ongeduldig, kent iemand dat gevoel?

Discussion in 'Zwangerschap' started by amberdroopy, Nov 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amberdroopy

Nov 2, 2007
    23
    0
    0
    Adm.medewerkster
    ik schaam me eigenlijk een beetje, ben 7 weekjes zwanger en krijg 20 november mijn eerste controle bij de vk en 26 november mijn eerste echo. nu ben ik zo ongeduldig en voor mijn gevoel duurt dat nog zoooo lang. het is ook een stukje onzekerheid want ik ben ook bang dat het hartje niet klopt of zo (dat heb ik nadat ik naar babyboom heb gekeken en iemand dus voor een echo moest met 8 weken en het hartje niet klopte dat programma kijk is dus nooit meer!). eigenlijk moet ik gewoon heel blij zijn dat ik zwanger ben en geduld hebben. blij ben ik ook, dolblij zelfs maar die ongeduldigheid van mij he..... om gek van te worden. :oops:

Edit: Topic verplaatst van Eerste Symptonen, naar Zwangerschap. Elvira

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik heb dat programma ook gezien. Was vorige week ook al zo'n stel wat geen kloppend hartje te zien kreeg. Ik kijk nu ook niet meer. :(
    Kan me je ongeduld heel goed voorstellen hoor. Ik zei laatst tegen mijn vriend dat ik wou dat er een kijkraampje in mijn buik zat, hihi. :)

3. amberdroopy

Nov 2, 2007
    23
    0
    0
    Adm.medewerkster
    haha ja dat zou helemaal makkelijk zijn he :D gewoon ff spieken of alles goed gaat met de kleine bambino en hoever het al is gegroeid...
    toen ik nog niet zwanger was vond ik het programma leuk, maar nu echt niet meer. nachtmerries kreeg ik ervan en das niet de bedoeling he...
    wanneer heb jij je eerste echo?

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik heb nog niet gebeld met de vk. Zit midden in een verhuizing naar een andere provincie en moet nog een nieuwe huisarts zoeken en een vk. Ik heb ermee dus nog even mee gewacht, anders heb je ineens weer een andere vk.
    Ik ga deze week bellen. Heb nu de meeste dozen uitgepakt...
    Alles kwam een beetje tegelijk :rolleyes:
    Zwangerschap was niet in de planning. Zag op de site van de vk dat je pas kon bellen met 8 tot 10 weken, dus ik ben lekker op tijd. :)
    Vind het best een beetje eng allemaal.

5. Nele

Nele Lid

Nov 11, 2007
    15
    0
    0
    Hallo ieder,
    ik ben ook ongeduldig maar niet om de zelfde reden :) , mijn vriend en ik zijn gestopt met de pil rond eind september. Geduld is niet echt mijn sterkste kant ;)

Veel succes op 20 november, lijkt me super spannend voor jullie !

6. Niet meer actief

Niet bang zijn hoor meiden, hoeft bij jullie echt niet zo te gaan.

Ik heb de echo gehad met 6 weken en 2 dagen, toen zagen we ook een kloppend hartje :D

Veel suc6 met de echo's girls!
    Niet bang zijn hoor, gewoon lekker genieten van jullie zwangerschap, stress is niet goed!

Liefs Xena

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi!

Ik herken de onzekerheid hoor. Ik ben nu 8 weken zwanger en krijg over ruim anderhalve week de eerste echo. Geen idee hoe ik die tijd doorkom... Intussen heb ik mezelf al helemaal tot de 10% gerekend waarbij het mis gaat. Ze zeggen dat het goed is dat er tegenwoordig ook aandacht is voor zwangerschappen die niet 'vanzelf' of 'goed' gaan, maar aan de andere kant heb ik gevoel dat je nu wel erg bang gemaakt wordt. Van alle kanten krijg je te horen dat je nucter moet zijn, dat er van alles mis kan gaan en natuurlijk worden die verhalen tegenwoordig ook gewoon verteld. Wat goed is, want in zo'n geval is het fijn om te weten dat je niet te enige bent... Maar het lijkt haast alsof je wel heel erg veel geluk moet hebben, wil het wel goed zijn.

Ik moet steeds huilen van dat programma, dus kan het misschien ook maar beter niet kijken...

Pff... is gedeelde ongeduld ook half? ;) Sterkte ermee in ieder geval!

8. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

Jul 10, 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Hoi Meiden!
    Heel herkenbaar hoor dat gevoel van ongeduld! Maar uiteindelijk vliegen op de een of andere manier toch de weken om en zien jullie vast hele mooie kindjes te zien. Ik had ook een echo met 8 w 4d en daar was heel weinig op te zien. Moest toen weer 4 weken wachten op de volgende echo. Ik dacht in het begin dat die weken niet door zou kunnen komen. Maar uiteindelijk waren ze vrij snel voorbij en zagen we vorige week een compleet kindje met alles erop en eraan! Dus komt goed meiden! Niet gaan stressen.... al lijkt dat makkelijker gezegd als gedaan. :-D

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Denk dat we dat allemaal herkennen :)

10. amberdroopy

Nov 2, 2007
    23
    0
    0
    Adm.medewerkster
    pff ben blij dat ik dit niet alleen heb, voelde me er echt een beetje lullig onder. oftewel opper miss ongeduld :(
    vandaag nog 2 weken wachten, dus wie weet gaan die weken wel heeel snel voorbij! bedankt voor de reacties en jullie ook veel succes met.. alles..

11. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Ik had dus ook naar babyboom gekeken... die desbetreffende aflevering dat die vrouw met ruim 8 weken een echo had en dat ze geen kloppend hartje konden vinden..... ik moest een week later voor de eerste echo.... drama drama dus... haha, ik kijk het ook nooit meer! Heb zo in de piepzak gezeten heel de week van, stel dat... en stel dit.... en misschien wel... misschien niet.... Gek werd ik ervan!
    Nu heb ik dus vorige week mn eerste echo gehad met 7 weken en 4 dagen, en daar zag ik dus mijn kleine mini mensje kindje zitten..... toen zei de gyneacoloog ook: "zo... nu gaan we eens een hartje zoeken...." Moest gelijk aan dat programma denken en dacht echt dat mijn eigen hart stilstond... Maar ja hoor... daar was ie dan... het kloppend hartje!
    Ik zag het op het beeldscherm en ja, dat was natuurlijk janken geblazen! Hihi, zo opgelucht en blij van geluk!
    Maar inderdaad,... babyboom kijk ik ook niet meer! :D

12. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Meiden ik kan één ding zeker stellen, de tijd vliegt! Voor je het weet, moet je al bijna bevallen hoor :rolleyes:

Maar helemaal begrijpelijk, in 't begin kroop voor mijn gevoel de tijd ook tergend langzaam voorbij...

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat ongeduld komt vast in allerlei varianten terug, gedurende de hele zwangerschap. Zal ik es even een schetsje maken (met een knipoog hoor)

Het eerste is ongeduld of je wel zwanger bent, kan ik al testen? Daarna bij de eerste echo, dan ben je even gerustgesteld (als alles goed is) en dan is het weer het ongeduld tot je de 12 weken gepasseerd bent, want dan is de meeste kans op miskramen weer voorbij.
    Daarna zit je weer vol ongeduld te wachten tot je iets voelt bewegen!
    Daarna de magische 26 weken, want dan is het kindje pas levensvatbaar... En dan weer de 34 weken, en daarna weer de drie weken die zullen uitmaken of je thuis of in het ziekenhuis moet bevallen.
    En dan tot slot, als je onverhoopt overloopt........

Je merkt het al: het hele traject is ongeduld, ongeduld, ongeduld 8)
    Het duurt gewoon echt zolang :)

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    oeps, twee keer was ook niet de bedoeling :oops:

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ken het gevoel hoor! Ik was 6 weken zwanger toen ik de vk belde voor een afspraak en ik mocht in de 11de week voor het eerst komen....

:confused: Dan pas! Het waren de langste weken van mijn leven.... :)

Em Zeema heeft gelijk.. Voor je het weet ben je een jaar verder en denk je... Vorig jaar om deze tijd was ik net zwanger...

16. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Haha, die ongeduldheid herken ik wel. Maar meiden, het gaat ook weer zo snel. Vorig jaar om deze tijd, liep ik net als jullie en nu zitten we gezellig met beeb. :D

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik mag over 2 weken weer voor een echo.
    En ook ik kan niet wachten, ik wil zooo graag dat hartje zien!
    Het zal er wel bij horen dus. ;)

18. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ik had precies hetzelfde hoor! ;)
    Vooral die 1e 12 weken waren echt 'killing'. Veel onzekerheid etc. Haha erg he!

Maar dat hebben we vast allemaal.
    Nu zit ik weer met smart te wachten op de 20wk echo. En daarna tot de 26 weken magische grens. . .etc etc! :)

Fijne zwangerschap in elk geval dames!

19. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0

Bestaat die kijkraampje maar, dan kan ik zien dat mijn eitje komt ... :(

Share This Page