ongeduldig

Discussie in 'De bevalling' gestart door misty75, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jammer... :( (alhoewel het er nu misschien wel weer heel anders voor staat ;))

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Allemaal lekker geslapen? Hier een "normale" nacht gehad, helaas zonder gerommel.

Hoe zou het met Bolkje zijn???

Fijne dag vandaag!!!

3. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Goedemorgen!

Hier goed geslapen....laatste nachten steeds maar 1 keer eruit voor toilet en eerder moe 's avonds...dus slaap meer...lig overdag ook meer....
    maar rommelt nog steeds...gisteren ook weer harde buiken die soms erg vervelend zijn....rondje met de auto gaan rijden met ml, maar halverwege trok het in mijn rug na een harde buik en de hobbeltjes waren niet fijn...eenmaal thuis kwartier onder de warme douche en toen ging het weer...

zien wat vandaag weer brengt...rommelt genoeg maar zet nog niet door tot zover ;)

spannend he bij Bolkje...en Mienemuisje vandaag voor inleiding, dus misschien wel een mooi meisje in haar armen :D hoop dat alles goed zal gaan :)

iedereen een fijne dag vandaag!

4. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Nog geen baby's? Vind het zoo spannend!! Hier ook niks af en toe een krampje masr verder eigenlijk heel rustig dus ik verwacht er eigenlijk niks van.

Mienimuisje succes met de inleiding!

Nog even volouden meiden :)

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Succes mienemuisje!!!!

Hier regelmatig harde buiken, geen ongikrampen meer. Harde buiken zijn soms ook wel vervelend. Heb zelf sterk het gevoel dat Hey maandag gaat gebeuren :D

Ben benieuwd hoe lang het bij jou nog gaat duren misty. Wanneer moet je weer naar de vk? En gaan ze dan strippen?

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hier nu voor derde dag harde buiken die Ag en toe best vervelend zijn en doortrekken naar mijn rug. Blijft bezig dus er is wel wat gaande. Hoop toch stiekum vandaag of morgen dat het doorzet.

Hier geen afspraak bij vk meer. Maandag komen ze nog langs voor nieuwe poging strippen en heb woensdag afspraak bij gyn staan in ziekenhuis voor controle omdat ik dan 41+2 ben. Vk wilde me dan laten controleren door gyn. Dus dan ctg en kijken of placenta nog goed is en eventueel inleiden afspreken. Dus spannend!

@natasja: jammer dat er bij jou niet meer gaande is, maar ja je weet nooit hè.

@siertje: bij jou dus ook lekker gerommel. Hoop dat je gevoel uit komt!

7. Ik ben vanmorgen om half 11 bevallen :D De kraamzorg is net weg en de kleine slaapt, dus vandaar dat ik nu pas ff kon posten ;) Sorry dat ik jullie zo in de spanning heb laten zitten ;)

Ik had voor mijn blog al een verslagje geschreven, dus die kopieer ik gewoon ff :p

Afgelopen nacht zijn de weeën begonnen en ik heb inmiddels een geweldige thuisbevalling achter de rug. De eerste 9 centimeter ontsluiting heb ik als heel licht ervaren eigenlijk; het was heel goed weg te zuchten in elk geval. De laatste centimeter was echter wel heel erg zwaar; omdat ik elke keer als ik op het toilet ging zitten erg zware weeën kreeg, kreeg ik mijn blaas niet leeg. Hierdoor leek de ontsluiting te stagneren en zei de verloskundige: we proberen het nog een half uurtje, en anders ga ik je toch naar het ziekenhuis doorsturen.

Uiteindelijk heb ik een katheter gekregen en vanaf dat moment was het even heel heftig. Opeens zette de laatste centimeter wél door en kreeg ik al heel snel persweeën. Dit gevoel herkende ik niet als persweeën; ik zat echt te wachten op dat poepgevoel. En daardoor ik dacht dus dat ik er nog niet was en durfde eigenlijk niet meer verder te gaan. Ik heb echt gegild tijdens de eerste perswee en gezegd dat ze me maar met de ambulance moesten ophalen en direct een ruggenprik mee moesten nemen zodat ze me al in de ambulance konden verdoven. Beetje een smetje op de rest van de bevalling, want ik was echt extreem kalm (staat zelfs in mijn kraamboek: de verloskundige die mij de eerste 9 cm heeft begeleid had opgeschreven wat haar het meest was bijgebleven 'de rust van je moeder en het geklets van je vader' )

Maargoed, ik mocht dus persen. Na 5 persweeën is die kleine al geboren. Ze zeggen dat dit in totaal 25 minuten heeft geduurd, maar daar geloof ik dus echt niks van... Voor mijn gevoel was het uiteindelijk in 5 minuten gepiept.... Maar ik schijn tussen de weeën nog soort van geslapen te hebben...

Kortom: echt een superrelaxte thuisbevalling gehad die in totaal nog geen 8 uur heeft geduurd! Zowel Sander als ik voelen ons enorm gezegend met ons prachtige zoontje (dat voorop!) en ook met de geweldige manier waarop we hem op de wereld hebben mogen zetten.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Jeeeeeej!!!!! Gefeliciteerd Bolkje!!!! Rust lekker uit en geniet van dit wondertje :)

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat een prchtig verhaal Bolkje. Gefeliciteerd. Geniet er maar lekker van.

