Onenigheid met man

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 19 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja we hebben het inmiddels uitgepraat maar daar kom ik later nog op terug zodra ik terug ben van werk.

Zeebra, Syane en Luna86 vinden dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik denk dat je meer op zoek was naar of je onredelijk reageerde ipv meningen hoe andere reageerden. En los van hoe andere denken te reageren in die situatie, is het geen onredelijke reactie. Het hele huishouden leunt een maand op je schouders, ik weet niet of je werkt, maar ik werk 4 dagen, ik ben een ramp in koken, komt allemaal wel goed, maar ik zou er flink van balen.

Cornflake, jessy77, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Meen je dit echt?
    Zou wat zijn als alles zonder overleg gebeurt, want ik denk dat mijn vrouw het wel goed vind! Is geen goede basis lijkt mij;)

jessy77, Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik had overleg zelf gewaardeerd, dus even afstemmen of bv die periode wel lukt, of dat er bv gekeken moet worden of het een beetje verschoven kan worden. Maar als hij het hier al vaker over heeft gehad, en daarin heeft opgevat dat hij die kans moet grijpen als hij zich voordoet, snap ik ook dat hij z’n akkoord al gegeven heeft. Linksom of rechtsom zou het resultaat zijn dat hij gaat, dus de manier waarop zou ik nu loslaten - met de kanttekening dat hij het een volgende keer toch even vooraf moet aangeven.

Cornflake en jessy77 vinden dit leuk.
  5. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Maar nu trek je het uit zijn verband. “Alles zonder overleg”. En “ik denk dat ze het goed vind”. Beide staat niet in mijn reactie.

6. Shalom

Shalom Niet meer actief

Maar naar wat ik begreep ging het TS niet om het overleggen zelf (wel of niet doen) maar het feit dat hij haar betrekt in wat er gaat gebeuren in plaats van het meedelen als feit.

Ik vind het een heel verschil als je zegt

1. Ze hebben me gevraagd/aangeboden dat ik 4 weken naar Australië mag!

2. Ik ga 4 weken naar Australië!

Mammavantwee, Syane, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Precies dit. Nr 2 is wat hij letterlijk zei en dat viel hier verkeerd.

Shalom vindt dit leuk.
  8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    We hebben het inmiddels uitgepraat. Hij gaf aan dat toen hij het aanbod kreeg hij alvast ja zei in de wetenschap dat ik hem deze kans niet zou onthouden maar dat hij, voordat hij zijn antwoord gaf, al wel in zijn hoofd had bedacht hoe we dit op een later tijdstip samen zouden gaan invullen en ook zou vragen naar mijn gevoel/wensen/voorkeuren hierin. Echter door zijn enthousiasme en de gierende adrenaline heeft ie vooral zijn blijdschap voor laten gaan maar zegt zich nu te beseffen dat ie het beter anders had kunnen brengen door bijvoorbeeld tegelijk met zijn blijdschap ook meteen een stukje geruststelling aan te bieden aangezien ik geen superkrachten heb en dus niet kan raden wat zich allemaal in zijn hoofd afspeelt.
    Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal waar want ik ken mijn man door en door en had dus wel kunnen weten dat hij ons nooit aan ons lot zou overlaten of dat ie niet zou informeren naar mijn gedachte hierover want dat doet ie normaal gesproken altijd. Het ging me nu alleen niet snel genoeg denk ik en dat is dan weer niet fair van mij en dat heb ik hem ook aangegeven.
    We begrijpen in ieder geval elkaars punt nu en ik denk dat we beiden iets geleerd hebben van deze situatie en dat is dat hij voortaan in overleg ook wanneer iets vanzelfsprekend lijkt en ik heb geleerd dat ik ipv meteen in paniek te schieten hem daarvoor de tijd moet gunnen.

Nellie4, bloem82, toch3 en 29 anderen vinden dit leuk.
  9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Ik denk dat beide kanten hierin heel logisch is. Jij zit in een moeilijke periode dus schiet ook sneller die paniek dan nu even in en hij die in zijn enthousiasme schiet omdat het over Australië gaat. Soms loop je net even langs elkaar. Klinkt als een goed gesprek die jullie nu hebben gehad. :)

10. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Voor mij is dat niet een heel verschil. Maar dat is ook prima toch.

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Je kwam op mij heel rustig over hoor en ik zie je ook nergens een discussie aangegaan. Net wat je zegt, je geeft aan wat je wel of niet prettig zou vinden, meer niet.

12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Fijn dat jullie het zo uitgepraat hebben en hieruit blijkt dat jullie echt oog hebben voor elkaar!

Shalom en jessy77 vinden dit leuk.
  13. Shalom

Shalom Niet meer actief

Uiteraard helemaal prima.

Voor TS was dat wel een heel verschil. Daar gaat dit topic over.

14. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Nee hoor, TS vroeg hoe wij er tegenaan keken. “Kom maar op met die ongezouten mening” schreef ze notabene in de openingspost.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Klopt, ik zou het persoonlijk ook niet heel anders vinden. De keren dat mijn man alleen op reis ging was ook gewoon met een mededeling. Maargoed, hij weet dus ook dat hij daar niet een heel gesprek voor hoeft aan te gaan van mij, of toestemming moet vragen oid. Dat maakt het al anders dan bij TS.

Adje en jessy77 vinden dit leuk.
  16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nee was niet cynisch ik zou geen zin hebben in geruzie. En liever het samen weer oké hebben. Mijn punt zou heus nog wel duidelijk gemaakt worden maar ik zou de voorpret voor hem ook niet willen verpesten.

Hij gaat toch , ik vind dat goed (op dat niet overleggen na dan) dus waarom dan allebei met een rotgevoel blijven zitten?

edit: ik heb nu pas bijgelezen en dus fijn dat het is opgelost!

jessy77 vindt dit leuk.
  17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn man hoeft ook geen gesprek van 2 uur aan te gaan hoor en hij hoeft al helemaal niet om toestemming te vragen. Ik had het prettig gevonden als het niet als mededeling werd gebracht alsof ik er niets over te vinden had. Dit is de 1e keer dat hij een hele maand van huis gaat zijn, wellicht dat ik anders ga reageren als dit vaker gaat voorkomen.

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Persoonlijk zie ik het verschil niet echt. Maargoed, dat zal dan wel mijn autistische manier van communiceren zijn :)

Ik snap uiteraard dat anderen hier niet zo over denken, maar er werd naar meningen gevraagd...

Adje, jessy77, PenF en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Maar dit is dus wat ik niet begrijp. Hij hoeft helemaal geen toestemming te vragen zeg je, maar hij mag het ook niet als mededeling brengen. Als je geen toestemming vraagt, dan is het toch een mededeling?

zara1983, jessy77 en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee wat ik graag had gewild is dat hij interesse had getoond naar mijn gedachte en gevoel hierover.

1.Vind je het goed als ik naar Australië ga? = om toestemming vragen. Dat vraag ik dus niet van hem.

2. Wat vind je er van als ik 4 weken naar Australië ga?= mij het gevoel geven dat ik er ook iets van mag vinden. En dit had ik dus graag gewild.

In mijn ogen wel een duidelijk verschil. Jij mag er natuurlijk anders over denken.

spruitje80, mamabri, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina