onenigheid met de postbode

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hoe had je die trap neergezet dan, dat ie door post omver kon vallen.

Als ik een trap tegen de voordeur zet, dan kan die nooit omvallen. Een trap zet je iets schuin ergens tegenaan anders valt ie ook zonder post.

Of de postbode moet met hand en al door de brievenbus om de post erdoor doen. Dan zou ze die trap omver kunnen duwen. Maar een volwassen hand past niet door onze deurbrievenbus.

Ben wel benieuwd naar de situatie, voor de beeldvorming. Dat oordeelt wel makkelijker.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    *proest* Ik las in de snelheid als topic titel "onenightstand met de postbode"

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Had ik ook wel een interessant topic gevonden:D

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Haha:D

Ik snap dat ze door die klacht voorzichtiger is geworden, maar dit is echt overdreven. Schelden is niet netjes, maar wat doen alle perfecte leden hier als ze iets op hun kop dreigen te krijgen: grutjes, wat ben ik toch dom geweest, die ladder zo neer te zetten! Potvolkoffie, echt mijn eigen schuld!

Yeah right:D

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee joh, muisstil wachten tot die ladder valt en de klap vol incasseren! 'Grutjes' vind ik wel heel grof voor een fout die je zelf hebt gemaakt!

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    En dan naderhand concluderen "stomme k*t" :D:D

TS: Tja, jullie eerste klacht lijkt me helemaal terecht.

Het tweede incident onhandig van haar omdat ze kennelijk het niet goed snapte en dacht dat jullie ruimte gingen maken. Dom? Misschien, maar dat doet iedereen wel eens.
    Vooral tamelijk bruut van jullie kant hoor! Je zet de trap gevaarlijk en onhandig neer (ok, kan gebeuren, zoals gezegd, iedereen doet wel eens stom), maar dan begin ik wèl met "Ogenblik wachten" en daarna roepen "Pas op, Stop, Niet doen, GEEN POST, HELP!!" o.i.d. "Stomme k*t" in paniek of niet, dat zijn excuses waard.

En als de regels zijn dat je het niet buiten mag neerleggen, logisch dat ze deze niet breekt voor en bij mensen die eerst een klacht indienen, daarna meteen schreeuwen terwijl ze haar werk doet en het dan ècht persoonlijk maken met schelden... Post dus terecht retour.

Volgende keer dat je elkaar ziet uitleggen dat jullie in paniek schreeuwden en excuses maken voor de opmerking, en zeggen dat je hoopt dat jullie verder prima door kunnen, met 'hele post' :). Want jullie eerste klacht is juist.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    wow wat een reacties.

De trap stond schuin , alleen eindigde die precies met dat laatste (breedere) tree precies ter hoogte van de brievenbus (die hoog zit zodat postbode zich niet hoeft te bukken ) De deur bestaat uit een klein stukje hout (waar de brievenbus in zit) en de rest glas. Ik had de trap dus tegen het hout aangezet. Achter de voordeur (waar de trap tegen stond) stonden dus de bakken van de diepvries, de benen van mijn man (hoofd lag onder de vriezer).

We hebben een klein huis waaraan meteen de schuur zit, die zijn we aan het verbouwen tot bijkeuken zodat de wasmachine en de droger daar kunnen staan ipv boven.
    In de schuur zit ook een deur en die zit dus meteen (ja ik weet het heel vreemd) naast de voordeur. (voordeur gaat naar binnen open , schuurdeur naar buiten).
    Benen van mijn man dus voor de voordeur, torso voor de schuurdeur en hoofd onder de vriezer.

Haar gisteren proberen aan te spreken maar ze stak de middelvinger op en ging door. Probeer het volgende week wel nog een keer.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een volwassenheid... middelvinger opsteken.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou ik vind het toch heel knap dat TS de ladder precies voor haar brievenbus krijgt (mijn ladder is namelijk breed van onder en wordt steeds smaller dus komt niet tegen mijn brievenbus aan) en dat mevrouw de postbode schijnbaar haar halve arm door de brievenbus douwt om een ladder met daarop de gevulde vriezerlade's om te duwen met haar enveloppen.

Lees nu de reactie van TS, dat de postbode haar middelvinger opsteekt is erg kinderachtig.. zou een klacht indienen!
    Nee even serieus, ik zou aan haar vragen waarom ze haar middelvinger opsteekt.

10. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Tja, dat kan eveneens niet. Ze is wel in functie en dan geef je een klant op z'n minst een kans.

Sterkte ermee!

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dan snap ik nog altijd niet hoe een postbode met een paar brieven de hele constructie om kan duwen. Met een hoofd onder de vriezer...lades die om kunnen vallen...ik vind dat jullie zelf een hele gevaarlijke situatie hebben gecreeërd en nee je kunt niet van te voren weten dat de postbode komt, maar zij kan ook absoluut niet weten of inschatten wat voor gevaarlijks er achter de deur kan staan. En met de eerdere klacht in haar achterhoofd snap ik goed dat ze niet ingegaan is op: leg maar neer.
    En als toegift nog: stomme kut...ja dan snap ik waarom ze zo reageert.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kan me de hele constructie ook niet goed voorstellen, maar als tot 3 x toe gevraagd wordt te stoppen doe je dat toch gewoon? Ze hoeft niet per se in te gaan op het verzoek de post neer te leggen, maar op het simpele verzoek: stop! Het gaat nu even niet, ga je toch gewoon weg of wacht je even?

Maar ze is blijkbaar van het middelvinger opsteken. Tsja, echt heel goed voor een postbode in functie.

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Hij is anders wel de enige man waar ik ALTIJD met smacht op zit te wachten, die mij met volledige voldoening achterlaat en die altijd tijd heeft om langs te komen waarneer dat mijn uitkomt;):D:D:D

14. Amare

Amare Niet meer actief

Nee, roepen dat ze een stomme k't is, dat is volwassen 🙄

15. Treez

Treez Niet meer actief

Inderdaad, het is toch een kwestie van gezond verstand gebruiken. Wat zitten sommige hier vreselijk op de regeltjes in plaats van de situatie in de context te plaatsen. Er is niks mis met logisch nadenken.

Het klinkt vooral alsof deze postbode de klant wilde 'terugpakken' als reactie op de klacht. Gezien de opgestoken middelvinger en de actie met de trap, lijkt er nog wat kwaad zeer te zitten ;).

De opmerking van de man van TS is absoluut niet netjes en een excuses waard, maar ik vind deze opmerking bij dreigend gevaar begrijpelijker dan het opsteken van je middelvinger als je elkaar tegenkomt op straat.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou stoppen inderdaad, mits ik dit zou horen.
    Misschien hoorde de postbode het niet door de deur heen, is ze wel slechthorend of had ze oordopjes in of is ze inderdaad gepikeerd omdat er over haar geklaagd was.
    Allemaal speculaties natuurlijk, het zou fijn zijn als TS even met haar kon (uit)praten.

17. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    ik zou het bedrijf opbellen en de hele situatie van voor af aan uitleggen.
    vanaf de eerste klacht tot aan de middelvinger dus.
    dit kan echt niet vind ik.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja omdat iedereen de postbode afzeikt omdat ze de post retour heeft gedaan...

De postbode staat gewoon in haar recht wbt retour doen, past de post om een of andere reden niet door de brievenbus dan gaat de post retour.
    Heel simpel, en ze heeft gewoon een gegronde reden om de post retour te doen...

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ook niet, maar dat gebeurde in andere omstandigheden (dreiging geplet te worden). Totaal anders als je wordt aangesproken na dat incident omdat de klant het in dit geval probeert uit te praten. Dan hoor je haar toch eerst aan? Nee joh, gewoon je middelvinger opsteken.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het gaat niet alleen om de post retour nemen, maar om de hele actie denk ik. Van het dubbelvouwen van verjaardagskaarten (hoe krijg je dat voor elkaar?) tot het tot 3 keer toe proberen door te duwen terwijl gevraagd en geroepen wordt daarmee ajb te stoppen.

Als het in de regels staat dat ze de post retour mag doen ook al vraagt de klant iets anders, mag ze dat inderdaad doen. Maar de hele actie is niet juist. Dat middelvinger opsteken terwijl iemand juist het probeert uit te praten zou bij mij heel slecht vallen. Ik zou daarover een klacht indienen. Dat doe je niet. Stomme k*t roepen kan ook niet, maar daarvoor kunnen excuses gemaakt worden en ik denk dat dit was wat TS wilde doen.

Maar goed, gelukkig heb ik dit nooit voorgehad. Onze postbode is een beetje mensenschuw wiens acties ook verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, maar al met al een prima kerel.

Deel Deze Pagina