Misty, hopelijk zet het door en heb je heel die afspraak niet meer nodig.

Mienemuisje, heel veel succes en geluk!

Siertje, ik ben benieuwd of je gelijk krijgt.

Hier al 2 dagen indalingsgedoe. Poeh zeg. Gisteren thuis gewerkt ivm afspraak bij de vk. Heel de ochtend gerommel in mijn buik. Heftig trappen en draaien en intussen een raar weeig gevoel in mijn onderbuik.
    Toen ik me ging klaarmaken om te gaan aan het einde van de ochtend keek ik in de spiegel en zag ik mijn buik gewoon een stuk lager hangen. Dus bij de vk gevraagd of dat kon en inderdaad: de kleine zit netjes met zijn koppie naar beneden 'beweeglijk in het bekken'.

Nou dat heb ik vandaag ook wel gevoeld. Ik ben met mijn oudste naar de intratuin en AH geweest voor de 'kerstinkopen' (morgen hebben we 'kerstdiner' met mijn schoonouders, omdat we dat met kerstmis zelf niet kunnen doen. Veel gelopen dus, en dat drukt enorm op het bekken.

Pfff nog 1 week werken en dan kan het grote wachten beginnen :)

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Gefeliciteerd Bolkje :D nu lekker gaan genieten van je gezinnetje....enne logisch toch dat je eerst met jezelf/je gezin bezig bent en dat posten hier later komt....;)

Mooi dat je bevalling zo voorspoedig is gegaan :D

11. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Wauuwww gefeliciteerd bolkje!!!!! Mooi je verhaal ook. Nog geen 8 uur goed hoor. Rust lekker uit en geniet van jullie wondertje!

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Gefeliciteerd Bolkje!! Strippen heeft dus goed geholpen bij je?! En klinkt super hoe je bevalling is gelopen, dat wil ik ook wel :D

Ik ben gisteren nog in het zkh geweest omdat ik minder leven voelde. Een uur aan ctg gehangen en gelukkig begon ze na een half uur te bewegen. Hartje dipte wel een x maar volgens de gyn was dat niet erg. Echo was ook goed, nog ruim genoeg vruchtwater zeker voor mijn termijn.

Morgen 5 dagen overtijd en vind het wachten echt niet leuk meer :( lichamelijk gaat het nog goed maar wil gewoon ons meisje zien :) vandaag wel wat lichte krampjes af en toe maar heb totaal niet het gevoel dat de bevalling zal gaan beginnen :(

Sorry voor m'n geklaag!

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bolkje, gefeliciteerd!!!!
    En de rest..m ff volhouden nog hoor! Het is het zo waard!!!

Onze kleine doet het goed. Drinken gaat ook goed, hoewel links een gepruts is en rechts ineens raak iedere keer. Ik kolf dan de andere borst (uk valt na 1 borst vaak in slaap) endie geeft mn man dan met vingervoeren. We wachten alleen nog op een goeie plasluier.
    T Manneke ziet alleen wel wat geel dus we moesten vandaag ineens bloed laten prikken. Uitslag was gelukkig binnen de marges, dus geen zkh-opname..

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    *Breekt even in *

gelukkig was alles goed met de kleine meid !

ik denk aan je lieverd, ik blijf iedere dag opnieuw voor je hopen dat de kleine meid ook snel haar papa mama en zusje wil zien,

enne ... lekker klagen hoor op het forum klachtjes hebben hoeft niet altijd, ook als je je lekker voelt kun je je zwangerschap compleet zat zijn ;)

15. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd bolkje!!!
    Mooi gedaan meid.. nu genieten van dat moois :D
    Hier onrustig in mn hoofd, verder geen klachten of gerommel.. gewoon slapeloosheid :p

16. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren ook in het ziekenhuis geweest omdat onze baby anders was dan wat ik gewend was. Dus echo en ctg gehad en tot 3x toe is de verpleegkundige binnen gelopen en 1x nam ze de gynaecoloog mee. Toevallig was het mijn eigen gyn die dienst had dus voelde wel wat meer vertrouwd.

Hartslag liep mooi rond de 140-150 maar drie keer ging het rode lampje aan en het alarm af. Het zakte naar 35, 60 en 80 en daar bleef het ook hangen zeg maar. Maar mijn gynaecoloog zei dat het apparaat niet goed waargenomen had. Dus geen zorgen.

Ja, dan maak ik me geen zorgen maar ook mijn man had na afloop een wat verdrietig gevoel er over. Wel zei mijn gyn. dat ik in de 40 weken zit en ze max. 10 dagen onder controle gaan afwachten en anders een inleiding vermoed ik.

Overigens totaal geen ontsluiting. Snap het niet zo lang al voorweeen, werkelijk zo n 10 weken! Je zou toch denken dat daar inmiddels alles open ligt.

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Das ff schrikken dan mamamama! Wel fijn dat alles ok is! Hoop dat het niet lang meer hoeft te duren voor je.

18. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je. Weten jullie het geslacht van de baby niet of houden jullie het geheim?

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Thanks lieverd!

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @mamamama: wij weten niet wat het is :) Heb het standaard over hij, maar kan net zo goed een meisje zijn :D

Deel Deze Pagina