Facelift ondergaan terwijl ik sliep

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik schrok me wild na een nacht onrustig te hebben geslapen. Het jeukte in mijn gezicht,hals en handen/polsen. Ik keek in de spiegel (oké, kon maar half zien) en m'n gezicht, vooral aan 1 oog helemaal opgezwollen :$ ik denk dat het door de 2 componentenlijm komt waar ik gisteren mee gewerkt heb. Dit is wat op m'n hand gekomen nl. Weet niet waar ik het zoeken moet met de jeuk. Heb de ha gebeld vandaag (moest toch pillen bestellen) en het voorgelegd. Als het morgen niet is opgeknapt, adviseerde ze dat ik even langs ga.

Wie heeft er ervaring met een allergische reactie?

Ik heb er al veel vaker mee gewerkt, nooit geen last bij in contact komen.. En nu ineens wel?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat kan zich opbouwen, contactallergie heet dat. Mijn man en mijn zus hebben dat ook allebei met latex (ivm latexhandschoenen op het werk).

3. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik haalde me allerlei vreemde scenario's in m'n hoofd toen ik de titel van je topic zag... En dan valt je verhaal reuze mee..

Maar ff serieus nu, dit is natuurlijk echt niet fijn!
    Is het nu een beetje weggetrokken?

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat kan, ik heb het een keer gehad met textiellijm. Dat was op mijn vingertop gekomen en dat heeft dagen onwijs gebrand en zeer gedaan terwijl ik normaal helemaal nergens last van heb.

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat umm85 zegt, het bouwt zich lamgzaam op. Probeer die lijm te vermijden als je zeker weet dat dat het is. Bij mij begon het met wat jeuk en zwellingen, maar werd van kwaad tot erger. Bij de inwendige echo met 5 weken zwangerschap was ik zo nerveus dat ik vergeten was te vertellen dat ik een latex allergie had. Gelukkig was het in het ziekenhuis en kon ik direct opgenomen worden en kon ik beademd worden.

Ik hoop voor je dat het snel minder wordt en houd het goed in de gaten. Douchen kan helpen tegen de jeuk trouwens....

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nu ik er goed over nadenk.. 2 weken geleden ook mee gewerkt en toen had ik wat jeuk bij mijn onderkaak en lippen. Ik heb daar helemaal niet meer bij nagedacht.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Inderdaad kan het heel erg worden, zou er echt mee oppassen.

8. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Jeuk is natuurlijk iets wat vaak voorkomt. Ik zou daar ook niet bij stilstaan, niet gek dus dat je t spul opnieuw hebt gebruikt

9. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Je kunt Zytrec halen bij een dienstapotheek.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De zwelling is wel wat afgenomen, ik heb er ook niet mee gewerkt vandaag. Maar het jeukt nog wel erg. Als het zo blijft ga ik wel even langs de ha hoor. Heb nog wel mentholgel liggen, zou dat kunnen?

11. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er niks opsmeren, huid rust geven en even doorbijten, maar das persoonlijk. Ben bang dat de HA weinig voor je kan doen. Tis al te laat voor anti allergie spul.

Is het vandaag al beter?

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Te laat voor anti allergie is het niet. Ik slik dan een antihystamine pilletje. Bijvoorbeeld loratidine (spel het vast verkeerd).

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb een keer een reactie gehad op shampoo. Werd echt gek van de jeuk. Heb toen aerius tabletjes gekregen van de ha en een speciale zalf tegen de jeuk.
    zou toch ff naar de ha gaan ermee.

sterkte.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo, bij de ha geweest. Eczeemzalfje mee gekregen. Ze zag beschadiginkjes in mijn oog, dus oogzalf en een ooglapje opgekregen.

Deel Deze Pagina