Ongebruikt invalidentoilet geschikte kolfruimte?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SushiLover123, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat ze er misbruik van maken, om er maar onderuit te komen. De werkgevers dus. Helemaal als de werknemer dan ook nog meer pikt, omdat ze blij is überhaupt werk te hebben.

Maar ja, recht hebben is één ding. Je recht halen is een tweede. Je loopt het risico een verstoorde werkrelatie te krijgen met je werkgever en daar zit niemand op te wachten.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb op mijn werk ook in een badkamer met toilet gekolfd en dat werd allemaal wel gebruikt. Zat ik op een rieten stoeltje of klapstoeltje, omdat het -juist omdat het in gebruik was- niet mogelijk was om daar een betere stoel neer te zetten.
    Tja, ideaal is anders, maar ik vind niet dat je van iedere werkgever kunt verwachten om een superdeluxe kolfruimte in te richten: dat vind ik nogal afhankelijk van omstandigheden.
    Op kantoor en verder op elke locatie waar veel of regelmatig vrouwen werken die in de leeftijd van kinderen krijgen zitten, vind ik dat een werkgever er echt wel een behoorlijke mouw aan moet passen. Maar dan is een kolfruimte naar alle waarschijnlijkheid ook regelmatig in gebruik.
    In mijn situatie ging het om een woongroep waar ik de enige betaalde kracht was die daar rondliep. En dat was op 3 locaties. Dan ga ik niet van mijn werkgever verwachten dat die op al die 3 locaties een aparte kolfruimte gaat inrichten, als er een plek ik waar ik ongestoord kan kolven.

Beetje geven en nemen dus en in alle redelijkheid zien dat je met elkaar tot een oplossing komt die jou de mogelijkheid geeft om je recht op kolven te gebruiken... :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gezien het wettelijk verplicht is, vind ik WEL dat je dat van de werkgever kunt verwachten. Nou oké, niet superdelux, maar wel een ruimte, die voldoet aan de eisen. Een toilet dat gewoon als toilet wordt gebruikt, voldoet NIET aan de wettelijke eisen.
    Snap ik, maar een kolfruimte kan ook gewoon een kantoortje of ander klein kamertje zijn. Zolang het maar af te sluiten is, geen inkijk heeft, en aan de andere voorwaarden voldoet. Of hij moet je in de gelegenheid stellen om naar huis te gaan, of naar je kindje. Dát lijkt me minder makkelijk te realiseren in jouw beroep.

Maar goed, daarom zei ik ook, dat er eigenlijk een belangenorganistie moet kijken naar een structurele oplossing voor dit soort situaties.

Ik werk trouwens gewoon op een kantoor...

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    [/QUOTE]
    Maar goed, daarom zei ik ook, dat er eigenlijk een belangenorganistie moet kijken naar een structurele oplossing voor dit soort situaties.

Ik werk trouwens gewoon op een kantoor...[/QUOTE]

Dat kan dus via Ruimte om te kolven
    Daar staat op hoe en wat en zij bieden ook hulp aan.

5. prettymum

prettymum Niet meer actief

Dan laat je toch je collega dat laatste half uur alleen met de groep? En als je een late dienst hebt kun je al helemaal niet een half uur eerder weg want wie zorgt er dan voor de kinderen? Een vervanger die slechts het laatste half uur er is kan immers ook geen overdracht doen over hoe de dag is geweest. Hoe zie je dat dan voor je in de kinderopvang?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kolf dan VOOR dat laatste half uur!

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja, maar dan laat je dus weer je collega alleen op de groep. Het blijft gewoon heel lastig! Ik ben het nu een maandje in mijn pauzes aan het doen en ik vind het prima zo. Als het een keer rustig is dan neem ik nog wat langer pauze, maar anders ga ik toch zo snel mogelijk weer terug.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan moet planning het anders inplannen. Het laatste half uur van de dag is trouwens toch geen tijd om te kolven? Ik weet niet op welke tijden de meesten kolven, maar ik kolf om 10 uur en om 14 uur. Zijn dat dat ook tijden, dat een leidster niet een half uurtje alleen op de groep kan staan?In je pauze staat je collega toch ook alleen?

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dat klopt. Maar het is echt super pittig als je alleen staat omdat je collega pauze heeft. Er zijn dan ook gewoon 14 peuters op mijn groep. Ik zou zelf ook niet blij zijn als ik twee keer een half uur langer alleen zou staan. Zelfs met zu'n tweeen heb je geen moment rust met 14 peuters, dus doe dat maar eens alleen!

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Weet je, het is maar tijdelijk dat kolven.
    Bij 9 maanden ben ik gestopt met kolven omdat dan je productie redelijk stabiel is.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zijn écht veel kinderen! Pfff... Volgens de wet mag het, maar ik ben blij dat ze op ons KDV niet met zoveel kids zitten op één groep, met maar 2 leidsters... :(

Ik begrijp je punt, hoor. Maar dan moeten ze toch iets anders verzinnen voor jouw situatie. Bij ons dit bijvoorbeeld de directie in hetzelfde pand. Dan moet die maar inspringen of zo.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is dan echt iets waar je leiinggevende iets aan moet doen.
    Het mag niet zo zijn dat jouw kind moet lijden onder het belang van je collega of andermans kinderen.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit dus! Vind het echt smerig!

Ik zou ook geen drup kolven met uitzicht op een wc-pot.

Jij werk toch in een mannenomgeving Xochi? Ik zou er echt werk van maken. Misschien je baas eens voorstellen om als het bankje er eenmaal staat zijn lunch daar te nuttigen? Eens kijken wat hij zegt.

Te vies en te troosteloos.

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Maar mijn kind lijdt er toch niet onder? Die krijgt gewoon zijn flesjes melk hoor.

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dat zijn er veel. Helaas zijn alle inkomsten ontzettend hard nodig want we kunnen net blijven bestaan nu met alle bezuinigingen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb inmiddels een andere ruimte geregeld gekregen. Kan nog niet op slot, maar ik kan de bank er voor zetten. En ik heb geen inkijk, maar er zit een waas over de glazen wand heen. Je kunt me wel zien zitten, maar je ziet niet waar ik mee bezig ben of zo. En het is gewoon een glazen wand, dus je hóórt het wel. En het is midden op de vloer, dus de helft vanhet personeel loopt er zo langs. Maar goed, daar kan ik me wel overheen zetten.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is dat het enige wat je kind nodig heeft? Ik denk dat de kinderen wel degelijk lijden onder een slechte sfeer en chagrijnige, overwerkte leidsters. Ik weet wel dat mijn humeur er onder zou lijden, als ik mijn collega's zo zou moeten laten hangen, of als ik zou moeten stoppen met kolven, omdat mijn baas niks voor me wil regelen. Of andersom, als ik met extra werkdruk zou komen te zitten, omdat mijn baas niks voor mij en mijn kolvende collega wil regelen.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Het ging om mijn eigen kind. Niet om de kinderen waar ik mee werk. Mijn eigen kind lijdt er niks onder als ik in mijn pauzes moet kolven. Ik ga zeker niet stoppen met kolven en ik ben ook niet chagrijnig of overwerkt:)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ok, misverstsndje.

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0