weet even niet of ik het goede topic heb maar ik heb even een vraagje over de ontlasting van mijn dochtertje. Mijn dochter heeft een week na haar geboorte in het zh gelegen. Daar zeiden ze dat het ook normaal was als je kindje maar 1x per week een poepluier heeft. Dan hoef je je niet zorgen te maken dat het weinig lijkt. Maar nu sinds 2 a 3 dagen peot ze sowieso elke dag en soms ook meerdere keren op een dag. Niet hele luiers vol hoor, maar een beetje per keer. Maar is dat niet teveel? Omdat 1x per week ook voldoende was? of maakt het niet uit?
Hoi! Volgens mij is het juist normaal als ze meerdere keren per dag poepen en gaan ze later juist pas 1x per dag poepen. Zo werd het ons verteld en er werd wel bij verteld dat het "geen kwaad kan als ie maar 1x per dag poept". Misschien bedoelden ze dat bij jou ook wel op die manier? Het is heel normaal hoor, je hoeft je er geen zorgen over te maken. De mijne is nu 10 weken oud en heeft soms eens een dag dat ie maar 1x per dag poept, maar meestal ligt het zo rond 3x per dag. Hmmm, sorry, ik zie nu pas dat er staat "1x per week". Dat lijkt me wel erg weinig, bij ons had ze t over 1x per dag en poepen doet ie ook wel echt meerdere keren per dag... Ben nu ook wel benieuwd naar de andere antwoorden, of er echt baby's zijn die maar 1x per week poepen. Maar geen zorgen maken over meerdere keren per dag, dat is normaal Groetjes Priscilla.
hahaha dat is wel een verschil ja. ze zeiden een keer per week vandaar dat ik me dan afvroeg of ze niet tevee poepte maar het klinkt erg aannemelijk wat ze tegen jou hebben gezegd. ik vond 1x per week ook nogal weinig maar ja ik heb er geen verstand van en ging ervaniuit dat zij dat wel hebben hahaha. maar misschien bedoelden ze ook wel 1x perdag en hebben ze zich vergist.
Hahaha ja ik mag het hopen, je moet er toch niet aan denken maar 1x per week te poepen! Jaycen zit nu verstopt sinds gister, hij bleef gister maar huilen en ik maar afvragen waar het van kwam. Op een gegeven moment met verschonen zat er een keutel in zn luier Daarna op gelet en hij kon dus niet poepen, vandaag ook al niet, dus net hebben we m "gelaxeerd" met de thermometer Gelukkig hielp het wel, maar het kwam eruit als een lading klei wat je door zo'n playdoh apparaat perst Ik zal dus blij zijn als ik weer 3x per dag poepluiers mag verschonen
Vanaf 4 weken krijgen kindjes meestal hun eigen 'poepritme' en alles is prima zolang ze er maar geen last van hebben.
als je borstvoeding geeft is het helemaal niet raar als je kindje maar 1 keer per week (en ik vergis me hier niet) poept. Dus misschien dat ze dat bedoelden in het ziekenhuis. Maar ook met borstvoeding kan je kindje meerdere keren per dag poepen is ook helemaal niet raar. Het is dus een beetje lastig om een richtlijn te geven hoe vaak ze moeten poepen per dag of week. Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog je huisarts of eventueel je verloskundige nog vragen om er even naar te kijken.
@prissie oh wat sneu voor hem. Maar gelukkig kwam je erachter waarom hij zoveel huilde. @yjc. Oke het kan dus wel. Maar gelukkig is het dus normaal wat mijn dochter doet. Een opluchting weer!
Nou, weten we dat ook weer... Ik wist echt niet dat 1x per week ook normaal was, zo leren we iedere dag weer wat nieuws
Bij BV kan 1x per week ontlasting op den duur vorkomen. Maar niet in de eerste weken, dat is echt pas na een week of 5 volgens mij. In de eerste weken poepen ze vaak meerdere keren per dag.
In het ziekenhuis vertelde me ze dat een baby minstens om de 2 a 3 dagen een poepluier met hebben met fles voeding ivm afvalstoffen,, Liam had een poepluier om de 1.5 week vandaar dat hij op een gegeven moment bijna niet meer bewoog omdat het pijn deed,, nou krijgt hij al 2 maand 2 theelepels maiskiemolie per dag zodat hij elke dag of om de dag een poepluier heeft,, Owjah Liam was 2 maand toen hij in het ziekenhuis lag,, Liefsz
Ja het is een goede oplossing maar jah had toch liever gehad dat hij zonder kon en dan kan hij op dit moment nog niet,, Liefsz