Onenigheid met vriend om hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra77, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Uiteraard. Misschien ff vragen of Ts haar man ook ff een account aan wil maken :roflmao:

GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja ik denk dat mijn vader bij jou niet binnenkomt :roflmao: die vind al die geurstokjes etc echt smerig. Maar goed, wij konden vroeger ook geen popcorn of kaneelstokjes eten als ie thuis was :p

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Vreemde vergelijking. :confused: Een mens ruikt absoluut niet zoals een hond!

Strandbal, Evanesco en suus1983 vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Het ging mij niet eens zozeer erom dat ik zo'n hond vind stinken. Hondeneigenaren stellen nl vaak dat hun huis überhaupt niet naar hond ruikt (en of je dat lekker of vies vindt ruiken is weer een andere discussie).

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Jep. Daarom staat onze kattenbak in een hoekje in de garage, wil dat ding niet in de buurt van de woonkamer hebben en wordt het elke dag 2x schoongemaakt en ja, dan ruik je het nog soms.

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Nou dat dus. Je ruikt het. Zo simpel is het. En dan heb ik het er dus niet over dat het misschien stinkt of niet.

Paardenbloem, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ja dat bedoelde ik meer, maar mensen met huisdieren zijn vaak heel stellig dat het niet te ruiken is.
    En mijn persoonlijke mening is verder wel dat het stinkt maar dat is uiteindelijk een kwestie van "smaak" natuurlijk.

Paardenbloem en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Kijk dat is dus nu persoonlijk, ik vind het bij een vriendin die veel met verse kruiden doet, dus stinken in huis. Ik heb al gegeten en gedronken voordat ik over de drempel ben. Ik grapte gisteren nog dat zij geen Corona kon krijgen, want dat sloeg al dood bij de deurmat.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Kzal u eens meenemen op men ronde.
    Zelfs een hond zou weglopen :roflmao:

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vind ik ook maar dat is wel echt heel persoonsgebonden en kwestie van smaak. Ik vind het stinken en geurtjes in huis juist lekker terwijl ik weet dat bijv. @citroenrasp die chemische geurtjes in huis vreslijk vind stinken.

Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Maar ehm je had het net over mensengeur. Geen kruidengeur... En daarop reageerde ik.

En ik ben door mijn ASS heel erg gevoelig voor geuren (vooral met was- en schoonmaakmiddel e.d, wasverzachter komt er hier echt niet in!) dus kan het goed begrijpen dat je niet tegen bepaalde geuren kan. Maar een mensengeur kan je imo absoluut niet vergelijken met dierengeur.

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik hou ook van geurkaarsen en geurstokjes. Heerlijk! Maar een ander krijgt er hoofdpijn van. Dat kan natuurlijk, en probeer er wel rekening mee te houden als ik visite krijg, voor ik ze vergiftig :roflmao:
    Een hond ruik ik echt altijd. Vandaar geen huisdier hier, los van de allergie van mijn zoon.

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik heb huisdieren gehad en dat ruik je gewoon (ruiken is wat anders dan stinken). Mensen die geen huisdieren hebben ruiken het wellicht sneller dan eigenaren zelf (die zijn het gewend). Een dier dat veel buiten komt (zoals een hond) ruikt ook nog sneller omdat ze geur van buiten meenemen (en denk aan de natte honlucht bij regen) en zweten bij inspanning.

Verder denk ik dat TO toch moet overwegen de hond weg te doen. Een hond vraagt veel tijd en aandacht. Haar partner geeft die niet dus to moet er straks alleen 3x per dag mee naar buiten (hoogzwanger of met een pasgeboren baby en peuter). Ze heeft haar handen straks vol genoeg met een 2e kind.

Daarbij is deze hond nog jong en zit partner nog zeker tien jaar met een ongewenste stinkende (in zijn ogen) huisgenoot. Ik vraag mij ook af hoe hij zal reageren als de hond opeens veel geld gaat kosten (kosten van dierenarts of dure operaties, speciaal voer etc)

Mammavantwee, Maslov en Leni88 vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Deze hond is 9 jaar.
    Zo jong is dat niet meer natuurlijk.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#215 GossipGirlxoxo, 3 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2020
    Die mogelijkheid had ik niet toen we onze kat hadden. Wij hadden hem in de hal. Daarom had ik kattenbakkorrels met fris geurtje en schepte ik na elk kattenbakbezoek (echt meteen als de kat eraf kwam) meteen de drol en plas eruit en verschoonde ik de hele bak minimaal 2x per week. En ondanks dat rook ik de bak nog weleens bij thuiskomen als hij geplast / gepoept had als we niet thuis waren. Of als ik in de ochtend beneden kwam en hij 's nachts was geweest. Dan stond ik meteen met nuchtere maag al die bak uit te scheppen :|:|:|

Edit. Door dez ervaring verbaas ik me wel eens als ik hier op het forum lees dat er mensen zijn die met (meerdere) katten maar eens in de week de bak verschonen en sommigen zelfs niet eens dagelijks in ieder geval even de bak leegscheppen.

suus1983 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik weet nog dat mijn ouders m in de keuken hadden staan vroeger. Vreselijk vond ik dat.

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik na deze ervaring nog een kat wil. Begrijp me niet verkeerd, lief beestje en wordt goed verzorgd, maar ga die geur zeker niet missen en dan is het ook nog in garage.
    Ik word er soms echt misselijk van, dus man doet het vaak even voor hij weggaat en als hij terugkomt.

