Hallo meiden.. Moet ff mijn verhaal/vragen kwijt.. Heb een depridag omdat ik er niks meer van snap Ik ben sinds juni 2013 gestopt met de diane pil, de eerste cyclus was zeer netjes (28 dagen) dus had natuurlijk goede hoop dat dat zo zou blijven.. helaas is dat niet het geval. Vanaf de 2e cyclus wisselt het tussen de 36 en en 56 dagen, waarbij de 56 wel een echt uitschieter was.. de laatste 3 cyclussen waren 36, 42 en 38 dagen.. 7 januari de eerste dag van de laatste menstruatie, en ong 14 dagen daarna met ovutesten gestart in de hoop dat ik wat meer duidelijkheid en daarmee ook rust in m'n hoofd zou krijgen.. Tot nu toe geen positieve ovutest gehad, gebruikte eerst de testen van 123 thuistesten, nu sinds eergister overgestapt op de testen van Action,, heb al die tijd wel een 2e streepje gehad, maar het streepje kwam qua kleur niet in de buurt van de controle streep.. vanmiddag nog weer een test gedaan en het streepje wordt steeds lichter.. Al met al geven de ovutesten dus echt niet meer duidelijkheid.. ben nu echt zo ontzettend onzeker Nu zag ik op internet dat het verstandig is om bij een cyclus van > 35 dagen contact op te nemen met de huisarts.. maar ben bang dat ik dan weggestuurd wordt omdat we dus nog maar een half jaar bezig zijn.. en wat zal de huisarts anders doen?? Heeft er iemand tips?? (Sorry voor het ontzettende verhaal)
heee ik denk dat je gewoon naar de huisarts moet gaan voor je eigen gemoedsrust . Je wordt er ook niet zwanger van als je je druk erover maakt. Heel veel sterkte en hou de moed erin want je bent pas 6 maanden bezig .
Begin augustus 2013 zat ik ook bij mijn huisarts. Van alles had ik mijzelf in mijn hoofd gehaald, want ja ik vond het veel te lang duren. Achteraf gezien was het belachelijk, maar iedere maand is er 1 te veel en 1 te lang... Diezelfde maand raakte ik zwanger, is helaas niet gelopen zoals het moest. Maar meid ga gewoon naar de huisarts, jij hebt echt een reden! Jouw cyclus schommelt enorm en zou dat dan ook als reden benoemen voor je bezoek aan hem/har. Als tweede zou ik mijn kinderwens benoemen. Mijn ovu-testen (1e ronde dat ik ze gebruik) gaven ook een licht streepje... Rond mijn eisprong bleven ze ook licht en ineens: een knaller! Blijf dus testen!
Ik heb een ronde ook vijftien testen gebruikt en uiteindelijk op dag 29 mn ei gehad...gewoon doortesten,waarschijnlijk doet de huisarts nu toch nog niks
ze zetten voor ontpillen ongeveer een jaar. ook met hele lange cyclussen kun je een eisprong hebben. ik heb pco maar toch zo nu en dan eisprongen. en mijn cyclus is ook tussen de 38 en 65 dagen. overigens werken ovulatietesten niet bij iedereen bij mij hebben ze het ook nooit gedaan.( heb nu een zoontje van 10 maanden. ik denk niet dat je huisarts op dit moment iets voor je kan betekenen. ik denk dat hij zou zeggen om het nog even de tijd te geven. en ik begrijp maar al te goed hoe frustrerend het is. je kan het natuurlijk wel altijd proberen maar verwacht er niet teveel van. probeer wel zo nu en dan gemeenschap te hebben. want echt waar met een lange cyclus kanje toch gewoon goede eisprongen hebben alleen wat later in je cyclus.
Het is zo dat als de duur tussen de menstruatie langer dan 35 dagen is de kans op een eisprong kleiner is. Wat misschien een goed idee is, is om een maand te tempen (elke ochtend zelfde tijdstip in bed temp. meten) om te kijken of je wel of geen eisprong kunt vinden. Als je die niet kunt vinden, heb je wel een extra argument voor een doorverwijzing. Er zullen denk ik veel huisartsen je nog niet direct doorsturen, en je nog een half jaar laten proberen. Echter is een verwijzing vragen zeker wel terecht, gezien m'n eerste zin. Als ik je ha was had je gevraagd een maand te tempen. Kwam daar niks uit of zou je dit niet willen, zou ik je wel doorsturen. Maar goed, ik ben jou ha niet.... Ik snap je ongerustheid. Ik heb hetzelfde gehad, zat wel 3 jaar tussen m'n menstruaties, maar nu zijn ze prachtig elke maand (euh, tot ik zwanger werd dan ). Op het moment dat ik voor de eerste keer zwanger wilde worden had ik dezelfde soort cyclussen als bij jou, direct een doorverwijzing gevraagd voor de gyn, maar was de eerste cyclus al gelijk spontaan zwanger geworden... Succes in elk geval!
Hmmm.. ik heb sinds 21 dec ook geen menstruatie meer gehad. Betekent dit dat ik ook contact op moet nemen met de ha? Ik heb op 18 dec de Mirena laten verwijderen, 21 dec 1 dag "ongesteld" geweest en sindsdien: niets meer... Zit nu ondertussen op dag 42 geloof ik?!
Over de lengte van je cyclussen zou ik me niet zo druk maken eigenlijk.. Mijn gemiddelde is 34 dagen maar heb er ook een van 55 gehad en mn huidige ronde gaat sowieso 38 of 39 worden, ik had namelijk vandaag op dag 25 een knaller van een ovulatietest.. Dus wil helemaal niet zeggen dat je geen eisprong krijgt. Misschien is ie gewoon wat later? Als ik jou was zou ik deze cyclus nog doortesten en als ie echt helemaal niet komt na je volgende menstruatie maar de dokter gaan..
Mijn standaart cyclus was al 36 dagen die werden alleen maar langer maar zolang je niet steeds over de 40 zit doet de dokter helemaal niks... Mijn schoonzusje moest vab ziekenhuis ovulatietesten gebruiken die heeft nooit een 2e streep gezien en is nu 6 maanden zwanger De dokter zal niks doen maar het is wel fijn je zorgen met hem te kunnen bespreken
Bedankt voor jullie reacties. Ben blij om te horen dat bij meer mensen de ovutesten niet werken.. dat is namelijk echt mijn gevoel.. of de eerste testen die ik gebruikt heb deugen niet.. vind het vreemd dat ik met de testen van de action ineens een veel duidelijker streepje heb, en die wordt nu weer lichter.. voor mijn gevoel heb ik m dus gemist.. (hebben wel geklust gelukkig!) Jullie reacties stellen me toch wat gerust.. ik wacht nu gewoon af wanneer mij ongi komt en zak me dan idd eens verdiepen in het tempen.. Nogmaals bedankt!