Ongebruikt invalidentoilet geschikte kolfruimte?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SushiLover123, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Op mijn werk had ik bij mijn zoontje een kamer ter beschikking waar normaal spreekuur in werd gehouden. Nu zit deze vol op de maandag. Als ik straks weer aan het werk ga en er is nog geen oplossing gevonden mag ik van mijn werkgever naar huis om te kolven of naar het kdv om mijn dochtertje live te voeden. Is beide ongeveer 20-25 minuten rijden met de auto (ligt eraan of de brug open staat), de reistijd is dan ook voor mijn werkgever en gaat niet van de kolftijd af. Misschien is dat een optie voor je? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op het (invaliden)toilet te gaan zitten kolven!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit dus ook voor mij, en mijn elektrische dubbelzijdige kolf kan ook op batterijen, dus heb ik niet eens een stopcontact nodig.

Als het toilet nooit gebruikt is voldoet het eigenlijk wel aan alle eisen die gesteld worden, behalve een stopcontact en koelkast.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sta je in je eentje op een groep dan? :(

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is zeker drie kwartier rijden, als er geen file is. Dat zou voor 2x kolven drie uur reistijd per dag zijn. Als ik dat zou mogen, zou ik trouwens eerder naar het KDV rijden om live te voeden ;)

Maar ik kan misschien een vriend in Eindhoven vragen of ik bij hem thuis mag kolven. Da's minder ver rijden. Hij is er overdag toch niet.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons op het kdv is er altijd 1 leidster die het eerste uur (of half uur, weet ik niet precies) alleen opstart, en de leidster die later komt, staat dan 's middags een uur (of een half uur, weet ik ook niet precies ;)) alleen. 's Ochtends zijn nog niet alle kindjes er, en 's middags zijn er een aantal alweer weg :)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier moeten er altijd 2 leidsters aanwezig zijn, ook al is er nog maar 1 kindje aanwezig. Ik dacht dat dat algemeen was....

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, je staat het eerste of het laatste uur alleen. Dat is bij alle drie de kdv's waar ik gewerkt heb zo.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, in het pand wel. Maar je staat dan wel alleen op je groep.

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen verstand van kdv maar ik vind het persoonlijk geen goede zaakdat je met periodes alleen staat.
    Ik ben verpleegkundige en zie sommige zaken miss medisch en of wanneer je moet handelen en dan vind ik het niet verantwoord.
    Ik heb respect voor de mensen die daar werken, ze hebben denk ik veel verantwoording en vind ook dat er in acute gevallen goed gehandeld moet kunnen worden.

Sorry beetje off topic :p.

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik moet zeggen dat ik het soms ook erg pittig vind hoor! Maar het is wel "normaal". Vooral het laatste uur als de kinderen gewoon erg moe worden en alle ouders binnenkomen heb je ogen tekort. Je hebt echt een ontzettend grote verantwoordelijkheid, dat klopt. En nu weer on topic:)

11. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook nooit mijn brood smeren in een toilet, waarom dan wel het eten van mijn kleintje daar verwerken.

Mijn werkgever is ook niet meewerkend, doet precies net genoeg om kolven mogelijk te maken, maar niet even wat extra's. Jammer, hierdoor ben ik genoodzaakt om 1 kv per dag aan te bieden, omdat de productie niet voldoende is. Gelukkig lukt het nu zo, en kan ik het vast ook redden tot de 6mnd.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar dan kolf je toch na het eerste uur en voor het laatste?

13. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spreek met je baas af dat de toilet goed gereinigd wordt. Sluit de toilet af en neem lekker plaats op het voor jou speciaal neergezette bankje. Vraag evt. Ook nog om een klein tafeltje. Dan zou het voor mij een prima ruimte zijn. Ik zou wel de afspraak maken dat wanneer de toilet wel gebruikt gaat worden jij iets anders aangeboden krijgt.

Als het schoon wordt gemaakt zie ik er echt geen probleem in. Ik heb zelf op mijn werk een mooie kolfruimte. Koelkast, keukentje, stoelen en tafel. Deur kan op slot. Ik vind het er alleen niet altijd even schoon. Melk op de stoel, tafel en vloer.

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Je kind meenemen :) doet een van de leidsters van dochter ook, kind zit op andere groep, gaat prima

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gisteren even naar m'n werk geweest. Het invalidentoilet wordt momenteel gebruikt om schoonmaakspullen op te bergen (emmers, zwabbers, etc). Het is er fris en er is geen elektriciteit. De facility manager vond het ook geen ideale plek, maar ze is nog bezig met iets anders te regelen. Ik ben benieuwd. Ze zei wel, dat als ik dagelijks van de ruimte gebruik zou maken, hij ook dagelijks gereinigd zou worden.
    De deur kan van binnen uit op slot, maar niet van buiten. Klinkt stom, maar stel dat mensen de ruimte gaan gebruiken voor 'andere dingen', helemaal als er een bankje staat? Brrr... alleen de gedachte al...
    Ik vraag me ook af hoe het zit met legionella in de leiding, maar ik kan ook gewoon afwassen in de keuken.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik kolf om 11:00 uur en om 15:00 uur, maar dit gaat dus van mijn pauzetijd af omdat ik anders te lang van de groep weg ben.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja lastig... Krijg je die pauzes dan wel doorbetaald dan? Het is niet echt fair. Eigenlijk zou er voor de 'moeilijke' branches op landelijk niveau een oplossing gezocht moeten worden, zodat de vrouwen wel kunnen kolven, maar het geen probleem volgt voor collega's of de baas (wettelijk gezien).

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nee, pauzes zijn in eigen tijd. Het is inderdaad niet echt eerlijk, maar ik ga er niet moeilijk over doen. Ik heb even zonder werk gezeten en ik ben nu zo blij dat ik weer kan werken en alsnog mijn zoontje kan blijven voeden dat ik er veel voor over heb. Het is heel fijn dat je zoveel rechten hebt als voedende moeder, maar het is ook niet erg om zelf ook een klein beetje in te leveren...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is onwettelijk.

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011