Bang dat ik geen tweede kan krijgen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden,

wij zijn sinds Alyna ongeveer een half jaar is bezig voor een tweede kindje.

Toen ik nog puber was, was m'n cyclus onregematig, en m'n menstruatie heel heftig.Heel vaak was het 2 weken bloed, 2 weken niks.

Ik lijk een beetje hetzelfde pad te volgen als m'n moeder...zij had ook altijd heel heftige menstuaties enzo...vorig jaar heeft ze haar baarmoeder eruit laten halen omdat ze cystes had die bleven terugkomen enzovoort...:(

Mijn cyclus is sinds m'n 18e veranderd, sinds ik gestopt ben met de pil.(niet zo lang geslikt, wel vantevoren prikpil gehad)
    Het is nog altijd onregelmatig, met heel heftige menstruaties maar vooral laaaaaaaaang.
    M'n pa en ma hebben heel lang 'geoefend' voor ze mij kregen.(liepen bij een gyn)Wij hebben ook twee jaar gewacht voor ik zwanger was van Alyna.(uiteindelijk dmv ovulatietests zwanger geworden)

En nu...
    Zie mijn onderschrift.:(
    Mijn cyclussen zijn wéér onregelmatig, lang, met enorm heftige menstruaties.(lees: super tampon zit binnen 2 uur vol en stolsels ter grootte van pingpongballen)Raarlijk genoeg heb ik niet echt veel buikpijn meer, zoals vroeger, toen lag ik echt krom.Ben ik wel blij mee.Maar ik had zoooo gehoopt dat er iets veranderd zou zijn na m'n zwangerschap.
    Ik ben zo bang dat het me zoals m'n moeder vergaat, dat mij ook geen tweede kindje gegund is en ook allemaal cystes krijg enzo...(mijn tante heeft 5 kids, maar ook een hysterectomie ondergaan voor hetzelfde probleem)
    (er is momenteel niks vreemds aan m'n baarmoeder te zien trouwens)

Nou sorry, lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.
    M'n vriend is ook niet superjong meer en ben gewoon zo bang dat ik niet meer zwanger zal worden...:(

(sorry voor de meiden in de mmm en meiden met ellenlange cyclussen en die geen kindjes hebben enzovoort, weet dat ik niet echt mag klagen, maar wou even spuien...)

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Kan je gyn er niet iets voor geven? Jullie zijn dan misschien pas een half jaar bezig, maar het is schijnbaar toch een familie kwaal zo te lezen. Erg vervelend als je cyclus zo schommeld en dan ook nog eens zo lang vloeien!

Liefs Cyntje78

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom zou je hier niet over mogen klagen? Ik kan me je angst best voorstellen. Als je grootste wens is om mama te worden van 2 of misschien wel meer kids, dan lijkt me dat gezien je voorgeschiedenis en die van je familie, ook iets om onzeker en angstig van te worden.

Bij mijn schoonzusje was pap 3b geconstateerd en het was heel lang onzeker of ze nog wel zwanger mocht raken (heeft 1 meid), maar hoorde van heel veel: ach je mag niet klagen, je hebt er toch al 1? Tja, zo'n opmerking helpt niet veel hoor.

Ik kan je verder geen adviezen geven, wou alleen maar even komen zeggen dat ik vind dat je je niet bezwaard moet voelen om de angst die je hebt.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Cyntje,

Bedankt voor je reactie!

Er schijnt wel een soort pilletje te zijn dat je cyclus regelt...normaal hoort het de vruchtbaarheid niet de beïnvloeden maar m'n gyn zegt dat dat vaak wel het geval is dus wachten we nog maar even af...
    Echte dingen zoals Clomid enzo 'krijg' ik niet omdat ik wel een eisprong heb...
    (Dit was tenminste zo voor ik zwanger was, toen was het hetzelfde)

Ik wil wel als we een jaar bezig zijn weer naar de ha om te vragen of er nog andere opties zijn.(das alweer binnenkort, Alyna is bijna 1,5.Heb dus in een jaar eigenlijk maar 9 cyclussen gehad...)

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel, dat vind ik echt heel lief van je!
    En wat erg voor je schoonzusje, kan niet geloven dat mensen het lef hebben om zoiets te zeggen, wat een idioten!:x

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik was en ben ook altijd erg onregelmatig en heftig ongesteld en ook erg lange cyclussen van 40/50 dagen en ik ben 10 maanden geleden bevallen van ons 3e kindje.

Probeer je neit te ongerust te maken, als er niks bij je baarmoeder te zien is zal het (nog) wel goed zijn! Heel veel succes en jullie tweede wonder komt vast vanzelf!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel buikje Essie!

Het is wel geruststellend een reactie te krijgen van iemand die ongeveer hetzelfde heeft. :)

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Spreek in elk geval je ansgten uit naar de gyn of een verpleegkundige daar. Het is heel naar die angsten te hebben lijkt me. Heel veel sterkte, en ik hoop dat alles gewoon lekker mag gaan en jullie nu toch snel zwanger mogen wezen van nummer2.

Ja sommige mensen maken de meest rare opmerkingen

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel, ga ik zeker doen!!

En ja de opmerkingen van sommigen 'je hebt er toch al één?' 'komt wel goed als je er niet te veel bij stilstaat' 'ik wou dat ik zo weinig ongesteld werd!'

Ene oor in, andere uit.(probeer ik dan ;))

Deel Deze Pagina