Na een mogelijk anovulatoire cyclus ( zie kaartje van mei) waarbij ik een ovulatie vermoedde op cd 23 en ik het eerste bloed spotte na een voor mij redelijk normale in mij LF zet de menstruatie niet echt door: hij is en blijft echt superlicht. Ik kan eigenlijk net zo goed een inlegkruisje nemen en dan nog wordt dat amper vies, op een klein vlekje na. Dit past natuurlijk wel in het beeld van aan anovulaire cyclus, niet? Vraag me nu alleen af hoe ik dat het beste chart: het is af en toe wel een flinke veeg rood met afvegeb, maar soms ook bruin of bijna niets en het is al(le) 4 dagen zo. Niets wat lijkt op mijn normale ongi. Dus noteer ik het als (L) lichte menstruatie op FF of valt dit onder spotting??
echt bloed.. maar moet wel zeggen dat bij mij wel gelijk dan ook het hek van de dam is. Maar de dagen ervoor als is het meer bruinig en zie ik dat als spotting.. snap je het nog"??
Ik volg je hoor! Ik zit alleen te dubben hoe het mijne dan is te categoriseren. Een veeg rood, gevolgd door bruin, dan weer bijna niets dan weer een veeg rood....En dat dan al 4 dagen lang. Nu is voor mij spotting een klein veegje of slijm met een draad bloed of bruin erin. De dag voor dit begon had ik beige/bruine creamy afscheiding, dat heb ik geteld als spotting.
Ik denk dat ik het ook als menstruatie zou tellen. Misschien erg weinig baarmoederslijmvliesopbouw gehad waardoor nu erg lichte menstruatie?? Ik heb een keer een menstruatie van maar 2 dagen gehad die ook nog eens heel erg weinig was (L). Het komt wel eens voor maar is wel verwarrend.
Okee...dat is duidelijk. Ik ben alleen super ongerust over wat er nu gaat gebeuren. Of mijn lichaam nu wél weer een gewone cyclus krijgt. Ik heb nog maar beperkt de tijd om zwanger te raken en als ik nu blijf hangen in een hormonale disbalans, dan schiet dat niet op.
FF scoort een ongi als je er echt iets voor nodig hebt. In jouw geval heb je soms L (licht) en soms spotting. Of alleen spotting. Tel spotting als je verband eigenlijk 'verspilling' vindt, ook al gebruik je het wel voor de zekerheid. Erg vervelend voor je Hellen al die onzekerheid, zeker in jouw geval.
Hmm, erg lastig is dit omdat je verteld beperkt de tijd hebben. Wanneer je het helemaal niet vertrouwd misschien even naar de ha. Normaal zou ik na 1 cyclus nog even rustig afwachten, echter wanneer de tijd gaat dringen miss even wat eerder aan de bel trekken? Zou zonde zijn wanneer er weer een maand zo gaat verlopen. Ik hoop ook dat je lijf het nu weer oppakt!