Hallo, Mijn zoontje is nu 8 weken oud en weegt 3650 gram. Hij is dysmatuur geboren, 2160 gr bij zw sch duur 36+4. Hij komt nu nog steeds voor 8 voedingen. Tot 2 dagen geleden dronk hij per voeding 70 tot 100 cc. Hij kwam net aan de minimale intake en kwam dan ook niet heel veel aan. Nu drinkt hij sinds twee dagen alle flesjes leeg. Ik bied hem 90+3 met een half schepje Nutriton aan. Hij doet een 15 min over de fles. hij krijgt dus op een dag 800 cc en krijgt dus meer dan de 150 cc per kg lichaamsgewicht. Kan dit veel kwaad? Hij moet natuurlijk een inhaalslag maken. Is er iets wat ik kan doen zodat hij 's nachts wat langer verzadigd is?
Hoi, Misschien kan je dit ook even met het cb overleggen (de hoeveelheid). Het drinktempo is prima. Krijgt je kindje een speciale soort flesvoeding? Er zijn flesvoedingen die zorgen voor meer verzadiging. De melk blijft dan wat langer in het maagje waardoor je kindje wat langer een vol gevoel heeft. Deze kun je ook alleen voor het slapen gaan geven. Groetjes Angelique