Hoi! Hier een jarenlange charter bij FF ( met een schaduwkaart op TCOYF). Deze maand heb ik nog geen eisprong waargenomen, althans: geen tempstijging na wél duidelijke andere tekenen van naderend ei, inclusief positieve ovutest. Nu heb ik dus al enkele dagen (tmi!)echt een nat kruis. Maar de afscheiding is niet waterig zoals ik hem wel vaker heb rondom mijn ei, maar melkwit en waterig en zelfs nog redelijk rekbaar. De kleur lijkt op creamy, de textuur is echt heel vloeibaar zoals watery. Het lijkt dus een soort tussenvorm. Hoe zou jij die nu charten op FF? En daarnaast nog de vraag of er mensen zijn die wel eens eerder in een cyclus een ei oversloegen en er later die in diezelfde cyclus alsnog eentje kregen. Ging dat zoals je dat normaal ook waarneemt, met gewoon weer alle tekenen en een ovutest erbij? Of ging dat toen heel anders?
Lastig, ik weet het ook niet altijd goed te plaatsen. Ik denk dat ik voor Eigenlijk alleen de kleur is dus niet helder en een positieve ovu-test... ik denk dat ik watery zou invullen. Andere vraag geen ervaring mee.
@Hellen, ik zou deze afscheiding als creamy noteren, maar dan wel bij aantekeningen even zetten dat het wit en iets rekbaar was, want vruchtbare afscheiding is niet echt wit Als ik naar je kaartje kijk dan denk ik dat je eisprong op cd23 is geweest (het kan wel eens zijn dat je temp na ei niet echt stijgt) waarschijnlijk zet FF het kruis niet op die dag, doordat de 3 temps voor ei hoger zijn dan die van je ovulatiedag zelf (als je die op discarded zet, verspringt het kruis dan niet? Jij hebt een vip-abonnement, toch? dan zou je ook nog bij ovulation detector de optie researche kunnen kiezen (ff zoekt dan of er een eisprong is geweest) ik denk van wel
Nou..inmiddels heb ik vandaag licht bleodverlies, wat zou passen bij mijn gebruikelijke LF van tussen de 12 en 14 dagen. Dus ik denk meer en meer dat mijn ei inderdaad de 23e was.
@Hellen obv je temp zou ik denken dat er geen ei geweest is. Bij je andere kaartjes is een duidelijke verhoging te zien, maar afgelopen keer helemaal niet. Of is er een verklaring voor de lage temps?
Nee ik heb er geen verklaring voor Bouwjaar. Maar wat wél weer gek is: mijn menstruatie is echt superlicht. Ik kan eigenlijk net zo goed een inlegkruisje nemen en dan nog wordt dat amper vies. Dit past natuurlijk wel in het beeld van aan anovulaire cyclus, niet? Vraag me nu alleen af hoe ik dat het beste chart: het is af en toe wel een flinke veeg rood, maar soms ook bruin en al 4 dagen zo. Niets wat lijkt op mijn normale ongi. Dus noteer ik het als (L) lichte menstruatie op FF of valt dit onder spotting??