ieeeee sandana! wat leuk!!! Dus je man is er ook veel mee bezig! schattig haha. Nou hou me/ons maar op de hoogte als je wilt. Kan ik een beetje meegenieten is ook leuk. Is inderdaad leuk als ze weinig schelen. En ik hoor ook dat het juist minder zwaar is omdat ze dan veel samen gaan spelen, hoef jij je kind weer minder te vermaken.
ik wil ook... nu mn vriend nog... liefst wil ik na de zomer stoppen met de pil, maar om hem niet te erg te laten schrikken van mn wens heb ik gezegd dat ik volgend jaar voor de zomer wou beginnen... dan zeg maar deze tijd volgend jaar stoppen met de pil. er zit dan als alles mag lukken 2,5 jaar tussen de kindjes. Dat is al meer dan ik eigenlijk wou... ik wou voor anderhalf jaar gaan en toch zijn er nu ook momenten dat ik blij ben dat we er nu 1 hebben hoor... ben vant weekend ziek geweest, maar mevrouwtje deed lekker met me mee dus een dekentje op de bank zat er voor mij niet in... Laat staan dat ik er dan ook nog een van twee jaar oud bij had lopen...
Mannen moeten er langzaam aan wennen deerne. Mijn man wilde geen tweede toen over paar jaar tweede en nu wil hij ook begin volgend jaar beginnen! Misschien lukt het me hem te kneden na eind dit jaar beginnen. Dus beetje rusgigaan en dan vinden jullie vast een middenweg ( einde vh jaar...) hoop het voor je. Nu lekker genieten van wijntje sushi en filet american
Ik kreeg die kriebels ook toen mijn oudste 6 mnd was. Gelukkig vond mijn vriend dat nog veel te vroeg (en mijn verstand was het met hem eens Veel beter voor mijn lichaam, om nog even te wachten.). Uiteindelijk zijn wij ervoor gegaan toen hij 14 mnd was, en ik was meteen zwanger. Zo zijn we uitgekomen op een leeftijdsverschil van nog net geen 2 jaar. Ik heb de hele zwangerschap, en het eerste jaar daarna als zéér zwaar ervaren. En ik ben dus heel blij dat het niet nog sneller op elkaar zat. Voelde me eigenlijk naar allebei de kinderen tekort schieten, omdat ik mijn aandacht zo moest verdelen over twee van die hele kleintjes. Maar ik ben ook heel blij dat er niet langere tijd tussen zit, ze zijn zo aan elkaar gewaagd en groeien echt helemaal samen, met elkaar, op.
Ieeeeeeeeeeeeee! En we zijn officieel begonnen aan een tweede. We bleven erin hangen en ik zit in de vruchtbare fase dus ik zei, nu kan het nog! En toen maar gewoon gedaan... @ aimee83 Manlief heeft altijd al gezegd dat hij er kort tussen wilde laten... Na een maand of 2,5-3 zei hij dat hij toch nog wel even zou moeten slikken als ik zou willen. Dat hij daar dan echt even van moest bijkomen. Maar hij wil het echt aan mij overlaten, omdat ik al het werk moet verzetten, haha. Maar we zijn beide nu zo enthousiast, dus we zien gewoon waar het schip strand. Zou een bak zijn als ik weer meteen zwanger zou zijn Het was hier namelijk: 1e ronde - zwanger, maar miskraam. Toen de volgende ronde - zwanger en Naomi geboren. Nu weer 1e poging.... Maar ik ga er maar niet vanuit dat het geluk ons weer zo snel zal verblijden. Mijn lichaam geeft wel aan wanneer het kan @ deerne85 Er zijn zeker momenten waarop 1 kindje erg fijn is. Als je zelf erg ziek bent bijvoorbeeld kan 1 al een hele opgave zijn. Maar goed, we weten dat het zwaar kan zijn.
Ik heb nu baby van 6 weken en wil al een tweede ) Had rot bevalling van 36 uur, 4 ruggenprikken en een morgine verder keizersnede maar toch nu wil ik al tweede! Mag een jaar niet zwanger worden ivm keizersnede en dat vind ik erg jammer(
Waarom mag dat eigenlijk niet? Mijn gyn vertelde mij dat ik zwanger mocht worden wanneer ik wilde na de keizersnee.. En ik ben ook 3 maanden na mijn keizersnee weerzwanger geraakt. Mijn gyn zei gefeliciteerd, en mocht gewoon naar de vk..
Ik dacht dat me lichaam het aankon maar het viel best een beetje tegen. Daarintegen ben ik super blij dat mijn meiden maar 18 maanden verschillen in leeftijd.. Ook de verloskundige heeft gezegt dat er gewoon een bepaalde herstel periode is na de zwangerschap. Al lijkt het alsof je al na (bij wijze van) 2 maanden de oude bent bij sommige. Het duurt toch zeker een maand of 12 voordat je weer terug bent lichamelijk, hormonaal en geestelijk.
@ picollina Hier ook 35 uur... maar gelukkig zonder ks. @ chaii Meestal wordt er echt 9 maanden gezegd. Ik geloof ook dat het toch wat tegen kan vallen. Qua werken ben ik praktisch weer de oude. Maar qua blaasfucntie bijvoorbeeld is het het nog net niet... Herstel van binnen zie je verder niet hè.
