ik heb een dochter van bijna 10 weken en ik geef bv maar opeens loopt mijn bv zo terug ook is ze afgelopen weeg niet bijgekomen in gewicht en ze is al vrij magertjes van zichzelf dus ik moest gaan bijvoeden omdat ze aan moest koemen ik geef haar dus af en toe een beetje kunstvoeding maar wel zo min mogelijk, ik leg haar heel vaak aan soms zitten we heerlijk een uur op de bank waaraan ze heerlijk bij me drinkt en zuigt als ze slaapt dan kolf ik af ongeveer ieder 1,5 uur en asl ze dan na de voeding niet genoeg heeft dan krijgt ze mijn afgeolfde melk maar ook dat is aan het einde van de dag op waardoor ik noodgedwongen een flesje moet geven, ik wil koste wat het kost mijn productei omhoog hebben maar ik moet bijna weer werken en ik maak me er erg druk over( niet bevordelijk natuurlijk) ik kolf ieder 1.5 uur ongeveer 25/30 cc daarna laat ik onze dochter ook vaak nog even drinken, maar er komt maar winig vooruitgang in. volgens het cb moet ze toch minimaal 100 gram per week aankomen en hier zat ze tot voor kort ook wel aan maar nu was ze dus 0 aangekomen zelfs iets afgevallen (maar wel met een andere weegschaal gewogen) nu heb ik contact gehad met een lactatiekundige (niet mijn vaste want die is 6 weken in afrika) en die had het over domperidon, ik de ha gebeld maar die had er nog nooit van gehoord dat dat zou werken omdat het een medicijn is voor misselijkheid. ze wou het me niet voorschrijven wie o wie weet wat ik nog meer kan doen? alvast bedankt!
Jep. Vraag bij de apotheek of het Kruidvat of zo om bijvoorbeeld Motilium of Gastrocure, dat is Domperidon.
domperidon is juist uitgevonden als ondersteuning van de borstvoeding op het moment dat het niet lekker loopt ... pas later kwamen ze er achter dat het ook heel goed tegen misselijkheid helpt Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Domperidon [1]
jeetje dat wist ik niet! mijn dochter moet binnekort waarschijnlijk met motilium starten ter ondersteuning van de losec vanwege een reflux. ik ga er vanmiddag even achteraan. (kunnen we samen gaan doen)
vind het overigens wel schandalig dat de huisarts zo weinig weet over bv en alles daar omheen ze had er werkelijk nog nooit van gehoord
Huh? Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar Motilium (Doperidon dus) is uitgevonden door Janssen Pharmeuticals als middel tegen misselijkheid en maagklachten en wordt over de hele wereld primair daarvoor voorgeschreven. Een bijwerking daarvan is dat het de melkproduktie verhoogt. Echter, in de bijsluiter staat ook dat er kleine hoeveelheden van in de moedermelk komen en niet gedurende lange tijd gebruikt mag worden. Ook BV.com adviseert het niet langer dan 3 tot 8 weken te gebruiken. TS, als je dus echt je produktie niet verder omhoog krijgt met hoe je het nu doet zou ik het gebruiken, maar ook Domperidon heeft een paar dagen nodig voor het effect krijgt, net als het vaker aanleggen dat je nu doet. Ik ben altijd een beetje huiverig om dan naar medicijnen te grijpen, dat is echt een laatste redmiddel, kijk maar in de bijsluiter. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Domperidon
Ik ga gewoon nog zo door tot na het weekend en maandag laat ik wegen mocht het allemaal niet baten dan toch maar eens naar de apotheek. Maar ben het wel met juul75 eens liever geen medicijnen.
Nee, dat klopt idd niet, dat het je productie kan verhogen is een bijwerking. Ik zou ook het eerst zo proberen, maar ben wel van mening dat bv met domperidon beter is dan kv. Maar verwacht geen wonderen ervan en bedenk goed dat het heel lastig is om weer af te bouwen.
Ik neem aan dat een kind met reflux het langer voorgeschreven krijgtmdan 3-8 weken. Het is beter als je het alleen maar kunt gebruiken om door een dip te komen, maar bij sommige vrouwen maakt het net het verschil tussen volledig kunnen voeden en een hongerig kind. De hoeveelheid die ze via melk binnenkrijgen valt in het niet bij de dosis die ze zelf krijgen voorgeschreven bij reflux.
Hè, hoe kom je daar nu bij? Heb je je eigen link wel gelezen? De bijwerking is een verhoogde melkproductie! Het is een middel tegen misselijkheid. Ik vind kunstvoeding geven en dan vragen om Domperidom om de productie te verhogen trouwens een slechte zaak. Stop eerst maar eens met de kunstvoeding denk ik dan.
Ik zou de kunstvoeding ergens heel diep weg stoppen en niet meer geven! Als ze nog honger heeft na de voeding, geef haar dan de 2e borst. Als ze daar mee klaar is weer de 1ste en blijf het zo afwisselen tot ze genoeg heeft. Daarmee stimuleer je de productie. Als je kv blijft geven is dat echt een recept voor afbouwen, ook al kolf je. Een kolf is namelijk lang niet zo effectief als je kindje! Hoe is haar groei tot nu toe geweest qua cijfers?