Onenigheid met vriend om hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra77, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Haar man hahaha

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je zoekt nu een ander baasje voor je hond? Jij zou eens wat meer voor je hond op moeten komen! 9 jaar is die hond in jou leven, je vent wist waar hij aan begon toen jullie samen gingen wonen. Ik heb geen goed woord voor je vriend over, maar zeker ook niet voor jou als je daadwerkelijk een ander plekje zoekt! Mijn vriend is ook stapel gek op dieren gelukkig. Maar mocht dat niet het geval zijn dan zal dat zeker einde relatie zijn. Niemand komt tussen mijn hond en mij, beestje is inmiddels al 14,5 jaar in mijn leven.

Aszz en bloemetje1 vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hoe weet haar vent nou waar hij aan begon als hij nog nooit een hond heeft gehad?
    Ik kan me niet indenken dat je een hond verkiest boven je man. Echt gewoon niet!! Maar goed ik ben dan ook geen dierenvriend en zou er zeker niet aan moeten denken om m’n man in te ruilen voor een hond :roflmao:

Strandbal, Forumnaam, wwrr en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Ja kids, mama zet papa de deur uit, sorry, maar de hond gaat voor :thumup:

*Sarcasm off*

Zoals de situatie nu is bij TS is zal er óf heel wat moeten veranderen in huis óf voor de hond een veilig en warm thuis zoeken. Het idee alleen al om dan je man maar aan de dijk te zetten ... :|

Zxcvb, Lamode, GossipGirlxoxo en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Staat toch duidelijk in haar begin post dat de hond ook bij hem thuis kwam in het begin. Dus dan weet je wat de hond voor haar betekend. Dat kan uiteraard dat jij geen dierenvriend bent, wij zijn dat wel heel erg. Daarom zal ik er ongetwijfeld anders tegen aan kijken. Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend had hij ook al een hond, ik had mijn hond ook al. Maar had hij geen hond gehad, en mijn hond niet geaccepteerd dan was het absoluut einde relatie geweest

dreumesje, Aszz, Huismuisie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Staat ook duidelijk in de beginpost dat ze onverwacht zwanger was en toen zijn gaan samenwonen. Nogal Ad hoc zo te lezen. Daarom noemde ik ook al eerder dat de kans groot is dat haar vriend destijds heeft onderschat wat het inhoudt om fulltime een hond in huis te hebben.

7. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ja, wat de hond voor haar betekent. Niet wat een hond in huis hebben, samen met 2 kinderen, betekent.
    En dat je hem bij het begin van een relatie laat staan is jouw goed recht als dierenvriend. Maar na zoveel jaar en zwanger van jullie 2de kindje ook? Hoeveel betekent dat dan?

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik hou ook niet van honden. En ik vind ze ook stinken en vies.
    Ik zal dus ook nooit een hond nemen. En ook geen partner met een hond.
    MAAR als je dan toch zo'n beestje hebt (hond, kat, konijn, hamster of goudvis) dan moet je goed voor zo'n beestje zijn.
    Een hond kan niet de hele dag in de bench. Moet voldoende beweging krijgen etc.
    Als jullie dat samen niet kunnen bieden dan moet je kijken of er iemand anders is die wel van honden houdt en voor het beestje wil zorgen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk wist hij dat er een hond was, maar kun je dan echt inschatten hoe het zal gaan met hond? Ik zou het absurd vinden als TS nu na al die jaren haar hond verkiest boven haar man en vader van haar kinderen. Ik zou zéker proberen samen tot een compromis te komen, overdag uit de bench lijkt me veel beter dan ‘s nachts bv - en samen kijken naar wat de hond nodig heeft en hoe dat passend valt te maken zodat man er geen last van heeft qua haar, geur etc. Maar als dat niet gaat en man loopt voor zijn gevoel continu op z’n tenen in zijn eigen huis omdat er geen klik is tussen hem en de hond, hij zich zit op te vreten vanwege de haren, iedere dag thuis komt en de hond ruikt en dat gewoon écht niet fijn vindt, het niet went? Tja, sorry, dan kies ik voor mijn man... en voor een liefdevolle plek voor de hond.

spruitje80, Lynne182 en momwithcamera vinden dit leuk.
  10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Jouw vriend heeft ervoor gekozen om jou én hond in huis te nemen. Wat wil hij dat je doet? De hond is 9 jaar, geef haar nog een paar mooie laatste jaren.

