Hoi meiden, Ik heb sinds kort. soms een kramperig gevoel in me buik. (heb me al laten testen op blaasontsteking, dus dat is t niet) De vk zegt dat het harde buiken zijn. Het is niet echt pijnlijk. Meer onaangenaam. Als ik wat doe, dan krijg ik ze. De ene keer wel, en de andere keer niet. Maar is het normaal als je het de hele dag soms hebt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ja hier helaas ook. Zijn voorweeën bij mij en houdt soms idd erg lang aan en zakt vervolgens weer af. Zolang ze niet regelmatig komen is er waarschijnlijk niet veel aan de hand, maar als je jezelf ongerust maakt gewoon bellen hoor!
Als ik teveel doe of ik moet plassen krijg ik last van harde buiken. Zo mogen idd niet regelmatig komen en teveel is volgens mij ook niet goed, maar weet helaas zo niet wat de grens is
Wat bedoeld iedereen met regelmatig? Heb vandaag de hele dag door dat kramperige gevoel gehad. Niet constant. Maar wel de hele dag. Geen idee hoeveel tijd ertussen zit. Verschilt volgens mij wel.
Regelmatig is als ze bijv structureel om het kwartier komen. Is het de de ene keer een uur, dan een kwartier, dan 5 minuten en dan bijv 20 minuten dan komen ze niet in regelmaat.
Heb ik ook last van, zeker 3 a 4 x per uur. Ben nu 27 weken zwanger. 2 weken geleden hiervoor bij de verloskundige geweest. Ben de laatste periode enorm gegroeid en heb daarbij behoorlijk last van bandenpijn. Verloskundige zegt dat de harde buiken daardoor komen en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Moest ook wat rustiger aan doen, echter heeft dit geen enkel effect gehad op het aantal harde buiken. Om die reden gewoon weer aan de slag gegaan. Moet morgen opnieuw naar de verloskundige dus ben benieuwd wat ze dan zegt..
pff altijd dat geschuif op rustiger aan doen als je harde buiken hebt, zo flauw. Ik ben al maanden inactief door knieblessure en had al heel gauw last van harde buiken. Blijkbaar zijn sommige buiken wat sneller geprikkeld. Ik krijg ze door volle blaas/ lege blaas/ veel drinken/ orgasme/ bukken/ tillen/ groei baarmoeder, daardoor kan buik ook heel strak en vervelend voelen. Ze doen nooit echt pijn, of dat je ze moet wegsuffen, dan is het echt iets anders. oefenwee bv succes, doe rustig aan ; ) en ze kunnen idd vaker achter elkaar komen. Vertrouw je het niet, gewoon naar verloskundige bellen
Hier sinds vanmiddag ook. Heb vanmorgen flink wat in huis gedaan dus ik vermoed dat het daarmee begonnen is. Helaas kom ik er vandaag niet meer vanaf lijkt het wel. Heb de vk al wel gebeld, gezien de geschiedenis met mijn vorige zwangerschap en als het vanavond en vannacht aanhoud moet ik morgen weer bellen. Dit was juist wat ik deze keer wilde voorkomen :x Vanavond wel mijn werkgever gevraagd of mijn dienst morgen overgenomen kan worden (horeca, drukke periode is aangebroken) en gelukkig was dat geen probleem. Dat was het enige advies van de vk vanmiddag ook. Rustig aan doen en een warme douche of kruik gebruiken. Dan moet het minder worden.
Ja heb de vk gebeld. Ze zei dat het ook een gevoelige buik kan zijn, dr het groeien van de baarmoeder en het kindje. Moet echter nog een keer mijn urine laten controleren. En ik moest een paracetamol nemen. Nu is de kramp iets minder door de paracetamol. Maar nog niet helemaal weg. Ik moest terug bellen als het vandaag niet minder wordt of als het erger wordt. Lijkt me geen harde buik, want heb het continu gister en vandaag. En me buik is nog wel soepel. We wachten het af