    Vrouw
    #50 Fantykoekie, 31 okt 2022
    Laatst bewerkt: 31 okt 2022
    Ik heb daar nooit op gelet bij mensen dus ook nooit aan gestoord.
    Wat ik wel heb, heb iemand leren kennen met een klein litteken op haar hoofd, een klein kuiltje zeg maar. Ik werd er nog verliefder door op haar want is zo schattig :roflmao:
    Imperfecties maken mensen juist uniek en meer perfect .

Waar ik wel op let is of mensen verzorgd zijn. Daar bedoel ik geen zeker make up mee maar vettige haren of vuile nagels, kleding wat vuil is. Daar kan ik dan niet goed tegen maar zelfs dan. Het kunnen de liefste mensen zijn en na een tijd vervaagd dat. Uiterlijk zegt niks over hoe iemand is.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Ik las gister het topic over positief nieuws. Daar zei jij iets over dat je ziek was geweest en blij was met je kapsel nu na de chemo. Ik snap echt werkelijk niet dat je dan nu zo’n topic opent, terwijl je zelf dus een periode hebt gehad met een ander uiterlijk waar mensen misschien wel afschuw aan hadden. Juist jij moet dan toch weten hoe het voelt om iets te hebben waar je niet blij mee bent en liever anders had gezien? En de kans is groot dat jij dan een pruik gedragen hebt, maar het is echt zo makkelijk gezegd van je en ik kan me voorstellen dat dat bij sommige mensen tegen het verkeerde been is.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.207
    113
    ‘Ik bedoel het niet onaardig’ en vervolgens komt er een super onaardig bericht.

Ik heb veel dikke moedervlekken in mijn gezicht. Ik heb er wel eens aan gedacht om er een paar te laten verwijderen, maar jouw berichtje overtuigt me er eigenlijk van dat ik ze lekker laat zitten :D

Ik hoop dat je lekker veel mensen tegenkomt die slissen en pukkels in hun gezicht hebben :D

Felice, Malbec, Knuffelmonster en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Misschien moet je daar dan iets aan doen…. In plaats van van anderen mensen te verwachten dat ze hun uiterlijk aan gaan passen.

Sophy, tuc en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nou dat verwacht ik toch helemaal niet?! Ik vroeg me alleen af of anderen dit ook weleens hadden.

Oké.. het zinnetje ‘daar kun je toch iets aan laten doen’ is niet zo netjes.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik had dat vroeger ook en wilde ook m’n gezicht liever niet laten zien. En dat is ook vreselijk naar.
    Ik wil ook niet oordelen en snap dat ik dat nu wel gedaan heb.
    Het ligt ook bij mezelf. Ik zou willen dat m’n aandacht daar ook niet heen ging. Maar kan het niet helpen.
    Ik zou het ook nooit tegen iemand zeggen dat het me zo afleid. Maar dacht in een topic valt er vast over te praten. Ik denk dat ik wat herkenning zoek.

Golden1213 vindt dit leuk.
  16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Nee je hele post is niet netjes.

Dat jij vind dat mensen er iets aan kunnen laten doen of naar logopedie moeten omdat jij je er aan stoort daar gaat het mis.

Deze mensen hebben er geen last van of wel maar dan is het aan hun wat ze er mee willen en niet aan jou om daar een mening over te hebben.

Dat jij je stoort aan de verschillen in het menselijk uiterlijk is jouw tekortkoming leg dat niet bij een ander neer.

CroqueMadame, tuc en Sado vinden dit leuk.
  17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik droeg geen pruik. Mensen nemen me maar zoals ik ben. En zo moet iedereen ook denken vind ik. Zocht alleen wat herkenning. Had niet moeten oordelen.

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik geef ook toe dat het een tekortkoming is. Daar ben ik me zeer van bewust.

19. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.704
    3.838
    113
    Je spreekt jezelf zó enorm tegen...

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik moet mensen leren nemen zoals ze zijn. En mij er dus niet aan storen.
    Ik zei al dat de zin ‘daar kun je toch iets aan laten doen’ niet netjes is

Deel Deze Pagina