KERKRADE - De moederaap die dagenlang met haar dode pasgeboren babyaapje in haar armen rondliep in Gaiapark in Kerkrade, heeft het aapje dinsdagavond losgelaten. Dierenverzorgers hebben het dode babyaapje daarop weggehaald, liet het Gaiapark weten. De kuif-mangabey bracht op 18 december een gezond jong ter wereld. Vijf dagen later stierf het aapje, maar de moeder liet het babyaapje sindsdien niet meer los. Dat maakt deel uit van het rouwproces van de kuif-mangabey's. Na de jaarwisseling had de moeder het beestje al enkele malen weggelegd, maar dinsdagavond deed ze er definitief afstand van. De verzorger mocht het dode diertje weghalen in ruil voor een walnoot, aldus een woordvoerster van het Gaiapark. bron: nu.nl
mooi om te zien hoe dieren ook rustig afscheid moeten nemen van hun overleden jong. Vooral dit stukje vond ik ontroerend.. Na de jaarwisseling had de moeder het beestje al enkele malen weggelegd, maar dinsdagavond deed ze er definitief afstand van. De verzorger mocht het dode diertje weghalen in ruil voor een walnoot, aldus een woordvoerster van het Gaiapark. ow..
ik hoord emijn moeder er al over die komt daar wel elke dag om te wandelen ze woont ook in kekrade ik vindt het wel heel sneu maar idd dat stukje vindt ik dan ook wel weer heel lief