dreumesje vindt dit leuk.
  11. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik vind dat je je verantwoordelijkheid niet hebt genomen voor je hond. Bij samenwonen al had hond een normaal hondenleven moeten hebben. Wat is dat voor onzin dat je je maatje drie dagen van de week in de bench laat zitten? Waar is je eigen gevoel voor dierenliefde gebleven? Dit is toch geen leven voor een hond?
    Ik vind het in- en intriest dat het überhaupt tot dit punt is gekomen.
    Ik denk dat het zoeken van een nieuw huis de meest sjieke oplossing is voor de hond. Misschien dat ze nog een goed leven kan hebben en nog even gewoon hond kan zijn. Meld je aan op Facebook voor Amerikaanse Bulldoggen en kijk of er een liefhebber is die haar een goed huis kan bieden. Wat het verder betekent voor de relatie tussen jouw man en jou is verder iets waar je mee zou moeten dealen.
    Ik ben stevig in mijn bewoordingen maar nu in een slachtofferrol kruipen is wel het laatste wat je hond nu nodig heeft. Houden van & verantwoordelijkheid nemen voor je hond is ook de beslissing het dier een beter leven te geven. Beter laat dan nooit. Succes en sterkte want het zal hoe dan ook pijn doen.

Pechvogol, NdNk, Vergeten en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik vind dat jullie relatie ongezond klinkt. Hij eist dingen van je die voor jou niet kloppend voelen, jij doet achter zijn rug om wat hij niet wenst. Overigens worden er natuurlijk gewoon issues op die hond geprojecteerd, uiteindelijk gaat het daar waarschijnlijk niet om. Misschien goed om in relatietherapie te gaan en er achter te komen wat hier nu werkelijk aan de hand is?

De hond verdient mijn inziens een andere thuis, waar hij gewoon liefde, aandacht en ruimte krijgt zonder dat er relationele issues over zijn rug worden uitgespeeld.

Syane en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Tuurlijk. Je kinderen een scheiding van hun vader aandoen. En zelf gescheiden worden van je kinderen als het vader zijn beurt is om ze te hebben. Zolang je je hond maar 24/7 hebt. Belachelijk.

chrystel73, Zxcvb, Lamode en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind hier een hoop van. Maar dat ga ik je allemaal besparen.

Zoek alsjeblieft een geweldige plek voor jullie hond. Waar het beestje welkom is, en zich welkom voelt. Waar het zijn seniorendagen met liefde kan slijten.

En neem nooit meer een dier alsjeblieft. Nog geen goudvis.

NiVa0230, sannever, Kaatje92 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat het niet zozeer alleen om de hond gaat, maar ook hoe haar vriend met haar omgaat. Ik vind het echt niet ok om je partner zo te manipuleren.

jada08 en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoe kun je nou jaloers op een hond zijn.
    En dan doe je de hond weg en dan komt het gezeur en jaloerse gedoe over de kinderen.
    Je mag best voor jezelf opkomen hoor. Dat moet je straks ook voor je kinderen.
    "pak je hem nu alweer op?" "Moet ie nu alweer drinken".... "ligt ie nu alweer de hele tijd bij je?"
    En dan nog niet gehad over de aandacht die de eerste dan gaat vragen omdat het mama moet delen.

Jaloezie is een naar iets.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Dit dus!
    Ik weet niet wat ik had gedaan als mijn man een hond had gehad aan het begin van onze relatie. Grote kans dat ik het wel had willen proberen. Maar uiteindelijk toch dat dier liever zag vertrekken.
    Blijkbaar is bij haar vriend de grens bereikt. Vind het al knap dat hij het zolang heeft uitgehouden:roflmao:

Emilie69, Lamode, momwithcamera en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Sorry maar dit vind ik heel erg kort door de bocht. Ben het totaal niet eens met hoe de partner van TS hierin staat, maar ik zou echt nooit een dier verkiezen boven de vader van mijn kind. :confused:

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Maar wat zou jij doen als je partner een hond verkiest boven jou? Mijn man wil graag een hond. Ik heb een hekel aan huisdieren dus die komt er hier niet in. Maar als hij op een dag toch thuis zo komen met een hond en die dus boven mijn wensen verkiest ben ik weg! Partner van ts is daarin nog "aardig" die neemt de benen niet ondanks dat zij haar hond boven hem verkiest want de hond gaat er niet uit.

suus1983, Lamode en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.733
    113
    Vrouw
    Maar die man koos toch voor een vrouw met een hond?
    Die hond was er toch al.

Het is toch niet dat ze daar plots staat met een hond.

Het valt hem tegen en dat kan goed zijn dat hij het onderschat heeft maar het is wel hij die koos voor een vrouw met een hond e.

dreumesje, Paardenbloem en jada08 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina