@ts: ik snap je partner wel een beetje- de mijne had hetzelfde. Hier heeft de oudste 7 maanden op onze kamer geslapen en de jongste 5. Wat mij betreft hadden ze best nog een paar maanden langer mogen blijven, maar achteraf was de privacy ook wel weer eens fijn. We hebben wel afgesproken dat mn man vanaf het moment dat ze de kamer verlieten ook gewoon de sjaak was en aan de bak moest 's nachts. Hij moest dus regelmatig 's nachts naar ze toe om ze te troosten.
Hier sliepen ze na 1/1,5 week op hun eigen kamertje. Want ik werd wakker van hun en hun van mij.. Maar ik moest er niet aan denken dat mijn man ergens anders zou moeten slapen omdat de kleine in bed of in dezelfde kamer ligt
Ik vind 05.00 nog steeds heel erg vroeg, zeg maar 's nachts. En dan vind ik steeds over die koude vloer net zo erg. Wel jammer van je *zucht*. Ik bedoelde het juist lollig.
Kun je het niet proberen en dan bijvoorbeeld het campingbedje naast je bed zetten? Als ze dan om 5 uur wakker wordt, dan kun je haar nog even meenemen en in het campingbedje leggen. Of eventueel bij jullie in bed.
Ik heb mijn oudste vanaf zes maanden telkens aan het begin van de avond in haar eigen kamer gelegd, en als ze dan wakker werd voor een nachtvoeding sliep ze de rest van de nacht bij ons. En dan inderdaad om en om halen. Persoonlijk vind ik tv kunnen kijken op een slaapkamer niet zo belangrijk, heb zelf niet eens een tv op de slaapkamer. Maar andere activiteiten zijn wel fijner zonder baby op de slaapkamer, haha.
Ons meisje van 9 maanden is een slechte en onrustige slaper. Haar bedje staat nog steeds bij ons op de kamer. Maar meestal slaapt ze bij ons in bed. Zij heeft het nodig en wij hebben er allebei geen problemen mee. Mijn man vindt het zelfs erg gezellig (ik ook wel). Voorlopig zie ik haar nog niet naar haar eigen kamertje verkassen.
Hier momenteel met dezelfde discussie bezig met ml hij wil Ook dat baby op haar eigen kamertje gaat slapen en ik heb daar nog wel moeite mee. Vind het zelf heel prettig dat ik mn hand alleen maar hoef uit te steken als ze even wakker wordt. Volgens het cb MOET het nu onderhand wel eens tijd worden... Maar hebben helemaal geen last van haar en zij ook niet van ons. Licht gaat gewoon aan, Tv ook en we praten ook gewoon en zij wordt er niet wakker van. Maar ja ben mezelf langzaam wel aan het voorbereiden dat het er een keer van moet gaan komen. Die navelstreng he!?