Zolang je dochter het zonder probleem opeet maakt het toch niet uit?! De overblijf van mijn dochter gaf laatst bij ons aan dat mijn dochter altijd naast haar zit om haar te stimuleren met het eten. Ook vertelde zij dat dochterlief het overheerlijke speltbrood niet zo waardeert en "gewoon" brood veel beter eet. Ik ben heel blij dat ze dit heeft gemeld. Maar jou verbieden je kind een lekkere pasta lunch mee te geven is toch veel te gek. Ik zou zeggen morgen een club sandwich de luxe met salade on the side
1 april TS?? onee chips, ik herinner me ineens het schoolregelement van zoonlief: `Het is niet de bedoeling dat er HELE MAALTIJDEN worden meegenomen naar school.` Staat daarin haha! dan bedoelen ze blijkbaar zoiets. Ik ben ook zo`n gekke moeder die ipv fruit, gesneden tomaat meegeeft of stukjes paprika.
Idioot. Ik maak zelf wel uit wat ik meegeef, zolang het maar gezond is. Nu hoeft hij niet meer over te blijven, maar ik gaf ook wel eens een omelet op brood mee omdat mijn zoon een ongelooflijke moeilijke eter is. Hij nam altijd zijn brood mee naar huis, ook al had ik meerdere malen met de overblijfjuffen gesproken over zijn moeilijke eetgedrag. Die vonden het wel best als hij helemaal niks at. Toen ik erachter kwam dat hij een omelet onverwacht erg lekker vond, heb ik dit ook wel eens meegegeven, en werd ik ook aangesproken. Heb meteen gezegd dat ze die tostiapperaten dan ook moeten verwijderen. Kinderen kunnen als ze kaas op brood hebben, er een tosti van laten maken. En er zijn dus kinderen die onderhand elke dag tosti's eten. Belachelijk.
Jeetje, echt waar, er staat mij dan ook een hele hoop te wachten. Bij de gastouder krijgt ie altijd brood, maar ik geef tijdens de lunch altijd vanalles en nog wat, komkommer, soep, ei, noem maar op, lekker varieren...
Wat een vreselijk rare en overdreven regels allemaal. Geen ham? Geen pastasalade maar wel wit brood met Nutella, geen omelet en ei maar wel een tosti???? En het allergie-argument gaat in dit geval ook niet op. Bijvoorbeeld, mijn zoontje kan niet tegen Nutella (hazelnoot) maar wel tegen een lekkere pastasalade. Mijn oudste eet nu nog thuis omdat hij om 13.00 uit school is, maar volgend jaar krijgen ze een warme maaltijd op school, aangepast aan de allergien etc. En voor tussendoor mogen ze uitsluitend gezonde dingen incl. gedroogd fruit etc.
hoezo zou iet niet mogen, wat een onzin?! je bepaalt toch lekker zelf wel ff wat je je kind meegeeft?! (dat er geen chocola ofzo meegegeven mag worden kan ik nog inkomen, maar geen pastasalde, en wel brood met chocopaste?? bullshit!)
Kan iemand mij uitleggen waarom er geen ham op de boterhammen mag? Want die vind ik echt bizar, dat is toch juist gezond beleg?
Ik zou eens op school informeren naar de overblijfregels. Daarnaast is de overblijf'juf' narptuurlijk geen echte juf...
Oh my... hier mag gelukkig alles. Ik leuk de lunch ook graag op. Het enige wat ze liever niet meer hebben is chocomel (en uiteraard chocolademelk) in een beker ivm knoeien. Dus geef ik nu bessensap, ikzalzekrijgen. Nee grapje
Hier ga je toch geen ruzie over maken? Gewoon aanhoren en negeren.. Deze mevrouw heeft daar helemaal niets over te zeggen en daar kun je het bij laten.
Jaaaa. Ik ben vóór een klassenkoelkast!!! maar ham is helemaal niet per se heel gezond. Maar dan kan ik nog wel 1000 dingen opnoemen.
Ooh wij kregen wel vleeswaren mee naar school alleen in de zomer met warm weer hield mijn moeder (en ik daarna zelf) daar wel rekening mee. Maar dan kun je toch eigenlijk nog maar weinig mee geven op brood want het grootste deel hoort toch in de koelkast thuis.
Hier is het ook zou graag een bento mee willen geven maar mag dus niet. Ivm eenheid in de klas. Iedereen brood dus. Nu hebben we hier gelukkig een klassen koelkast en krijgt hij gewoon een broodje sla tonijn ei bijv mee.
Ziet er lekker uit die pastasalade!! Irritant natuurlijk zo'n mens en helemaal omdat ze onzin uitkraamt, maar bij ons het andere uiterste.... Dochter blijft ook 1x per week over en is nogal van het kletsen..... Ze kletst en kletst en "vergeet" daardoor dus te eten EN drinken (ze heeft er "geen tijd" voor zegt ze zelf). Gevolg: lunch komt zonder ook maar 1 hap of slok genomen te hebben mee terug Afspraak maken met dochter hielp helaas niet, dus overblijfjuf gevraagd of ze er een beetje op kunnen letten. Doen ze dus niet Ze moeten al zorgen dat alles goed verloopt en hebben echt geen tijd om te kijken wat kinderen binnen krijgen. Tsja, ik snap best dat ze er niet bovenop zitten, maar ze kunnen haar toch wel even een keer helpen herinneren dat ze moet eten of aan een andere tafel zetten.....
Mijn dochter had vandaag een boterham met ham/kaas mee. Tosti van gemaakt, shame on me. Maar voor een keertje kan dat best De volgende keer krijgt ze weer wat anders mee naar overblijf.
Pas maar op, straks krijg je nog strafregels van de overblijfmoeder Ik ben benieuwd of de meester er nog op terugkomt. Maar het zou mij (als juf) aan mijn derrière oxideren als een overblijfmoeder met deze 'klacht' bij me zou komen. Ze mag terugkomen als je tussen de middag een broodje döner met extra knoflooksaus laat bezorgen. Oh nee... Dat mag natuurlijk want dat is brood! Dussss, wat krijgt je dochter morgen als lunch, haha.
Iedereen brood.. edelweiss. Mogen ze er ook niks naast? En hoe met t drinken? ik vind alleen brood zo enorm 1980. Mag een cracker ook niet? Een krentenbol? zo gek. Nu is er imo niks mis met 2 boterhammen met kaas maar ik vind niet datnje dit af mag dwingen. zit je dan met je klassenkoelkast daar zou ik een moord voor doen. Dat schept echt mogelijkheden. Is het een 'normale' koelkast? Passen daar 30 broodtrommels, fruitbakjes en bekers in?
Ik kan het begrijpen als je kind er heel lang over doet om het op te eten maar dat geeft ze niet aan als reden.