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn schoonmoeder haar huis absoluut niet naar hond ruikt. Als iemand veel en ontzettend goed schoonmaakt is zei het wel. En normaal vind ik het bij anderen altijd stinken naar hond.

Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zie het anders. je gaat bij voorbaat geen relatie aan met een man omdat hij je hond en dus daarbij je levensstijl niet accepteert.
    Die hond of andere huisdieren, horen op dat moment misschien al jaren bij iemands leven. Je bouwt vaak een band met zo'n dier op. Voor sommige is het een soort kind, voor sommige een uitlaatklep, maatje , whatever.
    Ik kwam bijvoorbeeld vroeger weinig buiten en onder de mensen en en had het moeilijk met mezelf. mijn hond heeft me hier echt doorheen getrokken. Hoe gek het ook voor niet honden liefhebbers klinkt.
    Ik heb ook opgegroeid met dieren en heb nu, 43 jaar later, nog altijd dieren om me heen. Ik zou me geen leven zonder dieren voor kunnen stellen.
    Als ik dus een man tegen zou komen die wel een relatie zou willen maar die mijn dieren niet zou mogen/niet zou accepteren, dan zou ik daar dus geen relatie mee willen hebben. Want dan accepteert hij mijn levenswijze, m'n dieren dus niet. En als een man nu al zou beginnen te mekkeren over bijv een paar haren op z'n kleding, dan zou ik m'n hart al vast houden voor de toekomst...
    Ik ben ook opgevoed met de gedachte: als je een dier neemt dan is dat voor het leven. Dan zorg je er ook tot het einde voor en doe je er alles aan om hem te houden. Bij mij is het dus ook zo dat wanneer ik een dier heb, ik hem ook hou. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Bijv als hij agressief zou zijn, doodongelukkig whatever). Maar niet zoals vele doen : hij sloopt spullen, hij plast in de kamer, m'n nieuwe vriend vind de hond niet leuk dus ik doe hem weg.
    En hoe zie je het dan voor je? Je mogelijk toekomstige vriend houd niet van honden dus hond dan maar naar het asiel? Hond , die je misschien al jaren hebt, dumpen als een oude jas? En daarbij dus al weten dat je in die relatie dus waarschijnlijk nooit meer een hond zou kunnen nemen omdat die vriend niet van honden houdt? Zou voor mij een no go zijn. :)

Beetje hetzelfde idee als wanneer je een relatie aan gaat en die persoon heeft het niet zo op kinderen. Dan ga je er toch ook niet mee verder? Kind accepteren of toedeloe.
    Voorbeeld hè, het is niet zo dat ik m'n hond als m'n kind zie.

Liekje81 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En ook dat is heel persoonlijk. Ten eerste voor hoe je dit ruikt. Jij kan het een vieze verstikkende geur vinden terwijl ik diezelfde geur niet vind stinken.
    Jij kan vinden dat mijn huis naar dieren stinkt terwijl anderen het in m'n huis bijvoorbeeld niet eens ruiken. Of ergens in de verte wel ruiken dat er huisdieren zijn maar het niet storend vinden.maar je kan niet zeggen dat alle huizen met dieren een vieze verstikkende geur heeft :)
    Ik kom in huizen waar inderdaad zo'n geur hangt. Komt nooit een raam open en die honden ruiken echt verschrikkelijk.
    Maar ik kom ook in huizen waar je niet eens ruikt dat er huisdieren zijn. Dan ben ik gewoon verbaast wanneer ik een hondenriem zie hangen.
    Ik heb 2 collega's en een tante die absoluut niet van dieren houden en het ook altijd meteen ruiken wanneer er huisdieren zijn. EN, het ook echt eerlijk zeggen als het hier zou ruiken.
    Geven allemaal aan dat mijn huis absoluut niet naar dieren ruikt. Scheelt ook hoe je ermee om gaat hè. Dekens van honden gaan hier regelmatig in de was, er wordt regelmatig gezogen en gedweild. Dagelijks gelucht. En mijn honden krijgen hoogwaardig voer zonder toegevoegde rotzooi en dat merk je echt aan geur:)
    Als ik m'n honden aai dan ruik ik niks aan m'n handen. Terwijl als ik de honden van m'n zusjes of m'n moeder aai, die goedkoop voer krijgen, ik die zware lucht een half uur later nog ruik:|

Als ik na 2 weken vakantie m'n huis in stap dan ruik ik gewoon een fris huis. Stap ik het huis van m'n zusje binnen dan is het :|.
    Hiervoor een hond gehad die het helaas alleen goed deed op "slecht" voer. Die rook je echt.
    M'n huis rook voor m'n gevoel niet naar hond maar dat was omdat ik er natuurlijk dagelijks in leefde dus dan ruik je het niet meer. Collega's en tante vonden het wel naar hond ruiken. Tot ik inderdaad terug kwam van vakantie. M'n neus had even een reset gehad en toen rook inderdaad hoe anderen m'n huis altijd ervaarden:roflmao:
    Maar zoals ik zei,ligt echt grotendeels aan voer icm hoe je je huis schoon houd. Bij mij ruik je echt niks.
    M'n katten krijgen vlees. Wordt bijna volledig opgenomen. Ze poepen een klein drolletje die nauwelijks ruikt. Dit icm zeer goed kattengrit en een goede kattenbak met koolfilter, dagelijks uitscheppen. En je ruikt niks.
    Dit in tegenstelling toen ze nog brokken kregen. Wat een lucht kwam daar vanaf. Ze dronken veel water door die droge brok dus dat kwam er ook weer uit. :|

Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina