Lang leve pastasalades. Vooral heerlijk met dit weer. Nu maar hopen dat de oppasjuf er de volgende keer geen probleem meer van maakt.
Gaaf zo'n meester! Ik heb wel eens voor de hele klas vegetarische sushi en ook wel eens soep en wraps gemaakt. Misschien eens voor de klas pastasalade maken? Komen er vast kinderen heel enthousiast thuis, en zijn er meer die lekker gezond eten mee naar school krijgen!
Hahaha eind goed al goed! Ennn even heel kinderachtig "vette puhhh" voor de overblijfjuf... *gaat weet gauw weg want ik ben veelste melig vandaag hahaha*
Vind dat altijd zoiets belachelijks. Een overblijf juf die gaat bepalen wat je wel en niet mag eten. Al geef ik iedere dag mijn kind een boterham met choco pasta of gekookte eitjes. Het is MIJN kind en ik bepaal zelf wel wat hij wel en niet mag. Dat er andere kinderen zijn die iets niet mogen dat is dan jammer maar IK bepaal wat mijn kinderen eten en niet iemand anders. Hier krijgen ze na hun boterham altijd nog 1 sultana of 1 zo´n fruit zakje ( soort appelmoes zeg maar ) Dat mag dus niet op onze school want na het eten krijgt iedereen 1 snoepje en mogen ze dus geen andere dingen na hun eten. Overblijven gebeurt hier dan ook echt alleen in uiterste nood. Wij hebben trouwens ook een grote koelkast staan, groot genoeg om voor alle klassen plek te hebben voor drinken en of eten.
op de school van onze zoon staat een tafelmodel koelkast in elke klas. daar passen alle bakjes (gestapeld) in, en ook heel wat drinkflesjes en fruitbakjes. even proppen soms Ik was eerst best wel verbaasd dat ze daar een koelkast hadden, eerlijk gezegd!
Wij doen het sinds een aantal weken ook anders hoor. Normaal twee boterhammen, deksel erop klaar. Nu is het een boterham en een bult groentje...cherrytomaatjes, komkommer,wortel,paprika of fruit doorelkaar. Daarnaast nog een klein bakje nootjes. Wat zal gezonder zijn?. Alles is op terwijl er normaal nog een stuk boterham terug kwam. Iedereen moet het zelf toch weten? Pasta salade goed idee ga ik ook eens doen
Maar wat bedoel je 'nooit fruit mee'? Wat nemen ze dan wel mee voor het 10-uurtje? Heeft de school daar geen regels over? Tuc, waar koop je die leuke bakjes met tussenvakjes? Ik stop de tomaatjes nu in een zakje in de broodtrommel omdat het anders een knoeiboel wordt. Maar die vakken zijn veel handiger.
hahaha...ik heb niet alle reacties gelezen maar ik woon in Italie en hier krijgen de kinderen altijd pasta als lunch!! Heeft die moeder wel eens van het mediterrane dieet gehoord??
Idd van sistema van de v&d..links zit dan de deksel met een klep waar ik normaal gesproken het brood in doe..dan wordt het niet nat v de groente
Boterham of koekjes, sommige een potje pudding. Hier krijgt zoonlief altijd 1 koekje of zelfgemaakt cakeje en 1 stuk fruit mee. Mag kiezen wanneer hij wat opeet. Nu met het aardbeienseizoen is het vaak aardbeien en nog een stuk fruit. Enige regel die er is: geen frisdrank met prik mee naar school. En op woensdag dan fruit.
Ik had het met mijn man erover dat ik het juist zo'n goed idee vond. Mijn dochter eet niet graag brood, alleen heel lichtbruin, anders eet ze gewoon niets. Pastasalades en dat soort dingen zouden veel geschikter voor haar zijn, eens vragen of het mag. Soms krijgt ze wel eens wraps met bijvoorbeeld zalm en avocado mee, daar heb ik iig nooit wat over gehoord
Hier in Frankrijk krijgen kinderen ook een gewone warme maaltijd voor lunch. Niets geen broodje met kaas, haha. Als ik men hier vertel dat ik tussen de middag een boterham eet dan kijken ze me aan alsof ik gek ben. "Hoe kun je leven van een boterham tussen de middag?!" Eh, nou ja .. geen idee. Blijkbaar
2x 'droge' maaltijd per dag is echt typisch Nederlands. Onze Italiaanse vrienden waren ook erg verbaasd hier, ze vonden dat mensen 'te lui zijn om een fatsoenlijke lunch te koken' Maar in de meeste landen krijgen kinderen op school en volwassenen op hun werk warm eten tussen de middag.
Dat zie ik ook bij mijn schoonfamilie, sommigen eten 2x per dag warm, maar in de middag sowieso. In de avond sommigen wel, sommigen niet (of eten dan helemaal niks meer). Vind het wel een beetje vreemd dat ze het over lui hebben, want hier doen ze dan weer geen middagdutjes. En ga maar eens 2x per dag uitgebreid koken als je werkt of het gewoon druk hebt overdag.