Onenigheid suitekledij

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit;) heb er sowieso al een hekel aan als mensen mij gaan zeggen wat ik moet doen of dragen....je moet blij zijn dat mensen komen voor jou. en of dat in een jurk of een tuinbroek is.. zal mij een worst zijn;)

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Female: ik begrijp wat je wil zeggen, iedereen heeft zo zijn principes en maar goed ook. Trouwens op andere dagen is ze best kort gerokt en voor haar zus kan het niet. Sorry hoor maar die vlieger gaat niet op!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dit snap ik dus niet! Het is HAAR dag, dus haar zus kan zich toch wel voor 1x aanpassen?

Ik snap het hele gezeur en gezeik niet! Is het voor sommige mensen nou zo moeilijk om voor 1 dag eens te doen wat een ander graag wil! Op haar huwelijksdag nota bene!
    Altijd maar een statement moeten maken, nooit eens even je eigen aan de kant zetten en voor 1x eens aan andermans wensen te denken, zeer vermoeiend allemaal!

Tja..hier ook 1 in de bruiloftstres ja, en de "het-is-jouw-dag-je-moet-doen-wat-jij-wilt" is zooooo achterhaald, want je moet rekening houden met jantje en pietje en nicht die en tante zo!
    Bah!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Tss...je mag blij zijn over vereerd zijn dat je uitgenodigd wordt!
    Beetje omgedraaide wereld dit hoor!

Ik ga geen centjes neertellen omdat ik zo blij ben dat jij komt!

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb een beetje een dubbel gevoel de pakken en jurken hoef je niet zelf te betalen dus ja dan mag jij het wel voor het zeggen hebben (net als bruidskinderen die bepaal en betaal jij ook)
    Aan de andere kant ik bepaal liever zelf wat ik aan doe want ik hou helemaal niet van jurken.

Mijn beste vriendin gaat trouwends ook bijna trouwen en zij heeft mijn kleding uitgekozen het is een kort wit coctailjurkje.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ow dus als er niemand op jouw bruiloft komt interesseert jou dat niet;);) hahaha:Dde gasten maken wel jou dag hoor door hun aanwezigheid:p

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Beetje zwart-wit niet?
    Mensen die het niet op kunnen brengen om zich voor 1 dag aan te passen hoef ik inderdaad niet op mijn huwelijksdag.

Maar op dit soort gezeik niet te hebben, hebben wij dus afgezien van een dress code. (maar je moet doen wat jij wilt op jou dag, je trouwt tenslotte maar 1x, uhuh!)

Wij hebben wel door laten schemeren dat wij het niet op prijs stellen als er iemand in spijkerbroek komt.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je kan mensen die altijd in een spijkerbroek lopen toch niet verplichten om een speciale broek te kopen.. niet iedereen heeft daar geld voor hoor. en daarna hangt ie in de kast. zou dat niet op mn geweten willen hebben.

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb ook iets het is onze dag. Wevragen niets absurds aan onze gasten. Enkel de suite heeft 2 dingen waar ze zich aan moet houden : mannen:pak vrouwen : kort en dat is het! Nuja we komen er wel uit. Ik wil gewoon graag dat ze voor het officiele gedeelte in het kort is (ze is m'n getuige) het lijkt me gewoon leuk om 1 samenhangend geheel te hebben. Van mijn part doet ze voor het avondfeest een lange jurk aan,dat maakt me niets.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind het een rare regel. Ik zou nooit zoiets opleggen.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hmmmm ten eerste vind ik het heel raar om mensen op te leggen dat ze persé een korte jurk aan moeten. Kan mij er echt niks bij voorstellen. Aan de andere kant vind ik het van je zus niet netjes om plotseling te zeggen dat ze niet meer in het kort wilt, terwijl ze eerst zei dat ze dat wel zou doen. Ik zou dat zeker voor mijn zus over hebben .

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, helemaal als ze getuige is!

Tja...ik hoef nou eenmaal geen spijkerbroek op mijn foto's. Dat vind ik niet passen en niet mooi. Ook als iemand in het wit zou komen, zou ik dat zeer ongepast vinden.

13. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij wilden die stress niet en daarom hebben wij ieder als zichzelf laten komen..toen wij vorig jaar trouwden..Iedereen mocht zelf weten wat ie aan trok, een liep in spijkerbroek en shirtje, ander in zwarte broek en zwart shirtje...de trouwfoto's zijn geweldig geworden en het was een superleuke dag!

Persoonlijk, maar dat zeg ik, persoonlijk zou ik t niks vinden als iedereen in pak zou komen...mijn broer is heeeleeemaaaal geen type voor een pak..en dan eisen dat ie in pak komt, nee kan ik die jongen niet aan doen..

Mja zeg ik, eigen mening...

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben niet van de dresscode, helemaal niet zelfs! Maar oké, nou zou ik met de code 'netjes' of 'kleur' misschien nog kunnen leven maar iemand verplichten in 'kort' te gaan nee...sommige voelen zich daar echt niet prettig in en laten we eerlijk zijn sommige wil je niet eens in 'kort' zien :D ....maar in dit geval is het al vroegtijdig besproken begrijp ik en tja, wie A zegt moet dan ook B zeggen.

Bij ons was het ook een mengelmoes van spijkerbroeken, pakken, rokken, broeken...heb me aan niemand gestoord en iedereen voelde zich prettig omdat ze als zichzelf mochten komen en dat is me ook heel wat waard.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit dus..... :)

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Het is eigenlijk wel grappig om te lezen dat dit in Nederland helemaal niet de gewoonte is. Wanneer hier iemand trouwt en je moet in de suite lopen wordt altijd gevraagd wat de de dress is. Bij de één is dat lang bij de andere is dit kort. Maar blijkbaar wordt dit in Nederland dus niet echt zo gedaan. Ik kan mij begrijpen dat sommige dat opleggen niets vinden. Nu is het wel zo dat alles op voorhand besproken is (met alle mensen van de suite) dus iedereen wist op voorhand dat het dus kort was en iedereen ging dus ook akkoord. Ik voel mij gewoon voor paal gezet door mijn zus.

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Owww nee, wij hebben geen dresscode aangehouden. Wat vreselijk! Laat iedereen gewoon lekker zichzelf zijn! Heb daar ook nog niet eens bij stil gestaan! Ik heb van alles gezien.. Jurkjes, rokjes, spijkerbroeken..zelfs nike schoenen! Haha! Boeien! Onze bruiloft was lekker informeel! Maar goed, zo zijn wij zelf ook! Waarom zou je voor 1 dag iedereen even willen veranderen??

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het hangt er een beetje van af denk ik....mijn broer en szus wonen in maastricht en die vinden het wel normaal dat je een dresscode hebt.

Je hebt natuurlijk wel bepaade etiquetten waar je je aan moet/kunt houden, maar dat hangt ook van je persoon af.

Ik ben op offciele gelegenheden wel van de etquetten en daarom vind ik het ook gepast dat mijn gasten zich daar ook aan houden.

Dus geen spijkerbroek en niet in het wit/zwart.

19. Purk

Purk Niet meer actief

In nl heb je wel degelijk dress codes, maar dat is niet kort of lang, maar smart casual, tenue de ville, cocktail, gala etc. Ik zou het helemaal geen probleem vinden als iemand zich hier niet aan hield, maar ik ben jij niet en ik trouw niet. Jammer dat je zus zo stug is, maar is het echt zo erg als zij de jurk lang draagt?

20. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Veel mensen geven nu als reactie dat een dresscode hun ding niet is, maar dat wilde ts toch niet weten?

Ik vind eigenlijk dat als de zus van de bruid, zijnde ook de getuige en al akkoord met de dresscode, juist zij de dresscode overboord kiept, dat dat niet zo netjes is (om het zacht uit te drukken)
    Ik begreep uit de post van ts dat het dragen van kort normaal gesproken ook geen probleem is.

Hoeveel energie je er nu in wil steken om je zus toch in het kort te laten gaan is natuurlijk heel persoonlijk.
    Zelf zou ik er geen oorlog om ontketenen, maar ik zou wel laten weten dat ik wel wat teleurgesteld in haar ben.

Deel Deze Pagina