Wel of niet bellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door endo3, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb a.s donderdag een afspraak bij de verloskunde en heb vorige week al een keer gebeld over de volgende klachten:

* vocht vasthouden, maar krijg het idee dat het vocht alleen maar toe neemt. Zo erg dat ik in de ochtend mijn vingers niet bewegen kan en ik heb hele zere polsen.

* pijn boven in mijn buik, nou heb ik ook gekneusde ribben door de zwangerschap dus denk ik steeds dat dat het is maar gisteren voelde het toch anders denk ik.

* benauwd! gisteravond leek het net alsof iemand met z'n volle gewicht op mijn middenrif aan het leunen was

Verder merk ik dat iedere ochtend als ik wakker wordt moet ik direct naar de wc voor ontlasting die eerder dun is als dik, sorry voor de details. De klachten zijn in de avond het ergst en omdat ik vorige week gebeld heb over het vele vocht dat ik vast houd, twijfel ik nu of ik wel weer moet bellen. Omdat vocht er op het eind toch ook bij hoort;)

Wat denken jullie? Zou ik vanmiddag nog eens bellen of zijn dit gewoon onschuldige laatste loodjes klachten?

Baby was gister wel erg druk en beweeglijk dus daar maak ik mij niet zo druk om

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben ze bij je vorige telefoontje over deze klachten gezegd dan? Het klinken voor mij als normale klachten voor het einde van de zwangerschap, maar als je je zorgen maakt dan kun je altijd nog eens bellen natuurlijk.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij twijfel altijd bellen, liever te veel dan te weinig..

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik zou bellen. ik heb nooit zo extreem veel vocht vast gehouden, kan er niet echt over meespreken, maar je vingers niet meer kunnen bewegen?! Benauwd voelen heb ik ook vaak gehad, door de grootte van de baby, alsook de gekneusde ribben.

Toch, klinkt beangstigend. Als je belt heb je ten minste het oordeel van een professional. Ook in de laatste weekjes is een check up nodig als je jezelf niet goed voelt

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Zou toch echt nog even bellen, en dan desnoods een belafspraak maken met de verloskundige zelf.
    Want ik weet niet met wie je eerder gesproken hebt? Assistente? Ben van mening dat de assistente vaak de rol van de verloskundige overneemt.

Als je je echt niet geholpen voelt, en je voelt je gewoon niet op het gemak bij wat jou verteld word.. Kun je overwegen om gewoon een random verloskundige praktijk te bellen en je klachten voor te leggen.. En kijken wat andere dan zeggen. Soort Second opinion :)

Hoop dat het gewoon echt bij je zwangerschap hoort, en dat het niets ernstigs is

6. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb op dit moment het zelfde. Ben vanochtend nog op controle geweest bij de gyn en het hoort gewoon bij de laatste loodjes. Benauwdheid komt omdat de baarmoeder hoog zit. De baby is hier al volledig ingedaald en ligt vast. Had gehoopt dat ik nu meer lucht zou krijgen maar nee. Mijn vingers zijn stijf en pijnlijk. Ik heb ook dunne ontlasting. Ik herken het van mijn vorige zwangerschap ook een zomerkindje.

Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Bellen hoor. Heb je een soort band gevoel? Misschien dat je bloeddruk hoger is geworden. Zou het zowiezo even laten controleren.

8. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Klinkt voor mij als normaal..
    Maar doe wat je hart je ingeeft..

9. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Klinkt normaal voor het einde van de zwangerschap. Maargoed, ik denk altijd, die mensen krijgen betaald om de telefoon op te nemen. Dus liever een keer tevaak bellen dan te weinig.

10. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik herken al deze klachten.
    Ik slaap al maanden met braces om, zodat m'n polsen in de goede stand blijven staan. Gewoon gescoord voor 7 euro bij een sportzaak. Misschien heb je er wat aan.
    En.... zoals de rest zegt; bij twijfel vooral even bellen. Dat vindt mijn vk ook altijd het belangrijkste. No stress. Sterkte met de laatste loodjes.

11. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel dames voor alle reacties. Ik kijk het even aan. Over 2 dagen zie ik ze toch. Mochten vanmiddag de klachten weer extra op komen dan bel ik ze nog maar een keer

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Tja tegen mij zeiden ze (de vk's) ook dat dat gewoon bij de laatste loodjes hoort die klachten, maar ik bleek dus tijdens de bevalling wel mooi HELLP te hebben....

13. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Tralalala dat is heftig zeg! Ik heb ze vanmiddag toch nog gebeld en gevraagd of ze eventueel mijn urine wouden controleren maar dat vonden zij ook niet nodig. Als ik weer zo benauwd werd moest ik maar terug bellen. Hoe is je bevalling en herstel verder verlopen?

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Die klachten klinken bekend, hoort bij de laatste loodjes.

Ik had de laatste 4 weken wel 15 keren per dag diarree :(

Hield gigantisch veel vocht vast, zo erg dat ik in beide polsen de peestunnels dicht heb zitten waardoor de pezen ontstoken zijn, gaat met rust niet over (ben ondertussen bijna 13 weken geleden bevallen), komende maandag word ik aan de rechter pols geopereerd en over 2 maanden aan de linker pols.

15. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey!

Ik heb echt precies de zelfde klachten!
    Alleen ook misselijk en af en toe hoofdpijn er bij..
    Ze checken me nu elke week op zwangerschaps vergiftiging maar omdat me bloeddruk en urine goed is zeggen ze dat ik me geen zorgen hoeft te maken..
    Dus als je echt denkt ik voel me hier niet goed bij gewoon bellen!
    Ze kunnen je dan checken en dan ben je toch iets meer gerust!

Succes!

P.s je kan ook bij je huisarts vragen of ze je willen testen bij twijfel!
    Mijn huisarts zit dichterbij en die zei dat hun het ook wel willen doen.

16. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje drieka! En operatie zelfs?! Ik heb ook het idee dat ik extreem veel vocht vast houdt. Geen enkele schoen past meer en nu in de ochtend voelt het alsof al mijn vingers gekneusd zijn. Zitten als ik wakker wordt gewoon op slot. Bij mijn polsen hetzelfde verhaal maar dat wordt in de middag meestal wel wat minder gelukkig. Voornamelijk sochtends en avonds last. Sterkte en succes met je operaties! Hopelijk heb je straks geen pijn meer.

Hallo hannah, dankjewel voor je reactie. Ik heb gistermiddag nog gebeld dus ze weten nu dat ik mij zorgen maak en ik mag ieder moment bellen wanneer ik weer erg benauwd wordt. Gelukkig morgen een afspraak dus dan kan ik mijn zorgen nog eens bespreken

Deel Deze Pagina