Wat leuk meiden! Hier willen we ook graag, manlief misschien wel liever dan ik :O Maar soms ineens slaat de twijfel toe.. Nu is het eerst prioriteit dat manlief een baan vind en ik ben ook aan het zoeken..als dat allemaal in rustiger vaarwater is (hopelijk snel) dan misschien dan toch begin 2014 beginnen of eerder... Ik weet het niet soms
Na keizersnede 1 jaar wachten zijn nieuwe regels geloof ik omdat ze komen steed vaker tegen problemen tijdens 2e zwangerschap - vrucht nestelt zich op bm litteken omdat die litteken heeft tijd nodig om dunner en soepel te worden - litteken opengaan als mb groeit Maar als je natuurlijk zwanger ben gaat niemand baby weghalen of zo je wordt gewoon goed in de garen gehouden. Maar mijn arts zei dat ik moet echt condoms dan gebruiken als ik conceptie niet wil. Ik vroeg nog of ze bedoelt 1 jaar niet bevallen maar dat was echt 1 jaar niet zwanger worden... Ik zie het wel ik heb ook endometriose en na 6mnd na de bevalling wordt ik op echo ervoor gecontroleerd ook of cyste terug is. Ik geef geen bv en gebruik geen anticonceptie dus kans groot is dat endo snel terug is waardoor ik toch niet erg snel zwanger wordt. Maar ik wil wel al tweede lijkt mij leuk dat er weinig leeftijdsverschil zal zijn en waar een baby daar is de andere ook anders moet je steeds andere tijden en schools etc doen in de dag. Wel wat ik moelijk vind is dat we wonen in portiek dus we hebben geen tuin en 2 trappen. En we hebben nog hondje. Ik vind nu al lastig als ik ergens moet dan moet ik eerst hond baar beneden dan maxicosi of reiswieg met baby erin dan onderstel van de auto pakken- staat auto te ver dan eerst rij ik auto voor de deur eb parkeer ik dubbel. Dan dus als ik met auto ga iedereen erin doen en hetzelfde handeling als ik uitstap ergens familyfix is echt een uitvinder in dit geval! Korte wandeling in het bos bij huis met hondje doe ik in draagdoek. Maar goed als ik 2e krijg dan wordt het pittig
Spannend sandana! Jaloers Ik ga het proberen af te sluiten, een half jaar gaat zo voorbij hoop ik. Wij waren ook in ronde 1 al zwanger, en meteen goed gegaan. Hier waren we wel van geschrokken. Volgend jaar gaat mijn man voor een paar maanden naar het buitenland. Ik denk dat ik daarom 2 rondes voordat hij gaat probeer, anders duurt het weer erg lang! Hopelijk zijn we dan gewoon nog heel vruchtbaar en was het geen toevalstreffer de eerste keer. Gelukkig hier geen keizersnede gehad. Ik weet niet hoe het voelt maar ik zou dan toch wel ff willen wachten, lijkt me wel dat het moet herstellen. En inderdaad was ik lees, je kan je wel goed voelen maar van binnen zal nog niet alles hersteld zijn (bij wel maar ook geen keizersnede bij bevalling). Het is ook per persoon anders. Maar het lijkt me ook zoooo leuk zo weinig leeftijdsverschil! Een kleine 2 jaar lijkt me perfect.
Wij willen ook graag voor een tweede en net als bij jou kriebelt het hier ook ontzettend. Ik kijk wel uit naar de zwangerschap maar ik heb ook een goede ervaring, het zal gerust zwaarder zijn maar we zien wel. Ik vind een klein leeftijdsverschil ook leuk. Nu hopen dat het snel raak mag zijn!
Ik had al heel snel kriebels, ook al hadden wij een pittig eerste jaar. Met 11 maanden besloten het te proberen. Met 12 maanden helemaal met bv gestopt en toen hij 14 maanden was, was het raak! Straks een verschil van 22 maanden, lijkt me ideaal. Ik ben wel blij dag hij straks kan lopen als mijn buik begint te groeien, ik merk nu wel dat het tillen zwaar is.
Leuk allemaal zeg. Wij besluiten om echt te wachten tot madam 2 is. Lichamelijk en praktisch gezien beter voor ons, financieel zouden we t net redden. Gelukkig loopt ze al goed, nu nog zindelijk
Pffg neeee. Net weer gehad erover met man. Wil hij pas eind! volgend jaar !beginnen. Dat vind ik echt veel te laat!! Iemand hier toevallig ervaring mee hoe hiermee om te gaan. Ik heb het niet te zwaar gemaakt anders wil hij helemaal niet meer. Jij moet nu niet aan denken aan een tweede vindt het best zwaar en wil die slapeloze nachten niet snel opnieuw meemaken. Ik heb gezegd hoe ik erover denk. Hopelijk verandert hij nog van mening.
dat is balen Aimee83.. wie weet draait ie bij en zegt ie opeens eind dit jaar hihi geen idee.. hier word het pas over 2 a 3 jaar.. moet dus nog heeeeel lang me kriebels verbergen
Toch ook al de kriebels giraffe? Is het een praktische overweging van jullie of je man? Ik baal echt en hooooop dat hij bijdraait ( en dat dit iets typisch man is ofzo)
wij moeten eerst een grotere woning.. (huur) .. en dit gaat zowieso nog wel een jaar duren ben ik bang.. daarnaast wil ik graag ook een baan hebben zodat we het iets ruimer hebben. ik baal als een stekker maarja moet me er maar bij neerleggen..